تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804750589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجوز برخي طرح هاي پتروشيمي لغو خواهد شد/ادامه همکاري قرارگاه خاتم الانبيا براي ساخت خط اتان مرکز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۳ (۱۰:۲۷ق.ظ)
يک مدير پتروشيمي در جمع خبرنگاران؛ مجوز برخي طرح هاي پتروشيمي لغو خواهد شد/ادامه همکاري قرارگاه خاتم الانبيا براي ساخت خط اتان مرکز مدير طرح هاي شرکت ملي صنايع پتروشيمي در جمع خبرنگاران گفت: اگر تاخيرها در برخي از طرح‌هاي پتروشيمي ادامه يابد، مجوز احداث اين پروژه‌ها لغو خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مرضيه شاهداني در جمع خبرنگاران حوزه انرژي با اعلام اين خبر گفت: در حال حاضر بخش عمده اي از طرح هاي در دست اجراي برنامه هاي چهارم و پنجم توسعه براي تکميل و بهره برداري نهايي به برنامه ششم توسعه انتقال يافته اند.
وي ادامه داد: هم اکنون حدود 67 طرح نيمه کاره پتروشيمي با ظرفيت توليد 60 ميليون تن در کشور وجود دارد.
مدير طرح هاي شرکت ملي صنايع پتروشيمي با اشاره به اين مطلب که براي تکميل طرح هاي نيمه کاره پتروشيمي به 40 ميليارد دلار سرمايه گذاري جديد نياز داريم، گفت: از مجموع کل 60 ميليون تن ظرفيت نيمه تمام پتروشيمي 6 ميليون تن ظرفيت براي توليد محصولات پلميري اختصاص يافته است.
وي افزود: براي تکميل پروژه هاي نيمه تمام پتروشيمي 3 اولويت تعيين شده است که براي هر کدام تصميمات جديدي گرفته مي شود.
شاهداني تصريح کرد: در اولويت اول 15 طرح پتروشيمي که بيش از 60 درصد پيشرفت اجرايي دارد در ليست قرار گرفته که قرار است اين پتروشيمي ها امسال و تا پايان سال اينده در مدار بهره برداري قرار بگيرند.
وي با اشاره به آغاز شمارش معکوس براي راه اندازي بخشي از پتروشيمي تخت جمشيد، فاز دوم پتروشيمي کاويان، فاز دوم پتروشيمي کارون و تکميل 5 پتروشيمي مسير اتيلن غرب شامل پتروشيمي هاي لرستان، کردستان، مهاباد، اتيلن ايلام و هگمتانه همدان تاکيد کرد: همچپنين در اولويت دوم طرح هايي با پيشرفت بين 10 تا 60 درصد قرار گرفته اند.
اين مقام مسئول ادامه داد: طرح هاي اولويت سوم هم معمولا آن دسته از پتروشيمي هايي هستند که پيشرفت اجر ايي کمتر از 10 درصد دارند و البته قصد داريم آن دسته از طرح هاي پتروشيمي که از چندين سال قبل تاکنون عمليات اجر ايي آنها آغاز شده و عملا هيچ گونه پيشرفت اجرايي ندارند را لغو مجوز بکنيم.
اين مقام مسئول با بيان اينکه هم اکنون عمليات اجرايي براي حضور سرمايه گذاران جديد خصوصي در خط اتان مرکز متوقف شده است گفت: قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا در پروژه ساخت خط اتان مرکز کماکان حضور دارد و قرار است به زودي عمليات اجرايي طرح هاي پتروشيمي مسير و ساخت خط اتان مرکز شتاب بگيرد.
مدير طرح هاي شرکت ملي صنايع پتروشيمي با يادآوري اينکه در کميته ويژه در شرکت صنايع پتروشيمي و با مسئولان وزارت نفت آن دسته از طرح ها پتروشيمي که سرمايه گذاران فاقد صلاحيت توسعه و اجرا هستند لغو مجوز خواهند شد، تبيين کرد: به زودي جزئيات لغو مجوز اجراي طرح هاي با پيشرفت کم و تاخيرهاي چندين ساله اعلام خواهد شد.
وي همچنين با اشاره به افز ايش توليد گاز در سال جاري و سال آينده با بهره برداري از پارس جنوبي و افزايش ظرفيت خوراک گاز مورد نياز صنايع پتروشيمي تاکيد کرد: تبديل واحدهاي متانول به اتيلن و پروپيلن و پلي اتيلن از مهمترين سناريوهاي صنايع پتروشيمي در کشور است.
شاهداني درباره دلايل توقف احداث خط اتان مرکز توضيح داد: با توجه به اجراي سياست هاي خصوصي سازي، شرکت ملي صنايع پتروشيمي به عنوان نماينده دولت نمي تواند در طرح هاي جديد پتر وشيمي سرمايه گذاري داشته باشد و عملا طرح اتان مرکز به بخش خصوصي واگذار شده است.
وي از واگذاري پروژه خط اتان مرکز به يکي از شرکت هاي خصوصي خبر داد و افزود: هم اکنون کل پيشرفت اجراي خط لوله اتان مرکز 23 درصد و طرح هاي مسير اين خط لوله حدود 13 درصد است که با تصميم گيري مسئولان وزارت نفت پروژه به بخش خصوصي واگذ ار شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن