تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806341243




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنراني تاريخي «فرناندز»؛ هم افشاگري، هم عذر خواهي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مهر ۱۳۹۳ (۱۰:۴۴ق.ظ)
موج گزارش مي دهد؛ سخنراني تاريخي «فرناندز»؛ هم افشاگري، هم عذر خواهي گروه سياسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، سخنان رئيس جمهور آرژانتين در مجمع عمومي سازمان ملل که در آن دخالت جمهوري اسلامي ايران را در انفجارهاي بوئنوس آيرس در سال ۱۹۹۴ ميلادي رد و از نظام سوريه و حزب الله لبنان و غزه حمايت کرد باعث خشم بسياري از مقامات سياسي و رسانه‌هايي شد که تا کنون از مواضع غرب به خصوص آمريکا در اين مورد حمايت مي کردند.
انفجار مرکز همياري يهوديان واقعه‌اي تروريستي در ۱۸ ژوئيه ۱۹۹۴ برابر با ۲۷ تير ۱۳۷۳ بود که در جريان آن ۸۵ نفر از يهودي تباران آرژانتيني كشته و بيش از دويست نفر زخمي شدند. در آن زمان دولت آرژانتين مدعي شد که دستور و نقشه ضربه زدن به بزرگ‌ترين مرکز اقليت يهودي در آمريکاي لاتين در تهران کشيده شده و مسئوليت اجراي طرح عمليات به ستاد ويژه عمليات حزب الله لبنان وابسته‌است، سپرده شده بود.
اما بلافاصله جمهوري اسلامي اين اتهامات را تكذيب كرد و هيچ مدرکي نيز مبني بر دخالت جمهوري اسلامي ايران در اين خصوص ارائه نشد و ايران با فاسد خواندن سيستم قضايي آرژانتين، موضوع را توطئه‌اي سياسي تلقي مي‌کنند.
در سال 1994 يعني در سالي كه حادثه آميا به وقوع پيوست رئيس جمهور آرژانتين "کارلوس سائول منم" بود. منم از اسلاف عرب تبارهاي مهاجر به آرژانتين بود که نام وي معرب کلمه عربي منعم است. حکومت اين فرد يکي از سياهترين دوران و فاسدترين مقاطع تاريخ سياسي آرژانتين به شمار مي رود. منم هويت و شخصيت خود و کشور بزرگ آرژانتين را وابسته به تاييدات آمريکا و اسرائيل کرده و رفتار وي اين کشور غني آمريکاي جنوبي را نه تنها از نظر اقتصادي ورشکسته شده و از همسايگان خود در توسعه عقب بيفتد بلكه به عنوان بزرگترين مقروض دنيا معرفي شود بلکه آرژانتين را از نظر سياسي به جايي هدايت کرد که به صورت نامحسوس عملا در اشغال امپرياليسم و صهيونيسم درآمد.
تهمت هاي دولت آرژانتين به همان سال قطع نشد و در سال 88 نيز "کرچنر" رئيس جمهور وقت آرژانتين از جامعه جهاني براي اينکه ايران وادار به تسليم و استرداد مقامات ارشد خود به دولت آرژانتين جهت محاکمه شود کمک خواست. سال بعد (1389) هم خانم کرچنر همسر وي که به جاي او کرسي رياست جمهوري آرژانتين را در دست گرفته بود از کشورهاي ثالث خواست که در اين زمينه پا درمياني کرده و دادگاه هايي را براي محاکمه افراد مظنون ايراني بر پا کنند.
اتهام زني ها از يک سو و ضعف ديپلماتيک وزارت خارجه ايران باعث شد که افکار عمومي ايران نسبت به اين مسئله واکنش نشان دهد که ايران بايد يک بار براي هميشه از موضع اقتدار وارد اين موضوع شود و در دادگاه هاي بين المللي از اين اتهام زني مقامات آرژانتين شکايت کند و حتي بسيار مناسب بود که احمدي نژاد هم در سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل و در مصاحبه هاي خود در نيويورک اشاره اي به اين موضوع مي کرد تا گستاخي مقامات آرژانتيني ادامه پيدا نکند .
با اين حال امسال در اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل اتفاقي تاريخي بوقوع پيوست که براي دولت ايران بسيار خوش يمن بود. "کريستينا فرناندز" رئيس جمهور آرژانتين در سخنراني خود در سازمان ملل گفت: "يکسال است که شما نظام اسد را نظام تروريست مي دانيد. شما از مخالفاني که ما آنها را انقلابيون مي دانستيم حمايت مي کنيد و امروز براي مهار انقلابيوني گردهم آمده‌ايم که روشن شده است آنها تروريست هستند و بيشتر آنان در شبکه‌هاي تروريستي عضويت دارند و از افراط گرايي به افراط گرايي هرچه بيشتر منتقل شده اند."
اين سخنراني کريستينا فرناندز در سازمان ملل به منزله انفجار بمب بود. فرناندز در سخنراني خود افزود: "نام حزب الله لبنان پيش از اين در فهرست سازمانهاي تروريستي گنجانده شده بود و روشن شده است حزب الله يک حزب بزرگ و به رسميت شناخته شده در لبنان است.
رئيس جمهور آرژانتين گفت: "شما ايران را در پي انفجاري که در سفارت اسرائيل در بوئنوس آيرس در سال ۱۹۹۴ ميلادي رخ داد متهم کرديد و تحقيقاتي که ما انجام داديم دخالت ايران را در اين انفجار تأييد نکرد."
وي تصريح کرد: "شما قطعنامه جنگ با القاعده را پس از حوادث يازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ ميلادي صادر کرديد، مجوز ورود ( نظامي) به چندين کشور را داديد و مردمان آنها مانند عراق و افغانستان به اين بهانه کشته شدند در حالي که اين دو کشور همچنان از تروريسم رنج مي برند!"
رئيس جمهور آر‍ژانتين افزود: "با بمباران غزه، عمق و شدت فاجعه اي که اسرائيل مرتکب شد روشن شد، شمار زيادي از فلسطينيان قرباني شدند در حالي که شما به موشکهايي که به اسرائيل اصابت کرد اهميت داديد و موشکهايي هم که به اسرائيل اصابت کرد تأثيري نداشت و خساراتي در آنجا به بار نياورد."
فرناندز گفت: "امروز اينجا هستيم تا يک قطعنامه بين المللي درباره مجرم دانستن گروه «داعش» و مقابله با آن صادر شود در حالي که داعش مورد حمايت چند کشور شناخته شده است و شما بهتر از ديگران آنها را مي شناسيد و داعش هم پيمان برخي قدرتهاي بزرگ عضو شوراي امنيت سازمان ملل متحد است !"
در اين ميان برخي شبکه ‌هاي تلويزيوني ماهواره اي از پخش مستقيم اين سخنراني خودداري و ترجمه آن را قطع کردند اما شبکه‌هاي اجتماعي به طور گسترده سخنراني "کريستينا فرناندز دي کرشنر" را منتشر کرده‌اند تا افکار عمومي دنيا متوجه اتهام زني هاي بي مورد تندروهاي آمريکا، شرکاي صهيونيستي و وابستگانشان باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن