تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815513188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گردشگري بين‌المللي 5 برابر درآمد نفت کشورهاي اپک درآمد دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۳ (۱۴:۳۰ب.ظ)
استاد دانشگاه اي . ام . يو قبرس: گردشگري بين‌المللي 5 برابر درآمد نفت کشورهاي اپک درآمد دارد استاد دانشگاه قبرس گفت: گردشگري بين المللي پنج برابر درآمد نفت کشورهاي عضو اپک درآمد دارد.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ پروفسور حسين ارسلي در سمينار استراتژي توسعه توريسم مذهبي در کشورهاي اسلامي که به مناسبت روز جهاني گردشگري در محل سالن همايش هاي دفتر آموزش و پژوهش استانداري کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: بيشتر از شش دهه است که گردشگري در حال رشد بدون وقفه است و اين مهم به يکي از بزرگترين و درحال رشدترين صنعت هاي درآمدزا در دنيا تبديل شده است.
وي خاطرنشان کرد: در حال حاضر از هر يازده نفر يک نفر در دنيا در کار گردشگري فعاليت مي کند.
پرفسور ارسلي افزود: در سال 2012 بيش از 83 ميليون نفر از کشور فرانسه ديدن کردند، يعني بيشتر از کل جمعيت ايران. در حاليکه ايران فقط 4 ميليون گردشگر سالانه دارد.
اين استاد برجسته دانشگاه گفت: البته اين درحاليست که اين آمار امسال افزايش داشته و بهتر شده و بر اساس آمار اعلام شده از سوي ايران در سال 2013 بيش از 5 ميليون و 400 هزار گردشگر خارجي از ايران ديدن کرده اند.
وي با بيان اينکه بر اساس اعلام سازمان جهاني يونسکو در ايران بيش از 200 هزار مکان تاريخي، توريستي و گردشگري وجود دارد، گفت: براين اساس کشور ايران در زمره 10 کشور برتر گردشگري جهان قرار دارد، اما اين آمار در حاليست که ايران از لحاظ جذب تورريست در بين 150 کشور جايگاه 75 را دارد.
اين فعال حوزه گردشگري ادامه داد: ايران داراي جاذبه هاي خاص و منحصر به فرد گردشگري است، در حاليکه بسياري از مقاصد پر گردشگر همانند دبي که سالانه 9 ميليون گردشگر دارند چندان جاذبه تاريخي، طبيعي و فرهنگي براي توريست ها ندارد و تنها گردشگران براي خريد، شنا و رفتن به هتل به دبي سفر مي کنند.
وي يادآور شد: همچنين در کشوري مانند هند، گردشگران فقط براي فيل سواري به آن جا سفر مي کنند و يا در ايتاليا گردشگران به دنبال غذاهاي خوشمزه آنجا هستند که اين جاذبه ها به برندهايي براي جذب هرچه بيشتر گردشگران در آن کشورها تبديل شده است.
پرفسور ارسلي افزود: شخصيت جديد گردشگران جهان به ما انگيزه مي دهد که تلاش بيشتري براي جذب گردشگران انجام دهيم، چراکه گردشگران امروز به دنبال چيزهاي ديگري همچون فرهنگ، ادب، دوستي و مهمتر از آن برندها هستند.
اين استاد دانشگاه قبرس تصريح کرد: اگر گردشگري را توسعه دهيم مي توانيم از فرار مغزها جلوگيري کنيم، بيکاري را کاهش دهيم و درآمدها را نيز افزايش دهيم.
وي افزود: اگر مي خواهيم کرمانشاه را به يک مقصد گردشگري تبديل کنيم بايد قدرت ها و ضعف هاي آن را کشف کنيم و استراتژي برند کرمانشاه را طراحي کنيم، چرا که برندينگ باعث افزايش رقابت و جذابيت گردشگري مي شود.
ارسلي در ارتباط با اينکه برندينگ چيست و چگونه مي توانيم از آن استفاده کنيم، گفت: برندينگ تنها داشتن يک الگو و نشان نيست بلکه برند بيشتر از يک نام است. يک برند بيشتر از يک شعار است. برند يک وعده است که قولي داده مي شود و بايد به آن عمل شود، برند چيزي است که انجام مي دهيم و نه چيزي که مي گوييم.
وي افزود: بدون داشتن برند تفاوتي بين ما و ديگران نيست. مثلا 3 بطري آب معدني بدون برند براي يک گردشگر هيچ تفاوتي با هم ندارند و اين برند است که به يک محصول اعتبار مي بخشد و با داشتن برند، کيفيت و قيمت بالاتري را مي توانيم براي محصول داشته باشيم.
استاد دانشگاه قبرس با بيان اينکه برندينگ به معني ارزش است و براي هر محصول و مکان خاصي تفاوت دارد، گفت: مثلا براي کشوري همچون برزيل برندينگ قهوه مرغوب است و در قبرس فست فودهاي آن مطرح شده است. آنچه به برند تبديل مي شود و مورد توجه قرار مي گيرد اين است که بايد هميشه داراي کيفيت يکسان با يک قيمت يکسان باشد و هميشه يک کيفيت را با يک قيمت مناسب بخريم، برند به معني يکسان بودن است.
وي خاطر نشان کرد: شرکت هاي اپل، مايکروسافت و کوکاکولا دارنده 3 رتبه اول برندينگ در دنيا هستند، کشور ها سرمايه گذاري زيادي بر روي برندها مي کنند که باعث جذب سرمايه گذاران و مشتريان مي شود.
ارسلي گفت: برند يک فرآيند استراتژيک است که کشور ايران و استانهايي همچون کرمانشاه که جاذبه هاي خاص گردشگري زيادي دارند مي توانند از آن بهره مند شوند.
اين استاد دانشگاه قبرس با بيان اينکه داشتن خطوط هوايي مستقيم با سراسر دنيا از طريق ترکيش ايرلاين نقطه قوت استان کرمانشاه در گردشگري است، خاطرنشان کرد: کرمانشاه از ديگر استانهاي ايران خوش شانس تر است، چراکه شرايط حضور گردشگران خارجي از هر کشور دنيا را تنها از طريق خطوط هوايي ترکيش ايرلاين دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن