تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819657363




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بستر‌های لازم برای حضور روحانیان در مدارس آموزش و پرورش فراهم شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



استاد حوزه علمیه خواهران:
بستر‌های لازم برای حضور روحانیان در مدارس آموزش و پرورش فراهم شود خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران گفت: نهادهای حوزوی باید بستر لازم جهت حضور روحانیان و طلاب را در مدارس آموزش و پرورش ایجاد کنند تا به هدف اصلی خود که گسترش و اشاعه مذهب بر حق تشیع در جامعه و تربیت نسل جوان است نایل آیند.



بستار، استاد حوزه علمیه خواهران کرج، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، به نگرانی دشمنان اسلام و انقلاب از حضور روحانیان در مدارس آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: دشمن از ترویج دین اسلام که کامل ترین و زیباترین دین است همواره نگران است زیرا آنها بر اساس تفکر اومانیسم، لذت گرا و خود محور بوده و به این واقعیت رسیده اند که مکتب دین اسلام که بر اساس خدا محوری است تنها مکتب فکری می باشد که در مقابل منفعت طلبی، استعمارگرایی و لذت خواهی آنها قرار گرفته است.
 
وی با بیان اینکه حضور طلاب می تواند اثرات موثری بر تربیت نسل جوان داشته باشد، بیان داشت: روحانیان نقش بسزایی در تربیت دینی دانش آموزان دارند از این رو باید محبوبیت و مقبولیت از حیث فکری، علمی و ظاهری از سوی روحانیان و طلاب در مدارس ایجاد شود تا در ورای این مقبولیت ارتباط منطقی و درستی میان دانش آموز و روحانی حاصل شود.
 
استاد حوزه علمیه خواهران کوثر ادامه داد: کارشناسان دینی باید شناحت کامل و وافری به روحیات جوان و نوجوان داشته باشند تا بتوانند با دانش آموزان انس بگیرند.
 
بستار با اشاره به اینکه شهید مطهری بهترین الگو برای مبلغان و کارشناسان دینی جامعه امروزی است بیان داشت: در زمان محمدرضا پهلوی که به صورت آشکار با جامعه روحانیت مبارزه صورت می گرفت، شهید مطهری به خوبی توانست در دانشگاه میان خود و دانشجویان پیوند عمیقی ایجاد کند و خرافات و بدعت‌ها را از چهره دین زدوده و به درستی اسلام را معرفی کند از این رو شهید مطهری می تواند بهترین الگو برای طلاب باشد.
 
وی در ادامه افزود: نهادهای حوزوی به ویژه نهادهای مرتبط با آموزش و پرورش باید زمینه و بستر لازم را برای حضور روحانیان و طلاب را در مدارس آموزش و پرورش ایجاد کنند تا به هدف اصلی خود که تربیت جوان و نوجوان است نایل آیند.
 
استاد حوزه علمیه خواهران کوثر به قدرت تعامل روحانی با نوجوان و جوان  اشاره کرد و گفت: اگر روحانی به دغدغه های جوان و نوجوان آشنا باشد با اشراف کامل بر موضوع و مسائل روز و بدون اطاله کلام و با ارتباط معنوی با او می تواند به بسیاری از سوالات و شبهات او پاسخ دهد.
 
وی به نقش موثر حضور طلاب در مدارس برای دانش‌آموزان و خانواده بزرگ فرهنگیان اشاره کرد و بیان داشت: باید متولیان این امر فرهنگی در انتخاب و گزینش روحانی جهت حضور در مدارس دقت بیشتری داشته باشند زیرا تنها روحانی بودن و مدرک حوزوی داشتن ملاک نیست از این رو باید کانونی برای تربیت مبلغان فراهم شود تا آنان با آموزش های لازم و قوی بتوانند به درستی با نسل جوان ارتباط برقرار کنند.
 
استاد حوزه علمیه خواهران کوثر در پایان تصریح کرد: بسیاری از طلاب فعالیت های فرهنگی خود را به صورت دلسوزانه و خود جوش در مدارس و پایگاه های بسیج انجام می دهند از این رو باید مسؤولان بیش از پیش از جنبه مادی و معنوی طلاب را حمایت کرده تا شاهد رونق هر چه بیشتر حوزه های علمیه و گسترش و اشاعه مذهب بر حق تشیع در جامعه به خصوص نسل جوان باشیم./801/ت302/ب4




۱۳۹۳/۷/۷






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن