تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819613398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمايت از فعاليت واحدهاي گردشگري از اولويت هاي قطعي نظام بانکي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ مهر ۱۳۹۳ (۱۳:۵۵ب.ظ)
حمايت از فعاليت واحدهاي گردشگري از اولويت هاي قطعي نظام بانکي است رييس کل بانک مرکزي گفت: يکي از اولويت هاي قطعي نظام بانکي کشور حمايت از ادامه و رونق فعاليت واحدهاي گردشگري است که به سرمايه در گردش نياز دارند.
به گزارش خبرگزاري موج، ولي‌الله سيف در همايش تجليل از 200 سرمايه‌گذار صنعت گردشگري سراسر کشور افزود: تک محصولي بودن و شرايط خاص اقتصاد کشور در وابستگي به ارز نفت موجب مي شود تا بخش گردشگري بتواند براي رهايي از اين وضعيت در ارز آوري و ايجاد اشتعال و درآمد براي اقشار کم درآمد نقش موثري ايفا کند.
وي با بيان بر اينکه گردشگري ظرفيت‌هايي دارد که از آن استفاده نشده است به تاکيدات رئيس جمهور در بحث‌هاي اقتصادي و برنامه‌ريزي بدون استثنا بر صنعت گردشگري اشاره کرد.
سيف با بيان اينکه در گزارش‌هاي موجود رتبه ايران در جاذبه‌هاي گردشگري بالا ولي سهم آن از تعداد گردشگران پايين است، افزود: براساس آمارهاي منتشر شده 2.8 درصد از اشتعال دنيا به گردشگري اختصاص دارد، در حاليکه اين آمار در ايران 2.7 درصد است. گردشگري 11 درصد اشتغال غيرمستقيم دارد که اين آمار در ايران هفت تا هشت درصد است و اين نشان دهنده آن است که ما در کشور ظرفيت زيادي داريم که رشد بالا در اين صنعت مي‌تواند اتفاق افتد.
سيف گفت: از رشد اقتصادي 4.6 درصدي که در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته حاصل شده يک درصد به صنعت گردشگري و هتل‌داري اختصاص دارد و 1.5 درصد ديگر به صنعت و معدن مربوط مي‌شود. اين نشان‌دهنده وزن گردشگري در اقتصاد کشور است.
رئيس کل بانک مرکزي يادآور شد: در دوره‌هاي گذشته سهم گردشگري نيز با وجود خلأ‌ و ظرفيت‌هاي استفاده نشده عمده بود. سهمي که در آينده حتما مي‌تواند بيشتر شود.
سيف با اعلام کاهش نرخ تورم در کشور گفت: اين آمارها نشان دهنده حرکت درست اقتصاد کشور و کاهش سرعت افزايش قيمت است که اقتصاد را به سمت تعادل مي‌برد.
سيف در ادامه سخنانش با اشاره به وضعيت تأمين مالي سرمايه‌گذاري‌هاي گردشگري از طريق بانک‌ها گفت: قاعدتا بايد تأمين مالي بلند مدت از طريق بازار سرمايه انجام شود، چرا که نظام بانکي کارش تأمين مالي کوتاه مدت است. اما به دليل عدم رشد کافي بازار سرمايه، اقتصاد ما بانک محور است.
وي اضافه کرد: در حال حاضر ما بانک توسعه‌اي نداريم که از محل منابع دولتي با نرخ ارزان به بخش‌هاي خاص تسهيلات بدهد، اما مکانيزم صندوق توسعه ملي جايگزين شده تا با نرخ ترجيهي 16 درصد آن نقش را ايفا کند.
رئيس کل بانک مرکزي با اشاره به اهداف پيش بيني شده در بسته خروج از رکود که اکنون در مجلس در حال بحث است افزود: در نظام بانکي اولويت نخست و اصلي بانک ها تأمين سرمايه در گردش است؛ يعني اگر کل منابع بانکي فقط به اين نياز رسيد اولويت‌هاي بعدي نبايد مدنظر باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن