تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820462086




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احداث جايگاه هاي سي ان جي در مسير زائران کربلا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۳ (۲۳:۵۳ب.ظ)
احداث جايگاه هاي سي ان جي در مسير زائران کربلا جايگاه هاي سي ان جي مورد توافق ايران و عراق در مسير زائران کربلا با امضاي قرارداد توسط بخش خصوصي، ساخته مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، مدير طرح احداث جايگاه هاي سي ان جي شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران، گفت: با توجه به توافق هاي اوليه، همچنين ارتقاي توانمندي بخش خصوصي ايران در زمينه سي ان جي، اين جايگاه ها در صورت عقد تفاهمنامه و امضاي قرارداد در مسير زائران کربلا احداث خواهد شد.
عليرضا وکيل زاده با اشاره به استقبال طرف عراقي براي احداث جايگاه هاي سي ان جي در اين کشور، اظهار کرد: ايران نيز آمادگي دارد تا بخش خصوصي خود را براي احداث جايگاه هاي سي ان جي در اين کشور فعال کند.
علاوه بر عراق، روسيه نيز از ديگر کشورهايي است که درباره صدور خدمات فني در زمينه سي ان جي با آن توافق هايي انجام شده است.
مدير پژوهش و فناوري شرکت ملي گاز ايران نيز پيشتر در اين باره گفته بود: فناوري سي ان جي در ايران يک فناوري کاملا تجاري و بلوغ يافته است و به همين دليل شرکت هاي روسي براي همکاري در اين حوزه تمايل خود را نشان داده اند.
به گفته سعيد پاک سرشت، روسيه دارنده منابع قابل توجهي نفت و گاز و کشوري قدرتمند در حوزه فناوري است، از اين رو مي تواند شريک خوبي براي ايران باشد؛ اين پتانسيل وجود دارد که در خصوص برخي اقلام با آنها (روسيه) همکاري داشته باشيم و اين همکاري بايد برنامه ريزي شده و حساب شده باشد.
صنعت سي ان جي در ايران قدمتي بيش از ١٠ سال دارد و با احداث نزديک به ٢٢٤٠ جايگاه در اين مدت (که عمده آن به دو سال گذشته مربوط مي شود) تلاش کرده است تا سهم خود را در سبد سوخت کشور افزايش دهد.
هم اکنون روزانه ١٨ تا ٢٠ ميليون متر مکعب سي ان جي در کشور مصرف مي شود که منجر به صرفه جويي در مصرف نزديک به همين مقدار بنزين شده است.
تجربه بيش از ١٠ ساله ايران در صنعت سي ان جي اين امکان را براي ورود و حضور بخش خصوصي کشورمان در کشورهاي علاقه مند به اين صنعت، فراهم آورده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن