تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814686700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلايل تغييرات قيمتي مس در جهان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مهر ۱۳۹۳ (۱۴:۳۰ب.ظ)
دلايل تغييرات قيمتي مس در جهان معاملات شش ماه ابتدايي سال جاري بازار مس نشان مي‌دهد، اين فلز طي اين مدت با نوسان‌هاي زيادي رو‌به‌رو بوده است.
به گزارش خبرگزاري موج، شرکت مشاور سرمايه گذاري هدف حافظ در بولتن هفتگي خود با بررسي صنايع مختلف از کاهش موجودي مس در جهان و افزايش صادرات سيمان خبر داد.
بر اساس اين گزارش، فلز سرخ مس هم در بورس کالا و هم در بازار آزاد، طي نيمه اول سال 1393 با نوسانات ‌منطقي‌تري نسبت به شش ماه نخست سال 1392 مواجه بود، که آن هم به دليل ثبات نرخ ارز بوده است. از طرفي، مس در بازارهاي جهاني نيز در سه ماه دوم مدت مذکور نوسان بيشتري را تجربه کرد. به همين دليل اين افت و خيزهاي مکرر تاثير بيشتري بر معاملات بورس کالاي ايران گذاشته بود. با توجه به قيمت‌هاي بالاي مس و تغيير فرمول قيمت‌گذاري و تعيين قيمت ارز آزاد به‌عنوان مرجع مورد پذيرش در کنار ضعف تقاضا، شرايط معاملات را سخت‌تر کرد که افزايش قيمت‌ها را مي‌توان خروجي اين امر دانست.
به گزارش معدن24، در ماه جولاي توليدات صنعتي چين با حدود 9 درصد افت به 6.9 درصد کاهش يافت و در ماه آگوست پيش بيني مي شود اين رقم به 8.8 درصد برسد. اين ميزان پايين ترين نرخ توليدات صنعتي طي 3 سال گذشته است. دولت چين به ظاهر نشان مي دهد که با اقداماتي همچون ايجاد محرک هاي اقتصادي و کاهش نرخ بهره، به دنبال حمايت از رشد اقتصادي کشور است. انتظار مي‌رود سرمايه‌گذاري در مسکن و زيرساخت براي طبقه متوسط رو به رشد چين و همچنين احياي اقتصاد آمريکا به رشد تقاضاي مس کمک کند.
بر اساس آخرين اطلاعات اداره آمار چين، توليد مس تصفيه شده اين کشور در ماه آگوست با 7.4 درصد رشد ماهانه به رکورد 631 هزار تن رسيد. با اين حال در ماه آگوست و در حقيقت از پايان ماه جولاي تا اوايل سپتامبر، شاهد کاهش موجودي انبارهاي بورس شانگهاي بوده‌ايم.
اين در حالي است که موجودي مس بورس شانگهاي در ماه آگوست کاهش 30 درصدي و معادل 34 هزار تني داشته است. همچنين ميزان موجودي مس در بورس فلزات لندن که در هفته منتهي به 12 سپتامبر 156 هزار و 475 دلار بود، هفته گذشته به 154 هزار و 375 تن کاهش يافت.
قيمت مس در پايان هفته گذشته 6868.5 دلار ثبت شد و تحويل سه ماهه آن به 6827 دلار رسيد.
رشد صادرات سيمان
آماري از سيمان صادر شده در 5 ماهه نخست امسال نشان مي دهد که ميزان صادرات در قياس با مدت مشابه پارسال افزايش يافته است.
در پنج ماه ابتدايي سال 92، تعداد هشت ميليون و 51 هزار و 760 تن سيمان صادر شد که اين ميزان در پنج ماه ابتدايي سال 93 با افزايش همراه شد و به هشت ميليون و 168 هزار تن رسيد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن