تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819274457




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شلیک«گلوله رحمت»/فعالیت مخفیانه داعش


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: شلیک«گلوله رحمت»/فعالیت مخفیانه داعش


منابع امنیتی استان دیاله عراق اعلام کردند گروه تروریستی داعش اعضای زخمی خود را با تیر خلاص اعدام می کند. حدود ۴۰ هزار نیروی داعش سلاح در دست دارند و در عراق و سوریه می‌جنگند و می‌توان گفت در هر دو کشور عراق و سوریه تقسیم شده اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از تابناک، منابع امنیتی استان دیالی عراق اعلام کردند، گروه تروریستی داعش اعضای مجروح خود را با تیرخلاص اعدام می کند.   یک منبع امنیتی استان دیاله عراق گفت، تروریست های عضو داعش، دوستان زخمی خود را برای پنهان ماندن برنامه ها و توطئه های آینده این گروه، با تیر خلاص اعدام می کنند.   این منبع امنیتی افزود: آنها، این شیوه اعدام را که با شلیک به سر و صورت اجرا می شود، «گلوله رحمت»، نام گذاشته اند.
داعش تیرخلاص
برابر این گزارش، اطلاعات موثقی در دست است که تروریست های داعشی، برخی دوستان خود را که در نبرد مستقیم با نیروهای عراقی در مناطق، «حمرین»، «المقدادیه» و «حوض العظیم» زخمی شده اند، به این شیوه اعدام کرده اند. ارتش تانکرهای نفت قاچاق شده داعش را ضبط کرد سرهنگ «سرحد قادر»، افسر ارتش عراق گفت، نیروهای عراقی توانستند 4 تانکر نفت خامی را که داعشی ها قاچاق کرده بودند و به سمت ترکیه در حرکت بود، در شهر کرکوک، 250 کیلومتری شمال بغداد ضبط کنند.   برابر این گزارش به نقل از خبرگزاری آلمان، سرحد قادر رئیس اداره پلیس شهرها در فرماندهی پلیس کرکوک، گفت: نیروهای پلیس، 4 تانکر حامل نفت را در محور کرکوک در حالی که داعشی ها قصد انتقال آن را از مناطق تحت اشغال به ترکیه داشتند، ضبط و رانندگان آنها نیز به مرکز پلیس تحویل شدند.   وی افزود: رانندگان تانکرهای نفتی در حال حاضر در حال بازجویی ویژه اند. داعش از این طریق قصد داشت نفت قاچاق شده از چاه های نفتی تحت اشغال را به ترکیه انتقال دهد.   برابر این گزارش به نقل از روزنامه کویتی «النهار»، گزارش‌های امنیتی برخی مقامات سیاسی، نشان دهنده این واقعیت است که داعش، مبالغ هنگفتی را روزانه از طریق فروش نفت و جمع کردن مالیات از ساکنان مناطق تحت اشغالش در سوریه و عراق کسب می‌ کند. «مسرور بارزانی»، رئیس سرویس اطلاعات در منطقه کردستان عراق، با تائید این مسئله گفت: داعش، میزان تسلیحات زیادی در اختیار دارد و در درگیری با ارتش‌ های سوریه و عراق، این سلاح‌ها را به غنیمت گرفته است.   وی تاکید کرد: من معتقدم همه تلاش می‌ کنند از توانایی‌های داعش بکاهند و آن را کم اهمیت جلوه دهند، به ویژه که تسلیحات تحت اختیار داعش، بیشتر از ارتش‌های سوریه و عراق تصاحب شده است. با این حال، واقعیت این است که حدود 40 هزار نیروی داعش، سلاح دارند و در عراق و سوریه می‌جنگند و می‌توان گفت این تعداد تقریبا در هر دو کشور عراق و سوریه تقسیم شده‌ اند.
داعش درگیری ها
مدیر دستگاه اطلاعاتی کردستان عراق گفت: داعش همچنان هر روزه پول فراوانی کسب می‌کند و روزانه حدود 6 میلیون دلار از طریق فروش نفت و گندم، گرفتن مالیات و فدیه درآمد دارد و در عین حال کمک‌های مالی و هدایایی را از طرف‌های مختلف دریافت می‌کند.   تحولات میدانی عراق این گزارش به نقل ازاسکای نیوز می افزاید: صبح امروز درگیری های شدیدی پیرامون شهر العامریه از توابع شهرستان فلوجه در استان الانبار میان ارتش عراق و گروه داعش صورت گرفته است.   افراد مسلح گروه داعش به شهر العامریه که در 40 کیلومتری شمال غرب بغداد، پایتخت عراق، قرار دارد، حمله کردند. تلاش های داعش برای سیطره بر العامریه از دیروز آغاز شد. این شهرک در جنوب فلوجه است.
ارتش عراق
داعش در صورت اشغال العامریه، بر جاده اصلی ارتباطی بغداد با استان الانبار مسلط خواهد شد و مسیرهای تدارکاتی نیروهای ارتش عراق در استان الانبار را خواهد بست. داعش تلاش دیگری را نیز برای سیطره بر ضلوعیه در شمال غرب بغداد آغاز کرده است.
ارتش عراق
برابر این گزارش، داعش همچنین برای در امان ماندن از حملات هوایی ارتش عراق و ائتلاف بین المللی، اقدام به تشکیل گروه های مجهز به سلاح های سبک کرده است که امکان جابجایی فوری را برای آنها فراهم می کند.   ارتش عراق، کنترل یکی از سدهای این کشور در  اطراف شهر مقدادیه را که به دست گروه تروریستی داعش افتاده بود، به دست گرفت. به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، ارتش عراق موفق شد، همچنین کنترل سد الصدور را در منطقه المقدادیه استان دیاله در دست بگیرد. همچنین نیروهای امنیتی و ارتش عراق از حمله تروریست های داعش، به منطقه عامریه در الفلوجه جلوگیری کردند. ارتش عراق همچنین چند روستای مهم را در منطقه المقدادیه آزاد کرد. در این حال ارتش عراق برای خارج کردن سد فلوجه از دست داعش برنامه ریزی می کند.   استفاده داعش از گاز کلر درعملیات وزارت دفاع عراق اعلام کرد، تروریست‌های داعش مقادیری گاز کلر در عملیات علیه نیروهای عراقی استفاده کرده و شماری از این نیروها دچار مسمومیت شده‌اند.   برابر این گزارش به نقل از پایگاه خبری ایلاف، مقامات عراقی اعلام کردند، داعش در حملات خود علیه نیروهای دولتی در منطقه صقلاویه در استان الانبار از گاز کلر استفاده کرده‌است.   وزارت دفاع عراق نیز از مسموم شدن 12 تن از نظامیان خود خبر داده است. این وزارتخانه پیش تر خطرات این گاز را کم دانسته و اعلام کرده بود داعش مقدار زیادی از این ماده در اختیار ندارد و نمی‌تواند تهدیدی جدی علیه نیروهای عراقی باشد. وزارت دفاع عراق با اشاره به اقدام تروریستی داعش اعلام کرد: برخی گروه‌های تروریستی در مناطق نزدیک به تصفیه‌خانه‌های آب، از گاز کلر به شکل ابتدایی و بی‌تاثیر استفاده کرده‌اند. با توجه به اینکه به کارگیری این ماده به شکل گسترده توسط داعش مقدور نیست، هدف از این اقدام، تضعیف روحیه مردم عراق و به ویژه نیروهای مسلح کشور است. حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق، دستور بازداشت فرماندهان نظامی را که متهم به کوتاهی و دست داشتن در قتل 300 نظامی منطقه صقلاویه بودند، صادر کرد.
داعش درگیری
در این عملیات 300 نظامی عراقی که به مدت 6 روز در محاصره داعش بودند، کشته شدند. با این حال، آمار و نام‌ افراد مظنون اعلام نشد. البته نام سرلشکر رشید فلیح که دیروز، ادعای آزادی 400 تن از نیروهای محاصره شده را کرده بود، در این فهرست دیده می شود.   هلاکت  سرکرده و اعضای ارشد داعش  ده‌ها عضو داعش و یک سرکرده این گروهک تروریستی در جنوب شرق شهر موصل عراق کشته شدند. به گزارش سومریه نیوز به نقل از یک منبعی امنیتی در استان نینوا نوشت، 30 عضو گروه تروریستی داعش در حمله یک فروند هواپیمای بی سرنشین آمریکا به منطقه‌ای در در یکی از روستاهای شهر مخمور، در 90 کیلومتری جنوب شرق موصل به هلاکت رسیدند. این منبع افزود: در میان تلفات داعش فردی به نام ابوانس الکُردی، مسئول نظامی این گروه تروریستی و 4 عضو ارشد دیگر نیز دیده می‌شوند. یک منبع امنیتی در مرکز فرماندهی عملیات نظامی استان بابل از حملات هوایی ارتش عراق  به مناطق شمال این استان و کشته شدن  دست‌ کم 60 تن از عناصر داعش خبر داد. همچنین بر اثر انفجاری مشکوک در یک درمانگاه صحرایی تروریست های داعش در شمال شرق بعقوبه در استان دیاله عراق،‌ سه تروریست داعش کشته شدند. به گزارش خبرگزاری السومریه نیوز از دیاله، منابع امنیتی در استان دیاله عراق روز دوشنبه با اعلام این خبر افزودند: در پی یک انفجار مشکوک در داخل درمانگاه صحرایی نیروهای داعش در شمال شرق بعقوبه، سه تن از اعضای داعش کشته شدند. این درمانگاه در اطراف منطقه الجماهیر در مرکز ناحیه جلولا در 70 کیلومتری شمال شرق بعقوبه قرار دارد. بر اثر این انفجار، تعداد زیادی از آنان زخمی شدند.   فعالیت مخفیانه داعش شبکه های وابسته به داعش مخفیانه به فعالیت در کرکوک و دیگر شهرهای عراق ادامه می دهند. برابر این گزارش، در «کرکوک» به ویژه، شبکه های وابسته به این گروه تروریستی، مخفیانه  فعالیت های خود را ادامه می دهند و از مجازات مصون مانده اند. نیروهای ویژه محلی و بومی عراق به تازگی، اطلاعاتی درباره اختفای شبکه وابسته به داعش داخل کارگاه ساختمانی در جنوب شهر کرکوک دریافت کردند. آنها در جستجوهای خود، انباری را زیر زمین کشف کردند که داخل آن، مقادیر زیادی اسلحه، مهمات و مواد منفجره قرار داشت. خط مقدم نبرد با داعش، در فاصله سی کیلومتری بیرون شهر کرکوک قرار دارد. ساکنان مناطق روستایی در اینجا می گویند، نمی توانند داعش را از محل سکونت خود بیرون برانند.
دانلود   پروازهای مقدماتی فرانسه و استرالیا از طرف دیگر یکی از منابع امنیتی در مرکز فرماندهی استان الانبار گفت: هواپیماهای جنگی فرانسه به منظور آمادگی برای بمباران مواضع داعش در این شهر اولین گشتزنی هوایی خود را برفراز شهرهای الفلوجه و الکرمه در این استان انجام دادند. اسکادران جنگنده های نیروی هوایی ارتش استرالیا نیز، پروازهای مقدماتی خود را برای آمادگی حمله به مواضع داعش در عراق آغاز کرد. به گزارش «رویترز»، نیروهای هوایی ارتش استرالیا که برای پیوستن به نظامیان ائتلاف آمریکایی به امارات متحده عربی آمده است، روز یکشنبه پروازهای مقدماتی غیررزمی را در خاورمیانه صورت دادند تا بتوانند هماهنگی های لازم را برای اجرای عملیات نظامی به وجود آورند.  

لینک را کپی کنید


دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن