تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820881108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احیاء تئاتر خیابانی در اصفهان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان قلمکاریان خبر داد:
احیاء تئاتر خیابانی در اصفهان
اصفهان – خبرگزاری مهر: مدیر مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان با اشاره به اجرای عموهای فیتیله ای برای کودکان شکاف لب و کام گفت: از ماه محرم با برگزاری تعزیه، بار دیگر شاهد اجرای تئاتر خیابانی در این مجتمع در طول هفته هستیم و امیدواریم این روند در احیاء این نوع نمایش در اصفهان و ارتقای سطح تئاتر اصفهان موثر باشد.



به گزارش خبرنگار مهر، محمد قلمکاریان پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری پیرامون برنامه های مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان اصفهان اظهار داشت: از خردادماه تاکنون 13 مکان در این مجتمع فعال شده اند که از جمله آنها واحد دیجیتال و واحد کودک و نوجوان برای پیش دبستانی و دبستان است و تا دو هفته دیگر نیز واحد نشاط و سرگرمی در این محیط ایجاد می شود.

وی افزود: همچنین شاهنامه خوانی، ادبیات، نامه نگاری و نشر الکترونیک، راهنمای آماده سازی کتاب، بیش از 50 کلاس هنری، آموزش زبان فارسی به گردشگران خارجی تا یک ماه آینده از جمله برنامه های این مجتمع است.

مدیر مجمتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان اصفهان با اشاره به برنامه های هفتگی این مجتمع اظهار داشت: در طول هفته برنامه های ویژه ای برای عموم مردم داریم که روزهای شنبه با موضوع سبک زندگی، روزهای یک‌شنبه رونمایی کتاب، سه شنبه شاهنامه خوانی هر دو هفته یکبار، چهارشبه ها نقد فیلم است که به ترتیب فیلم های کودک، مستند، سینمایی و انیمیشن در هفته های طول یک ماه به نمایش در می آید.

وی اضافه کرد: برنامه خاصی برای توانمندسازی مدیران در روزهای جمعه داریم که 50 نفر از مدیران موسسات فرهنگی کشور برای آموزش در این دوره به اصفهان می آیند.

قلمکاریان تاکید کرد: طرح تربیت نخبگان فرهنگ و هنر برای آموزش مباحث فرهنگی و هنری به دانشجویان علاقه مند از دیگر برنامه های این مجتمع است که ثبت نام آن از هفته آینده آغاز می شود.

وی اضافه کرد: دوره پودمانی در مجتمع دوره طراحی مد و لباس، انیمیشن سه بعدی، طراحی دکوراسیون داخلی، عکاسی، میکس و مونتاژ فیلم و هنرهای تجسمی، گزارشگری و فیلم در این مجتمع برگزار می شود.

مدیر مجمتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان با اشاره به برگزاری تئاترهای مختلف در این مجتمع از خرداد تا کنون تاکید کرد: از محرم با برگزاری تعزیه شاهد اجرای تئاترهای خیابانی در این مجتمع خواهیم بود که پس از محرم و صفر نیز  ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: همچنین در این مجتمع کنسرت های موسیقی های سنتی و هنری، جشنواره ملی جلوه های رضوی در هنرهای سنتی، جشنواره تئاتر استان و بیش از 10 نمایشگاه برگزار شده است.

اجرای برنامه های ویژه محرم برای مدارس در مجتمع فرشچیان

قلمکاریان با بیان اینکه به زودی نمایشگاه ماهواره در دهم مهرماه در این مکان افتتاح می شود که ویژه بانوان است، گفت: در ماه محرم در مجتمع فرشچیان برای مدارس و به ویژه دبیرستان دو ساعت و نیم برنامه مراسم عزاداری و کلیپ ویژه برنامه محرم اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات فیزیکی در محوطه این مجتمع ابراز داشت: با تعبیه بانک خازنی در این مجتمع مصرف برق کاهش یافته و در حال تعمیرات تاسیسات و آماده سازی محوطه برای حضور خاله شادونه و عمو حامد در 27 و 28 مهرماه و اول و دوم آبان هستیم.

مدیر مجمتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان اظهار داشت: همچنین پیش از محرم هر روز برنامه های جنگ کودک بنا به درخواست مدرس و جنگ خانواده برای دستگاه ها برگزار می شود.

وی اضافه کرد: همچنین عموهای فیتیله ای امروز در این مجتمع برای بیماران کودک شکاف لب و کام برنامه خواهند داشت. حمایت از تئاتر مهم ترین دغدغه ذهنی من است

قلمکاریان با اشاره به اینکه انجمن سینماگران اصفهان از یک ماه و نیم پیش تاکنون در این مکان مستقر شده اند، تصریح کرد: انجمن آموزشگاه های موسیقی، ناشران فرهنگی، سینمای جوان، هنرهای نمایشی، بسیج هنرمندان، جامعه القران اصفهان هر هفته در این مجتمع برنامه های گپ و گفت دارند.

وی با اشاره به استقبال خوب مردمی از برنامه شب شعر غزه در آتش و خون با حضور سه رزمنده حماس تصریح کرد: در جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه 2 هزار نفر در فضای باز از ویژه برنامه های جشن در این مجتمع استفاده کردند که نشانه ظرفیت خوب این مجتمع برای برگزاری مراسم توسط هیئت اصحاب و فرهنگ برای محرم است.

مدیر مجمتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان با بیان اینکه تمام هم و غم من حمایت از تئاتر است بیان داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب تئاتر منبر است بلکه فراتر، بنابراین تمام تلاش ما این است که از هنر نمایش و اصحاب فرهنگ و هنر حمایت کنیم و امیدواریم سینما فرشچیان نیز به زودی به بهره برداری برسد.

وی با توجه به اعتراض های اهالی تئاتر اصفهان به دلیل تعطیل شدن تئاتر خیابانی در اصفهان به خبرنگار مهر گفت: مطمئن باشید پس از ماه محرم نیز هفته ای یک بار تئاتر خیابانی در این مکان برگزار می شود و امیدواریم این نوع نمایش به عنوان یکی از تاثیرگذارترین انواع تئاتر در تقویت دیگر انواع تئاتر نیز موثر باشد.


۱۳۹۳/۷/۷ - ۱۵:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن