تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804452174




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد 7 درصدي توليد برق نيروگاه‌هاي آبي در نيمه نخست سال


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ مهر ۱۳۹۳ (۱۲:۶ب.ظ)
رشد 7 درصدي توليد برق نيروگاه‌هاي آبي در نيمه نخست سال مدير مرکز مديريت نيروگاه‌هاي برق‌آبي از رشد هفت درصدي توليد برق اين نيروگاه‌ها در نيمه نخست امسال خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، فربد استيري، اظهار داشت: تا پايان تابستان 1393، ميزان پتانسيل بالفعل نيروگاه‌هاي برق‌آبي كشور براساس آخرين وضعيت و استعلام‌هاي صورت‌گرفته 32 هزارو 832 مگاوات است كه اين ميزان شامل 10 هزارو 789 مگاوات ظرفيت در دست بهره‌برداري، 5 هزارو 543 مگاوات ظرفيت در دست اجرا و 16 هزارو 500 مگاوات ظرفيت در دست مطالعه است.
وي با اشاره به سهم 15 درصدي نيروگاه‌هاي برق‌آبي از مجموع ظرفيت نصب‌شده نيروگاهي كشور، نقش واحدهاي برق‌آبي را در شبكه برق كشور بسيار حياتي دانست.
مدير مرکز مديريت نيروگاه‌هاي برق‌آبي افزود: از ابتداي امسال تا پايان شهريورماه 9.8 ميليارد کيلووات ساعت انرژي توسط واحدهاي برق‌آبي توليد شده است که با توجه به 10 هزارو 789 مگاوات ظرفيت در دست بهره‌برداري و با توجه به تراز آب پشت سدهاي داراي نيروگاه برق‌آبي، متوسط قدرت عملي 9 هزارو 445 مگاوات ساعت و ميزان قدرت قابل توليد 8 هزارو 325 مگاوات بوده است که هفت درصد درمقايسه با مدت مشابه سال گذشته افزايش نشان مي‌دهد.
وي اظهار داشت: همچنين حداکثر قدرت توليدشده همزمان مربوط به روز پنجم مردادماه سال‌جاري با توان 8170 مگاوات و حداکثر انرژي توليدشده روزانه 111 هزارو 500 مگاوات ساعت مربوط به 21 خردادماه سال‌جاري بوده است که به‌ترتيب 9 درصد و 11.5 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته (توان قابل توليد 7500 مگاوات و حداکثر انرژي توليد شده روزانه 100هزار مگاوات ساعت مربوط به دوم مردادماه سال 1392) نشان مي‌دهد.
استيري با اشاره به برنامه زمان‌بندي تعمير ساليانه 9800 مگاوات واحدهاي برق‌آبي، افزود: عمليات تعمير ادواري سالانه و اساسي اين واحدها مطابق برنامه‌زمان‌بندي هماهنگ شده با شبکه برق کشور، از 27 شهريورماه امسال آغاز شده است و تا پايان سال‌جاري ادامه خواهد داشت.
وي درمورد بحران آب در كشور و تاثير آن بر عملكرد نيروگاه‌هاي برق‌آبي، افزود: طي سال‌هاي اخير و با توجه به كمبود آب و برنامه‌ريزي‌هاي صورت‌گرفته جهت رسيدن تراز سدها به رقوم موردنظر در پايان سال آبي، نيروگاه‌هاي برق‌آبي باوجود كمبود نقدينگي جهت انجام پروژه‌هاي بهينه‌سازي، علاج‌بخشي و شارژ انبار قطعه‌هاي يدكي و خريد تجهيزات اصلي، با حداكثر توان در خدمت شبكه برق بوده و ضمن توليد انرژي مستمر فراتر از برنامه و نيز تامين ظرفيت همزمان قابل اطمينان، در راستاي ارايه خدمات جانبي نظير كنترل فركانس (کسب رتبه برتر کنترل فرکانس در سال 1392 توسط نيروگاه‌هاي برق‌آبي شهيد عباسپور، کارون 3 و کارون 4) و ولتاژ خدمات قابل‌توجهي به شبكه برق كشور ارايه کرده‌اند.
مدير مرکز مديريت نيروگاه‌هاي برق‌آبي با بيان اينکه جهت گذر از پيک تابستان 1393 نشست‌هاي متعددي بين بخش آب و برق کشور جهت استفاده حداکثري از ظرفيت برق‌آبي مطابق برنامه رهاسازي آب در پايين‌دست حوضه‌ها و سدهاي کشور برگزار شد، از تلاش کارکنان نيروگاه‌هاي برق‌آبي کشور به‌ويژه در حوضه کارون بزرگ در راستاي افزايش ضريب آمادگي و توان همزمان توليدشده و کاهش خروج اضطراري واحدهاي برق‌آبي در سال‌جاري به‌ويژه در پيک تابستان قدرداني کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن