تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805284181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم زنجان در انتظار انتقال موزه شهدا به مرکز شهر هستند/ جانمایی موزه شهدا در طرح سبزه میدان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان گزارش خبری/
مردم زنجان در انتظار انتقال موزه شهدا به مرکز شهر هستند/ جانمایی موزه شهدا در طرح سبزه میدان
زنجان - خبرگزاری مهر: انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان همواره به عنوان یک اصل مهم در سخنرانی ها و برنامه ها مطرح می شود تا با زنده نگه داشتن این فرهنگ بتوان در مقابل هجمه های گسترده فرهنگی دشمنان مقابله کرد در این میان موزه های شهدا و پارک موزه های دفاع مقدس نقش اساسی در انتقال فرهنگ دفاع مقدس دارند که در استان زنجان این امر مغفول مانده است.



به گزارش خبرنگار مهر، مناسب نبودن محل موزه شهدا در استان زنجان موجب شده این موزه آنچنان که باید نتواند مورد بازدید مردم قرار بگیرد و می توان اینگونه گفت که بسیاری از مردم حتی از محل  استقرار این موزه بی اطلاع هستند. نبود محل مناسب برای به تصویر کشیده شدن خاطرات و یادمان های دوران دفاع مقدس در زنجان  موجب شده مردم استان زنجان نتوانند با واقعیت های هشت سال دفاع مقدس و نقش رزمندان زنجانی در این دوران به خوبی آشنا شوند. واقعیت این است اگر ارزشهای دفاع مقدس را فراموش کنیم، بخشی از فرهنگ غنی این دوران از بین می رود و وجود موزه های دفاع مقدس یکی از راههای جلوگیری از این تهدید است.

رزمندگان غواص زنجانی در حاشیه اروند رود هشت سال دفاع مقدس را نمی توان در یک قالب تصویری یا سطور یک متن هرچند جامع و گسترده بیان کرد، ثانیه های دوران هشت ساله جنگ تحمیلی در خود واقعیت های را جای داده اند که  اگر نگاهی سطحی و گذار به آن داشته باشیم ظلم به مردان بزرگی است که از همه چیز گذشتند تا ایران اسلامی و ملت ایران سربلند و مقتدر باشند. موزه ها و پارک موزه های دفاع مقدس، نقش مهمی در توسعه و آشنایی نسل ها مختلف با فرهنگ ایثار و شهادت دارند ولی در استان زنجان به رغم وجود موزه شهدا این موزه آنچنان که می بایست شناخته نشده و عدم اطلاع رسانی در این خصوص موجب مغفول ماندن این فرصت ارزشمند در استان شده است جانباز خلبان یدالله واعظی از آزادگان هشت سال دفاع مقدس  با تاکید بر اینکه واقعیت‌های هشت سال دفاع‌مقدس برای نسل امروز روایت شده و به آن شاخ و برگ داده نشود گفت: به رغم وجود موزه شهدا در استان زنجان این محل به خوبی به مردم  معرفی نشده  است. سردار واعظی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: باید موزه‌هایی در شأن شهدا ساخته شود تا جوانان بتوانند از آثار آن بزرگواران دیدن کنند و با شخصیت‌های آن‌ها آشنا شوند.

رزمندگان زنجان تنها چند روز بعد از آغاز جنگ وی با اشاره به اینکه باید جامعه امروز با آرمانها و ارزش های دفاع مقدس به خوبی آشنا شود افزود: متاسفانه تبلیغات در این حوزه بسیار ضعیف بوده و بسیاری از نسل امروز شناختی از آن بزرگواران ندارند. سردار واعظی با بیان اینکه موزه شهدا در زنجان در محل ساختمان "مرحوم توفیقی" واقع شده است گفت: محلی که برای موزه‌ها در نظر گرفته می‌شود باید در دسترس مردم باشد تا به راحتی بتوانند از این محل‌ها بازدید کنند. یک جانباز دیگر دوران دفاع مقدس نیز با انتقاد از برخورد سطحی و مقطعی با فلسفه دفاع مقدس و پاسداشت یاد و خاطره دوران دفاع مقدس گفت: لزوم احداث "موزه بزرگ دفاع مقدس" و "یادمان شهید"در زنجان از ضرورتهای فرهنگی و اجتماعی است. غلامرضا نجفلو در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: استان زنجان به لحاظ تعداد شهدا در کشور از رتبه بالایی برخوردار است و بنا به اظهارات فرماندهان هشت سال دوران دفاع مقدس جوانان غیرتمند زنجانی نقش بسیار بزرگی را در فتوحات و خط شکنی ها در عملیاتهای مختلف از خود نشان داده اند.

این جانباز جنگ تحمیلی ادامه داد: حفظ ارزشهای دوران دفاع مقدس سد محکمی است در مقابل "شبیخون" یا "ناتوی فرهنگی" و احداث موزه دفاع مقدس بستر مناسبی است برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگی که اگر در جامعه جاری شود تمام ارکان انقلاب را در مقابل هر نوع ویروس مهلک واکسینه خواهد کرد. وی گفت: زنجان دیار غواصان دریا دل ، زنجان دیار خط شکنان دلاور، زنجان پایتخت شور و شعور حسینی، زنجان شهر خردسالترین رزمنده شهید اینها عبارات و القابی هستند که به بهانه های مختلف در مناسبتها و رویدادهای گوناگون برای زنجان به کار می بریم اما فقط در حد لقب و عنوان...! در حالی که هریک از عناوین مذکور در قلب خود اقیانوسی از حرف برای گفتن دارند. این جانباز دوران دفاع مقدس افزود: تهیه و ساخت نمادهایی از شهید و شهادت، جانباز، آزاده، رزمنده، ایثارگر  و حتی نمادهایی از خانواده این عزیزان که تحمل مشقات آنها را به واسطه تبعاتی که از 8سال جنگ دیده اند به تصویر بکشد می تواند هر چند اندک، اما تاثیرگذار برای جوانان و کسانی که دفاع مقدس را درک نکرده اند باشد. این جانبار جنگ تحمیلی پیشنهاد داد: "طرح بزرگ سبزه میدان" به عنوان نماد شهر زنجان که کلنگ احداث آن به زمین زده شد، با احداث چنین یادمانی و متبرک شدن به نام شهدا بسیار مقبول تر و ارزنده تر خواهد شد و در هر مراسم و مناسبتی توان اجرای برنامه های گوناگون را در اختیار مسئولان قرار خواهد داد. همچنین مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان زنجان در گفتگو با خبرنگار مهر بر لزوم  انتقال موزه شهداء به مرکز شهر  زنجان تاکید کرد و گفت: با هماهنگی شورای شهر و شهرداری تصمیماتی اخذ شده و مقدمات لازم برای انتقال موزه شهداء  تقریبا نهایی شده است. علی نیک بخش یا بیان اینکه محل فعلی موزه شهدا در محل منزل مسکونی مرحوم توفقی است که به بنیاد شهید اهدا شده است افزود:  ان شاء الله جانمایی هم صورت می گیرد تا موزه شهدا در مرکز شهر زنجان مستقر شود تا شهروندان زنجانی و مسافران از این موزه به خوبی استفاده کنند و همچنین این امر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار موثر می باشد. رييس شوراي اسلامي استان زنجان نیز با تاكيد بر لزوم حفظ و تقويت ارزش هاي والاي دفاع مقدس  گفت: از بين رفتن روحيه شجاعت و ايثار به منزله از بين رفتن هويت ماست. سعيد خدادادي در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: دفاع مقدس نشات گرفته از فرهنگ متعالي شيعي و اسلامي است. وي با بيان اينكه مردم زنجان نقش ويژه اي در جنگ تحميلي داشتند خاطر نشان كرد: دلاور مردان زنجاني در عمليات هاي مهم  جنگ تحميلي  غرور آفرين بودند. خدادادي ادامه داد: نيروهاي خط شكن لشكر 31 و  لشكر 8 نجف كه در غرور آفرين ترين عمليات  در والفجر 8 فاو را تسخير كردند رزمندگان زنجاني  بودند.

وي تصريح كرد: بايد روحيه شجاعت و شهادت طلبي  و ايثارگري  را در برنامه جاري و نمادهاي داراي كاركرد فرهنگي متبلور كرد. رييس شوراي اسلامي استان زنجان بيان داشت: در روزگاري كه هنجارهاي اجتماعي در حال تضعيف است معرفي سيره رزمندگان و شهداي دفاع مقدس مي توانند الگوسازي مناسبي براي نسل جوان باشد. خدادادي با تاكيد بر لزوم تقويت موزه دفاع مقدس و شهدا زنجان گفت: ابعاد مختلف  دفاع مقدس  بسيار پيچيده تر از  آن است كه در موزه  كنوني به نمايش گذاشته شده است. وي تاكيد كرد: موزه دفاع مقدس بايد جذاب تر،كامل تر و داراي كاركردهاي فرهنگي بيشتري باشد. خدادادي اظهار كرد: بايد در طراحي سبزه ميدان به عنوان يكي از مهم ترين نمادهاي فرهنگي هويتي شهر دفاع مقدس و روحيه شجاعت و ايثارگري مردم زنجان در جنگ تحميلي به نمايش گذاشته شود. مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس از ساخت موزه شهدا در استان زنجان گفت: ساخت پارک موزه دفاع مقدس از سال گذشته در زمینی به مساحت 5 هزار و 200 مترمربع زیر بنا در منطقه گاوازنگ در حال ساخت است.

سرهنگ علی مهدیخانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پارک موزه دفاع مقدس در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع ساخته می شود که از ورزشگاه 15 هزار نفری تا  یادمان شهدای گمنام در  ارتفاعات گاوازنگ امتداد دارد. وی ادامه داد: پیش بینی می شود پارک موزه شهدا تا 5 سال آینده به بهره برداری  برسد. موزه شهدای زنجان که در منزل مسکونی مرحوم علی اکبر خان توفیقی اولین شهردار زنجان مستقر می باشد در سال 78 افتتاح شد. این موزه که در نوع خود بی نظیر است دارای آثار ارزشمند بسیاری از شهدای استان می باشد که شامل چفیه، لباس، پوتین، پلاک، کتاب و دفتر است.  


۱۳۹۳/۷/۹ - ۰۹:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن