تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819880761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هر برنامه اي براي توسعه گردشگري بدون توجه به فرهنگ بومي به شکست مي انجامد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۳ (۱۴:۳۲ب.ظ)
رئيس دپارتمان گردشگري دانشگاه EMU قبرس شمالي: هر برنامه اي براي توسعه گردشگري بدون توجه به فرهنگ بومي به شکست مي انجامد رئيس دپارتمان گردشگري دانشگاه EMU قبرس شمالي گفت: سازمان جهاني گردشگري طرح هاي متعددي در اختيار کشورهاي عضو مي گذارد اما 80 درصد اين طرح ها به دليل عدم توجه به فرهنگ بومي و واقعيت هاي محلي با شکست مواجه مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ پروفسور مهمت آلتي ناي در سمينار توسعه توريسم مذهبي در کشورهاي اسلامي که به مناسبت روز جهاني گردشگري در کرمانشاه برگزار شد گفت: ما تکنيک هاي جذب گردشگر را در اختيار کشورها قرار مي دهيم و اين شما هستيد که در نهايت صميم ي گيريد آن ها را چگونه به مرحله اجرا بگذاريد.
وي با بيان اينکه صنعت گردشگري در حال توسعه است و توسعه آن ادامه پيدا مي کند،گفت: هيچ کشوري منابع گردشگري ايران، مصر و يا ترکيه را ندارد، اما وقتي به آمارها نگاه مي کنيم 70 درصد گردشگري ها و درآمدها به جيب تعداد محدودي از کشورهاي بزرگ صنعتي که منابع گردشگري غني ندارند ميرود.
وي تصريح کرد: يک اشتباه وجود دارد و پاسخ آن اين است که استراتژي هاي گردشگري ما اشتباه بوده است.
پروفسور آلتي ناي در ادامه به تنوع گردشگري اشاره کرد و گفت: کشورها نبايد تنها به يک نوع از گردشگري اکتفا کنند زيرا ممکن است با بروز مشکلاتي هزينه هاي سنگيني به اقتصاد کشورها وارد کند.
وي افزود: ايران با تنوع اقليمي چهار فصل مي تواند انواع مختلف گردشگري را داشته باشد و استراتژي گردشگري خود را بر اساس توانمندي هاي خود قرار دهد.
اين استاد دانشگاه با بيان اينکه ما دو نوع برنامه ريزي دراريم، برنامه از بالا به پايين و بلعکس، اظهار داشت: برنامه هايي که از بالا و توسط سازمان جهاني گردشگري براي کشوره طراحي مي شود 99 درصد موفق نمي شوند، اما برنامه هاي از پايين به بالا موفق ترند. زيرا گردشگري نوعي کار است که به همکاري تمام افراد دخيل در آن نيازمند است.
وي آموزش را يکي از ارکان توسعه گردشگري توصيف کرد و گفت: آموزش ها بايد از زمان دبستان شروع و در مقاطع مختلف تحصيلي ادامه داشته باشد زيرا گردشگري برپايه منابع انساني و محيط توسعه مي يابد.
پروفسور آلتي ناي با اشاره به ينکه 52 درصد از افراد جامعه در صنعت گردشگري دخيلند، گفت: دانشگاه ها در توسعه صنعت گردشگري نقش رهبري را بر عهده دارند و بايد در آموزش بر اساس نيازهاي اين صنعت نقش اساسي را ايفا کنند و در کنار دولت قرار گيرند.
وي ادامه داد: امروز در جهان يک بحث اساسي مطرح است و آن اينکه دانشگاه ها تا چه حد به نياز هاي جامعه اهميت مي دهند و آيا دانشجويان مهارت هاي لازم براي جذب در بازار کار را فرا مي گيرند.
وي با اشاره به برنامه توسعه گردشگري ايران گفت: ايران کار خود را در عرصه گردشگري تازه شروع کرده است و الان در مرحله معرفي است و اين نه تنها ضعف نيست بلکه مي تواند نقطه قوتي براي شما باشد، زيرا بسياري از کشورها بدون برنامه صحيح شروع کردند و الان شکست خوردند و شما مي توانيد از برنامه آنها الگو گرفته و اشتباهات را تکرار نکنيد.
وي تصريح کرد: در اين مسير بايد يک استراتژي صحيح طراحي شود زيرا اگر اشتباهي رخ دهد جبران آن بسيار سخت است.
اين استاد دانشگاه با اشاره به استراتژي ترکيه تا سال 2023 گفت: ايران نيز بايد يک استراتژي بلند مدت و بر اساس گردشگري پايدار طراحي کند.
وي افزود: کشور ترکيه الان رتبه ششم به لحاظ جذب گردشگر در دنيا را دارد، اما هدف آن ها اين است در سال 2023 به جايگاه ويژه اي در اين صنعت ارتقا يابد.
وي ادامه داد: بر اساس پيشبيني هاي سازمان جهاني گردشگري در سال 2030 تعداد گردشگران به يک ميليارد و 800 ميليون نفر افزايش مي يابد و بايد براي آن زمان پيشبيني کنيد که اين گردشگها کجا مي روند و اينها بايد در کجا اسکان يابند و به چه چيزهايي نياز دارند و سهم ايران و کرمانشاه از اين تعداد چند نفر است؟
ايران بالاترين پتانسيل گردشگري مذهبي را دارد
پروفسور مهمت آلتي ناي در بخش ديگري از سخنراني خود توسعه گردشگري مذهبي را يک اولويت مهم براي ايران دانست و گفت: ايران يکي از قوي ترين کشورها به لحاظ منابع مذهبي است که مي تواند بعد بين المللي داشته باشد.
وي افزود: کشورهايي که از جمعيت مناسبي برخوردارند در عرصه گردشگري يک مزيت بزرگ دارند و آن وجود يک بازار بزرگ د اخلي است که محصولات را توليد و توسعه مي دهد. در اين کشورها که ايران نيز جزئي از آن هاست بايد براي گردشگران داخلي برنامه ريزي خاصي صورت گيرد که بعد بين المللي را نيز پوشش دهد.
وي افزود: در اين کشورها برنامه هاي خارجي بايد زير مجموعه منطقه اي طراهي شوند و براي اين کار نياز به يک استراتژي است که در ذيل خود پروژه ها را طراحي کند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود برگزاري کنفرانس ها و همايش هاي بين المللي را برزگ ترين ايجاد کننده درآمد در بخش گردشگري خاجي توصيف کرد و گفت: يک گردشگر معمولي 400 دلار هزينه مي کند اما کسي که در يک کنفرانس بين المللي شرکت ميکند بيش از 2000 دلار هزينه مي کند.
آلتي ناي توجه به مساله تحقيق و پژوهش و توسعه حمل و نقل عمومي را از ديگر ارکان توسعه گردشگري توصيف کرد و گفت: اولويت ها در سرمايه گذاري بايد به بخش حمل و نقل برود، زيرا گردشگر به جايي سفر مي کند که سريع و با ايمني بالا به مقصد برسد و به خانه باز گردد.
وي توسعه فرودگاه ها و افزايش پروازهاي بين المللي را ضروريات توسعه گردشگري دانست و گفت: پرواز ترکيش ايرلاين يک فرصت بسيار مناسب براي استان کرمانشاه است زيرا بيش از 50 درصد گردشگران با هواپيما سفر مي کنند.
رئيس دپارتمان گردشگري دانشگاه EMU در خاتمه به پتانسيل هاي گردشگري ايران اشاره کرد و گفت: ايران از بسياري از کشورها دنيا ظرفيت هاي گردشگري بيشتري دارد که با تبليغ بيشتر و فراهم کردن شرايط مناسب مي تواند به کشور شماره يک دنيا در جذب گردشگر تبديل شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن