تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804663992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمایی از سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد تا اواخر مهرماه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در منطقه پارس جنوبی صورت می‌گیرد
رونمایی از سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد تا اواخر مهرماه
معاون پیشگیری ودرمان اعتیاد سازمان بهزیستی از تدوین سند پیشگیری از سوء مصرف مواد در منطقه پارس جنوبی خبر داد و گفت:رونمایی آن را تا سال 95 کاهش 10 درصدی اعتیاد دراین مطنقه عنوان کرد.
به گزارش   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محسن روشن پژوه معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در چهل و چهارمین جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد که در سازمان بهزیستی برگزار شد گفت: از جمله اقدامات مهم در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بویژه در بحث اعتیاد تدوین سند پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در منطقه پارس جنوبی ( عسلویه) است که با همکاری بهزیستی و با اعتبارات مرکز مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت پرداختن به پیشگیری در محیط‌های کار بویژه در مناطقی مانند عسلویه که ویژگی‌های خاص دارند، افزود: تدوین این سند در تعامل با دستگاه‌های مختلف شکل گرفته و به عنوان برنامه‌ای راهبردی فاز بندی شده و طی چند مرحله اهداف اختصاصی و کلان را دنبال می کند.

روشن پژوه در ادامه با اشاره به اینکه این سند مطابق سند نویسی بین المللی تنظیم شده است، تصریح کرد: مجری سند مؤسسه ملی تحقیقات سلامت است و درکار تدوین آن نیز تمامی ملاحظات علمی و کارشناسی صورت گرفته و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به عنوان حامی مالی آن و سازمان بهزیستی نیز به  عنوان مجری این سند است.

وی ادامه داد: دستگاه‌هایی که در این طرح با بهزیستی همکاری کرده‌اند شامل ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت کشور، وزارت نفت و وزارت بهداشت و درمان هستند.

وی در ادامه حوزه پیشگیری اجتماعی محور را رویکردی مهم با پیشینه‌ای چند ساله عنوان کرد که از سال 80 شکل گرفته و در حیطه‌های مختلف طراحی شده است.
 
وی در ادامه با اشاره به جمعیت 30درصدی معتاد در منطقه عسلویه افزود: رونمای سند مذکور تا سال 95کاهش 10درصدی اعتیاد در منطقه پارس جنوبی با مشارکت بین بخشی و مشارکت‌های مردمی است و  اهداف راهبردی آن نیز ایجاد فضای فیزیکی، فرهنگی، ارتباطات برای حرکت به سمت ارتقای سلامت و کاهش اعتیاد است.

مدنی در ادامه از اجرای طرح غربالگری سلامت روان به عنوان برنامه در دست اجرا برای سال جاری نام برد و گفت: این برنامه با کمک بهزیستی اجرا می‌شود. همچنین در حوزه پیشگیری آموزش در فضای مجازی و برگزاری همایش سراسری پیشگیری نیز از برنامه‌های در دست اجرا است البته طرح‌هایی هم در زمینه ارزیابی دوره‌های آموزشی برگزار شده نیز در دست اقدام است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: تنظیم سند مذکور و اجرای آن در منطقه عسلویه به عنوان منطقه‌ای پر خطر از لحاظ اعتیاد به مواد مخدر می‌تواند به بهبود کیفیتی زندگی افراد و حفظ سلامت آن‌ها بسیار مؤثر باشد که در این راستا همچنین خواهان حمایت‌های بیشتر به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر هستیم.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن