محبوبترینها
مزایای آستر مدول الیاف سرامیکی یا زد بلوک
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1854191373
واکاوی نگاه دولت خاتمی نسبت به مقوله عدالت اجتماعی سایه توسعه سیاسی بر عدالت اجتماعی در دولت اصلاحات
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: واکاوی نگاه دولت خاتمی نسبت به مقوله عدالت اجتماعی
سایه توسعه سیاسی بر عدالت اجتماعی در دولت اصلاحات
اصالت یافتن سیاست و توسعه سیاسی نسبت به سایر مباحث از مهمترین عواملی بود که تحقق عدالت اجتماعی را در دولت اصلاحات با بنبست مواجه کرد.
بیشک در بررسی قانون اساسی نظام اسلامی یکی از مهمترین محورها و خطوط این قانون، نیل جامعه ایران به سمت یک جامعه عدالتمحور است. در اهمیت این مهم برای تدوینکنندگان اولیه قانون اساسی همین بس که در سه اصل اول این قانون که مختص کلیات و ماهیت نظام اسلامی است، تحقق عدالت یکی از اهداف و ماموریتهای اصلی این نظام الهیِ برخاسته از مکتب جعفری معرفی شده است. اصل اول قانون اساسی، فلسفهی تشکیل حکومت اسلامی را باور ملت مسلمان ایران به «حکومت حق و عدل قرآن» میداند. در اصل دوم، یکی از پایههای ایمانی جمهوری اسلامی، «عدل خدا در خلقت و تشریع» شمرده شده است و در اصل سوم، دولت جمهوری اسلامی موظف شده برای «رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه، در تمام زمینههای مادی و معنوی» همه امکانات خود را بکار بگیرد. علاوهبر سه اصل اولیه، در بقیه اصول نیز -هر چند به صورت غیرمستقیم- بر تحقق عدالت به عنوان یکی از غایتهای حکومت اسلامی تاکید شده، بهگونهای که 9 فصل از 14 فصل قانون اساسی و همچنین 26 اصل از این قانون با محوریت راهکارهای تحقق عدالت در نظام اسلامی شکل گرفته است. در ادبیات بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری نیز بارها بر تحقق عدالت در جمهوری اسلامی به عنوان یکی از ماموریتهای اصلی این نظام تاکید شده است. کمتر سخنرانیای از حضرت آیت الله خامنهای میتوان یافت که در آن بر موضوع عدالت تاکید نکرده باشند. در دومین نشست اندیشههای راهبردی که با موضوع عدالت در محضر رهبر انقلاب تشکیل یافت، ایشان با استناد به قرآن مجید، «عدالت» را «هدف اصلی ادیان» برشمرده و افزودند: «عدالت، هدف نظامسازی اجتماعی ادیان و حرکت بشر در چارچوب دین بوده است و این اهتمام جدی به عدالت، در هیچ مکتب بشری یافت نمی شود» حضرت آیتالله خامنهای دربخش دیگری از سخنان خود در این نشست، عدالت را «سرلوحه دغدغههای همیشگی نظام اسلامی» دانستند و با اشاره به کارهای فراوان و گستردهای که پس از انقلاب برای «تحقق عدالت اجتماعی» انجام شده افزودند: «این کارهای خوب، راضیکننده نیست چرا که ما براساس نگاه اسلامی، تحقق کامل عدالت و محو هرگونه ظلم را هدف قرار دادهایم که برای پر کردن فاصله وسیع وضع موجود و تحقق عدالت اجتماعی، باید تلاش مستمر، جدی و همهجانبه انجام داد.» نقش بینظیر دولت در تحقق عدالت هر چند بر اساس نص قانون اساسی و با استناد به اصل 156 آن وظیفه گسترش عدل، بر عهده قوه قضائیه گذاشته شده است؛ اما همگان میدانیم که نمیتوان نقش دولتها به عنوان مجریان قانون اساسی را در تحقق عدالت اجتماعی با سایر قوا مقایسه کرد. چراکه ظرفیتها و امکانات مادی مورد نیاز برای تحقق عدالت اجتماعی فقط در اختیار دولتها بوده است. هر چند همه دولتهای بعد از انقلاب حداقل در شعار به مقوله عدالت اجتماعی اشاره داشته و اقداماتی نیز در این راستا انجام دادهاند؛ اما مسلما نوع نگاه و راهبرد هر یک از این دولتها برای تحقق این هدف با دیگران متفاوت بوده است، به گونهای که گاها در مقایسه عملکرد دولتها در این راستا تفاوت ماهوی وجود دارد. چندی پیش به کارنامهی دو دولت سازندگی در مقوله عدالت اجتماعی با عنوان «دولت سازندگی در سنجه عدالت» پرداختیم. در این مقاله به بررسی کارنامهی دولت اصلاحات در این مقوله پرداخته و در شماره آتی کارنامه دولت مهرورزی (احمدینژاد) را مورد بررسی قرار خواهیم داد. آزادی، عدالت و معنویت محور تبلیغات خاتمی بعد از انتخاب سیدمحمد خاتمی در انتخابات سال 76 گفتمان دوم خرداد که بعدها به نام گفتمان اصلاحات تغییر نام داد، به مدت 8 سال در این کشور مستقر شد. در نگاه اولیه، به ظاهر تفاوتهای زیادی میان این گفتمان و گفتمان دولت سازندگی مشاهده میشد؛ اما بنمایهی هر دو گفتمان از یک ریشه نشأت میگرفت. دولت دوم خرداد با شعار «توسعه سیاسی» پا در عرصهی سیاست کشور گذاشت. بدین ترتیب این دولت، توسعه سیاسی را جایگزین توسعه اقتصادی دولت کارگزاران ساخت. خاتمی سه شعار را که در دولت هاشمی کمتر بهآنها پرداخته میشد یا حداقل ظهور و بروز آنها کمتر بود، محور فعالیتهای تبلیغی خود قرار داد و همین شعارهای زیبا بود که رای بالای مردم را متوجه این فرد نسبتا گمنام در عرصه سیاست ایران ساخت. شعارهایی چون «آزادی، عدالت و معنویت» که احساس میشد با توجه به رفتار کارگزارانیها طی 8 سال در کشور با استقبال قشر عظیمی از مردم مواجه شود؛ که همین گونه نیز شد. توسعه آزادی مهمترین دغدغه رئیس دولت در واقع این دوره را باید دوره آزادسازی سیاسی در مقابل آزادسازی اقتصادی دوره سازندگی تلقی کرد؛ زیرا دولت با حمایت گسترده اجتماعی درصدد ایجاد تغییرات اساسی و نوسازی سیاستهای اجتماعی و فرهنگی و گسترش حقوق و آزادیهای مدنی بود. «مردمسالاری در داخل و صلح در خارج» روح گفتمان دولت اصلاحات بود. در واقع، توسعه آزادی را باید محور گفتمان و دغدغه اصلی دولت دوم خرداد و خصوصا رأس دولت دانست. رئیس دولت اصلاحات در این زمینه می گوید: «هر چیزی که در برابر آزادی ایستاده، لطمه دیده است حتی فضیلتهای انسانی. دین اگر در مقابل آزادی قرار گرفته لطمه دیده است. ... عدالت اگر در مقابل آزادی قرار گرفته لطمه خورده است؛ توسعه اگر در مقابل آزادی قرار گرفته لطمه خورده است» نوع نگاه خاتمی به عدالت اجتماعی خاتمی معتقد بود برای اجرای عدالت اجتماعی، کشور هم باید مسیر رشد اقتصادی خود را طی کند و هم اینکه در این مسیر طبقات پایین جامعه متضرر نشوند. بر این اساس خاتمی سعی کرد یک نگاه تلفیقی بین مقوله رشد اقتصادی و عدالت اجتماعی برقرار کند که در آن عدالت اجتماعی اولویت داشته باشد. به عبارت دیگر وی برای ایجاد آرمان اصلی انقلاب اسلامی یعنی رفع فقر، همانند دولت هاشمی ساماندهی و توسعه اقتصادی کشور را تجویز میکرد ولی علاوه بر آن معتقد بود که تا کشور به رشد اقتصادی نرسیده باشد باید دولت از طبقات پایین جامعه حمایت کند. بر همین اساس بود که وزارت رفاه و تامین اجتماعی در دولت اصلاحات تاسیس شد. از دیدگاه خاتمی: «عدالت به این معناست که این امکان را به وجود آوریم که فرصتهای مساوی برای همه صاحبان استعداد فراهم شود و در توزیع امکانات نیز حال کل جامعه رعایت بشود.» خاتمی مانند هاشمی معتقد بود که برای رسیدن به آرمان والای عدالت اجتماعی، کشور باید مسیر رشد اقتصادی را طی کند؛ اما در این جنبه با دولت هاشمی تفاوت دیدگاه داشت که تا پیش از آمادهشدن بسترهای عدالت اجتماعی و مهمتر از آن تا زمانی که کشور به رشد اقتصادی نرسیده، دولت نباید چتر اجتماعی حمایتی خود را از سر طبقات پایین جامع بردارد و نباید فشارهایی که در دولت سازندگی بر این طبقات وارد شد دوباره ایجاد شود. میتوانیم بگوییم دولت اصلاحات نه مانند دولت موسوی است که توزیع مساوی ثروت را بپذیرد و بر اساس آن در همه امور دخالت کرده و بخواهد با دادن یارانه فقر را از بین ببرد، چراکه از دید خاتمی این مسئله توزیع فقر است و نه مانند دولت سازندگی است که معتقد شود قرار گرفتن کشور در مسیر رشد اقتصادی و افزایش تولید و فعالیت در کشور به عدالت اجتماعی میانجامد. خاتمی معتقد بود که نباید اشتباهی را که در دولت سازندگی پیش آمد و به فشار به طبقات پایین منجر شد را تکرار نماییم. پس نباید در کنار توسعه اقتصادی عدالت اجتماعی را فراموش کنیم. گفتمان عدلت اجتماعی در سایه گفتمان توسعه سیاسی نباید از این نکته غفلت کرد که گفتمان عدالت اجتماعی در دولت اصلاحات همانند دولت سازندگی مهمترین گفتمان نبود؛ بلکه این گفتمان توسعه سیاسی بود که بر بقیه موضوعات حاکم شد و باعث شد که دولت اصلاحات همه تلاش خود را معطوف به ایجاد و اجرای چنین گفتمانی کند. خاتمی معتقد بود: «عدالت اجتماعی در جامعه فقیر چندان معنا ندارد. لذا باید به سمت توسعه اقتصادی رفت و از طرفی توسعه اقتصادی بدون گونهای از توسعه سیاسی که دموکراسی هم از نتایج آن است میسر نیست. چرا که توسعه اقتصادی مستلزم جدی گرفتن مشارکت است و اگر مشارکت در جامعه نهادینه شود و مردم صاحب حق و اعتبار شوند خود به خود گونهای از دموکراسی نیز برقرار میشود.»( اطلاعات 13/5/76) بنابراین در نگاه رئیس دولت اصلاحات تحقق عدالت اجتماعی تنها از طرق توسعه اقتصادی و سیاسی میسر است؛ به این دلیل که توسعه بدون عدالت و عدالت بدون توسعه یا به شکافهای عمیق اجتماعی منتهی میشود یا به توسعه فقر میانجامد. چرا دولت اصلاحات در تحقق عدالت اجتماعی توفیقی نداشت؟ اینکه چرا دولت اصلاحات نتوانست در تحقق عدالت اجتماعی گام مهمی بردارد، علیرغم اینکه برخلاف دولت سازندگی عدالت اجتماعی یکی از اولویتهای اعلام شده این دولت بود، دارای مولفههای متعددی هست که به طور خلاصه به آنها میپردازیم. اقتصاد ایران در سال 76 از مشکلات متعددی رنج میبرد که در قالب تشدید بیماریهای ساختاری و رکود اقتصادی تجلی یافت به طوری که شاهد بودیم به دنبال تغییراتی که در آن زمان در خط مشیهای اقتصادی دولت پیش آمد عملا استراتژیهای اعلام شده در برنامه توسعه اقتصادی که مطالبهی رهبری بود، کنار گذاشته شد و ما شاهد بودیم که از همین زمان توقف رشد سرمایهگذاری خصوصی صورت گرفت. در این دوران، دولت جدید با نارساییهای مختلفی روبرو بود و نتوانست علیرغم سیاستهای اعلام شده در برنامه پنجساله سوم توسعه و برنامه بودجه، به کارایی لازم دست پیدا کند. آنها مطالبات و خواستههای تودههای مردم را به چند اصطلاح سیاسی و روشنفکرانه تقلیل دادند و نیازهای ضروری و حقیقی مردم را به فراموشی سپردند. در واقع آنها دغدغهها و علایق گروهی خودشان را فراگیر و عمومی جلوه دادند. سرانجام بیتوجهی افراطیون به دغدغههای اصلی مردم، آنها را به جریانی نخبهگرا تبدیل کرد که سعی داشتند مطالبات خود را به عنوان مطالبات تودهها عرضه کنند. «جهتگیری اقتصادی هر دو دولت سازندگی و اصلاحات یکسان بود؛ چرا که آنها سیاست تعدیل اقتصادی را در پیش گرفتند.» (مالجو، «سه دولت: جامعهشناسی دولتهای پس از انقلاب»، شهروند امروز، 14/11/86 ) از این رو، پیامدهای ناگوار سیاست تعدیل اقتصادی، گریبان اصلاحطلبان را نیز گرفت و طبقات متوسط و ضعیف جامعه را از آنان سرخورده و ناخرسند ساخت و با غفلت و عدم توجه به امر پیشرفت اقتصادی، شاهد تورم افسارگسیخته، گرانی، بیکاری، رکود واحدهای تولیدی، کاهش صادرات و افزایش واردات در این دوران هستیم. گفتمان اصلاحات از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیز غفلت کرد و سبب شد تا پس از چند سال، گرههای کور اقتصادی پدید آید. ریشه این امر، اولویتهای غیرضروری و فرعی گفتمان اصلاحات بود که تمام توان حاکمیت را به خود اختصاص میداد و اجازه نمیداد که از قابلیتها و امکانات در جهت برآوردن نیازهای حقیقی جامعه استفاده شود. غافل شدن از مشکلات اولیه مردم و خصوصا قشر مستضعف جامعه در دوران دولت اصلاحات گاها با نهیب رهبر فرزانه انقلاب نیز مواجه میشد. ایشان بارها در این خصوص به دولتمردان تذکر میدادند و این مطالبه را داشتند که نباید اولویتهای اساسی و مشکلات اساسی مردم قربانی سیاسیکاری و مسائل حاشیهای گردد که به عنوان نمونه به دو مورد از آنها در اینجا اشاره میشود: «مردم حقیقتاً مشکلات اقتصادی دارند، سختی دارند، نارسایی دارند، گرفتاریهای زیادی دارند. خطر عمده این است که شما این را ندانید که امیدوارم بدانید!»(مقام معظم رهبری، 4 دی 1378.) «کدام نقض کرامت انسانی بالاتر از یک انسانی، رئیس یک عائلهای، پدر یک خانوادهای در جامعهای که در آن جامعه همه چیز هم هست، نتواند اولیات زندگی فرزندان خودش را تأمین بکند؟! کدام تحقیر از این بالاتر است؟! صبح تا شب کار کند، آخرش هم به من نامه بنویسد، به شما، به آن مسئول دیگر که من دو ماه است که در خانهام گوشت نبردهام!... مسئله معیشت قطعاً در اولویت اول است! معیشت که نبود، دین هم نیست، اخلاق هم نیست، حفظ عصمت و عفت هم نیست! معیشت که نبود، امید هم نیست. این اساس قضیه است. اینجاست مسائل اساسی جامعه.» (مقام معظم رهبری، 29 خرداد 1379) اصالت یافتن سیاست نسبت به سایر مباحث از مهمترین عواملی بود که تحقق عدالت اجتماعی را در دولت اصلاحات با بنبست مواجه کرد که شاخصههای آن را باید در ناتوانی نفر اول اجرایی کشور در تصمیمگیری مستقل و تأثیرپذیری شدید وی از برخی افراد و احزاب افراطی، رواج باندبازی و حزبگرایی و حاکم شدن فضای به شدت سیاستزده در کشور که نگاه اقتصادی و عدالتطلبانه را در خود هضم میکرد دانست. تکیه بر مدل اقتصاد سرمایهداری و نه اقتصاد اسلامی، سکانداری مجدد تکنوکراتها در عرصه اقتصادی کشور همانند دولت سازندگی که عملا اعتقادی به عدالت اجتماعی نداشتند، شایع شدن تجملگرایی و ثروتاندوزی در میان برخی مدیران و مسئولان، دستاندازی و خیانت برخی از مدیران به بیتالمال و بسط یافتن فساد اقتصادی در کنار تفاخر و تکبر برخی دیگر از مسئولان که خود را بالاتر از مردم میدانستند باعث شد در این 8 سال نیز عملا تحقق عدالت اجتماعی مورد غفلت واقع شده و شکافهای طبقاتی و فاصله فقیر و غنی کمتر نشود.* حبیب ترکاشوند کارشناس مسائل سیاسی منبع: برهان انتهای متن/
93/07/09 - 03:11
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]
صفحات پیشنهادی
خدمترساني پست بانک ايران در روستاها از مهمترين شاخصههاي توسعه عدالت اجتماعي است
۸ مهر ۱۳۹۳ ۱۱ ۵۶ق ظ معاون استاندارچهارمحال و بختياري خدمترساني پست بانک ايران در روستاها از مهمترين شاخصههاي توسعه عدالت اجتماعي است خدمترساني پست بانک ايران در راستاي اشتغالزائي و حمايت از توليدات داخلي از مهمترين شاخصههاي توسعه عدالت اجتماعي در روستاها است به گزارش خبرعدالت اجتماعی از نگاه نهج البلاغه
عدالت اجتماعی از نگاه نهج البلاغه خبرگزاری رسا ـ یکی از آرزوهای بسیار مهم بشریت در طول تاریخ اجرای عدالت و برخورد عادلانه در سطح اجتماع انسانی است در واقع عدالت با جان و هستی بشریت در هم آمیخته است و هیچ صدا و نجوایی برای گوش جان انسانیت دلنوازتر از صدای عدالت و ترنم عدلخواهیاستاندارکرمانشاه: عدالت اجتماعی و اقتصادی در روستاهاباید مورد توجه قرار گیرد
استاندارکرمانشاه عدالت اجتماعی و اقتصادی در روستاهاباید مورد توجه قرار گیرد کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه گفت موضوع عدالت اجتماعی و اقتصادی را در روستاهای استان با جدیت پیگیری می کنیم به گزارش ایرنا ابراهیم رضایی بابادی روز چهارشنبه در نشست با فرمانداران محرومیت زداییآموزشهای فنی و مهارتی تقویت عدالت اقتصادی و اجتماعی را به دنبال دارد
آموزشهای فنی و مهارتی تقویت عدالت اقتصادی و اجتماعی را به دنبال دارد کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با بیان اینکه آموزشهای فنی و مهارتی تقویت عدالت اقتصادی و اجتماعی را به دنبال دارد گفت آنچه آموزش های فنی و حرفه ای را حائز اهمیت می کند توجه این آآمایش سرزمین مبنای تحقق عدالت اجتماعی و ایجاد توازن در کشور است
وزیر کشور در شصت وهفتمین جلسه شورای اجتماعی کشور آمایش سرزمین مبنای تحقق عدالت اجتماعی و ایجاد توازن در کشور است تهران - ایرنا- وزیر کشور با اشاره به ضرورت توجه به آمایش سرزمینی و مبنا قراردادن آن برای تحقق حقیقی عدالت اجتماعی و رشد متوازن و متعادل در کشور گفت انجام هرنوع برنامتوسعه کشور در ابعاد اقتصادي، اجتماعي، سياسي از آموزش و پرورش آغاز مي شود
۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ۱۸ ۱۱ب ظ مدير آموزش و پرورش تنکابن توسعه کشور در ابعاد اقتصادي اجتماعي سياسي از آموزش و پرورش آغاز مي شود آموزش ابتدايي زيربناي توسعه کشور است و توسعه کشور در ابعاد اقتصادي اجتماعي سياسي از آموزش و پرورش آغاز مي شود به گزارش خبرگزاري موج عليرضا سعدي پور دعدالت اجتماعی در احداث پروژه های عمرانی شهر تبریز رعایت می شود
عضو شورای اسلامی شهر تبریز عدالت اجتماعی در احداث پروژه های عمرانی شهر تبریز رعایت می شود خبرگزاری پانا عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت شورای شهر و شهرداری تبریز عدالت اجتماعی را در زمینه احداث پروژه های عمرانی رعایت می کنند به طوری که در مناطق ده گانه شهر تبریز هم اکنون شاهد احعدالت اجتماعي را حداقل به صورت نسبي اجرا کنيم
۲۸ شهريور ۱۳۹۳ ۲۳ ۲۶ب ظ نماينده ي مردم زنجان و طارم در مجلس عدالت اجتماعي را حداقل به صورت نسبي اجرا کنيم نماينده ي مردم زنجان و طارم در مجلس بيان داشت مقام معظم رهبري فتنه را خط قرمز نظام جمهوري اسلامي اعلام فرموده اند به گزارش خبرگزاري موج اسماعيلي نماينده ي مردم زنجان ووقتي ادغام درمان تامين كننده عدالت اجتماعي ورفاه بازنشستگان نيست
وقتي ادغام درمان تامين كننده عدالت اجتماعي ورفاه بازنشستگان نيستفرهادخادمي 6 مهر 93تاریخ انتشار يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸ ۱۰ گويا قرار نيست كه جامعه ما روي آرامش بخود ببيند وهر روز ازهر گوشه اي سازي ناكوك نواخته مي شود كه جز تشويش اذهان عمومي وبي اعتمادي به تصميم گيران وسياستادغام درمان، تامین کننده عدالت اجتماعی و پیشرفتنیست
ادغام درمان تامین کننده عدالت اجتماعی و پیشرفتنیست گویا قرار نیست که جامعه ما روی آرامش بخود ببیند وهرروز ازهرگوشه ای سازی ناکوک نواخته می شود که جز تشویش اذهان عمومی وبی اعتمادی به تصمیم گیران وسیاست گذاران وازهمه مهمتر ایجاد جو بی اعتمادی عمومی هیچ پیامد دیگری ندارد یک روز ادولت تدبیر و امید به دنبال اعتدال سیاسی ،تدبیر اقتصادی و امید اجتماعی
معاون امور هماهنگی سازمان دانش آموزی کشور دولت تدبیر و امید به دنبال اعتدال سیاسی تدبیر اقتصادی و امید اجتماعی خبرگزاری پانا معاون امور هماهنگی سازمان دانش آموزی کشور گفت دولت تدبیر و امید به دنبال اعتدال سیاسی تدبیر اقتصادی و امید اجتماعی و فلسفه وجودی و ماموریت اصلی سازمانآیتالله علمالهدی: مدیریتها باید با محور عدالت اجتماعی و تأمین حقوق افراد جامعه صورت بگیرد
آیتالله علمالهدی مدیریتها باید با محور عدالت اجتماعی و تأمین حقوق افراد جامعه صورت بگیردعضو مجلس خبرگان رهبری گفت فرهنگ شهادت این است که مدیریتهای این نظام باید با محور عدالت اجتماعی و تأمین حقوق افراد جامعه صورت بگیرد به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی دفتشکیل کمیته مشترک مجلس، شورا، صدا و سیما و دولت برای حل آسیبهای اجتماعی شهر تهران
تشکیل کمیته مشترک مجلس شورا صدا و سیما و دولت برای حل آسیبهای اجتماعی شهر تهران رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران از تشکیل کمیته مشترک مجلس شورا صدا و سیما و دولت برای حل آسیبهای اجتماعی شهر تهران خبر داد و گفت برای حل آسیبهای اجتماعی شهر تهران نهادها و سازمانهای مسئولزوم توسعه خدمات پیشگیرانه برای کاهش آسیب های اجتماعی
لزوم توسعه خدمات پیشگیرانه برای کاهش آسیب های اجتماعی تهران - ایرنا - رییس مرکز فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه خدمات پیشگیرانه باید توسعه یابد گفت باید روش های صحیح فرزندپروری چگونگی ارتباط موثر با همسران و برخورد با مشکلات زندگی را به مردم آموزش دهیم بهباید مصادیق سلوک اجتماعی و سیاسی مشخص شود
دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰ ۰۰ یک نماینده پیشین مجلس با تأکید بر اینکه شورای نگهبان باید سعی کند قانون را شفافتر کند خاطرنشان کرد اگر موضوع احراز صلاحیتها و بررسی سلوک اجتماعی و سیاسی به شکل کلی باقی بماند خوف این مسأله وجود دارد که محدودیتهایی برای برخی جریانهای سیاسی بوجود آیدبرنامه ششم؛ توسعه اقتصادی در کنار تعادل اجتماعی و ملاحظات فرهنگی
برنامه ششم توسعه اقتصادی در کنار تعادل اجتماعی و ملاحظات فرهنگی سمنان - ایرنا - معاون برنامه ریزی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت توسعه اقتصادی در برنامه ششم توسعه کشور همراه با تعادل اجتماعی و ملاحظات فرهنگی پیگیری می شود سیدحمید پورمحمدی روز پنجشنبه بهدلواپسی اصلاح طلبان از فعالیت های اجتماعی-فرهنگی غیردولتی
دلواپسی اصلاح طلبان از فعالیت های اجتماعی-فرهنگی غیردولتی سیاست > احزاب و شخصیتها - اصلاح طلبان فقط با وهم آفرینی و ایجاد تنش در جامعه حیات دارند سید محسن فرجادی این سئوال پس از آن ایجاد می شود که در چند روز اخیر این جریان سیاسی کشورمان با بزرگ نمایی غیرواقع-
گوناگون
پربازدیدترینها