تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين اعمال، خداشناسى است، زيرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم يا زياد تو را سود مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820017510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزينه‌ جنگ تحميلي را قارون‌هاي منطقه تأمين كردند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: هزينه‌ جنگ تحميلي را قارون‌هاي منطقه تأمين كردند
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر اينكه هزينه‌هاي جنگ عليه جمهوري اسلامي ايران از سوي قارون‌هاي منطقه تأمين مي‌شد، بر لزوم تبيين ابعاد و دستاوردهاي مختلف دفاع مقدس براي جامعه به ويژه نسل جوان تأكيد كرد.


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر اينكه هزينه‌هاي جنگ عليه جمهوري اسلامي ايران از سوي قارون‌هاي منطقه تأمين مي‌شد، بر لزوم تبيين ابعاد و دستاوردهاي مختلف دفاع مقدس براي جامعه به ويژه نسل جوان تأكيد كرد.
 به گزارش رسا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در اولين همايش دفاع مقدس و دانشگاه كه ديروز در دانشگاه آزاد واحد يادگار امام شهر ري برگزار شد، ضمن تبريك هفته دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس تاريخ كشور ما را به قطعه بي‌نظيري در سراسر تاريخ جنگ‌هاي جهان تبديل كرده، به گونه‌اي كه ناگفته‌هاي زيادي از آن باقي مانده است.  وي با اشاره به اينكه صبر لازم است تا آثار عميق‌ترين تاريخ انقلاب اسلامي ايران خود را نشان دهد، عنوان كرد: به ما مهلت ايجاد تمدن اسلامي داده نشد، دشمن ما را مشغول جنگ كرد و همين مشغوليت مقدمه ريشه‌دواني اسلامي در منطقه خاورميانه شد كه به مرور خود را نمايان خواهد كرد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينكه دوران دفاع مقدس نكاتي دارد كه در كمتر جنگ‌هاي جهاني وجود داشته است، بيان داشت: جنگ تحميلي برنامه‌اي از پيش طراحي شده توسط دشمنان بود، زيرا آنها فهميده بودند كه ملت ايران با وجود اينكه رهبر آنها در تبعيد بود، دست از انقلاب خود نخواهند كشيد.
رئيس هيئت موسس و امناي دانشگاه آزاد اسلامي افزود: غربي‌ها بر اين باور بودند كه انقلاب‌هاي قرن ما براي موفقيت بايد متكي به حزب يا قدرت‌هاي خارج از كشور باشند، در حالي‌كه انقلاب اسلامي ايران متكي به قدرت عقايد مردم و روحانيت بود، چيزي كه در دنيا كمتر ديده شده بود و اين سبب غافلگيري آنها شده بود. هاشمي رفسنجاني با اشاره به اينكه اگر ما در انقلاب پيروز شديم به پشتيباني مردم بود، گفت: دشمنان در دوران بعد از انقلاب بسيار تلاش كردند تا انقلاب را از درون و بيرون تهي كنند و در اين مسير از ابزارهاي زيادي مانند بني‌صدر به عنوان فرمانده كل قوا در بدنه نظام يا بعد از انقلاب از صدام به عنوان مهاجم استفاده كردند. وي افزود: دشمنان انقلاب هزينه جنگ را از قارون‌هاي منطقه، اطلاعات سياسي را به وسيله امريكا و ابزار جنگي را به وسيله روسيه تأمين مي‌كردند اما آنچه را كه پيش بيني نكرده بودند قدرت مردم بود؛ همان كساني كه انقلاب كرده بودند توانستند با ايمان و توكل به خداوند دوران دفاع مقدس را نيز با سربلندي به پيروزي برسانند. رئيس هيئت موسس و امناي دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به اينكه شهدا بهترين نيروهاي كشور بودند كه از دست رفتند، بيان داشت: امروز شهدا و خانواده‌هاي آنها سرمايه‌هاي كشور ما هستند. آنها كشور ما را نوراني نگه داشتند‌ با جان خود از انقلاب دفاع و حراست كردند.
رئيس تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينكه بايد ابعاد جنگ را شناخت، اظهار كرد: يكي از ابعاد جنگ اين بود كه سبب رشد آثار علمي دانشمندان و اختراعات آنها شد. بعد از جنگ بچه‌هاي جنگ در جهاد سازندگي، سپاه و ارتش و ساير مقاطع كار كردند، به گونه‌اي كه در بسياري از علوم ما حرف اول را دنيا مي‌زنيم. وي گفت: به وجود آمدن قشر مجاهد، معتقد، حامي دين و اسلام كه امروز افتخارات براي جامعه ما مي‌آفرينند از دوران دفاع مقدس الهام گرفتند. آيت‌الله هاشمي رفسنجاني خاطرنشان كرد: امروز كشور ما به بركت دوران دفاع مقدس به ميزاني قدرتمند شده است كه در منطقه خاورميانه مي‌تواند بسيار نقش‌آفرين باشد، به گونه‌اي كه كشور امريكا كه تروريست‌هاي داعش را در منطقه به وجود آوردند براي از بين بردن آن دست نياز به سوي ايران دراز مي‌كند.





تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن