تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812856622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جرائم خشن در يزد كاهش يافته است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > یزد قضاوتي:
جرائم خشن در يزد كاهش يافته است
يزد ـ خبرگزاري مهر: دادستان عمومی و انقلاب يزد از کاهش جرائم خشن نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.



به گزارش خبرنگار مهر، جمال قضاوتی، عصر شنبه در جلسه تعامل قضائی با نیروی انتظامی که در محل فرماندهی نیروی انتظامی استان تشکیل شد، اظهار داشت: در سرقتهای کلان، سرقت های مسلحانه و باندی و آدم ربایی و جرائم خشن، استان یزد کاهش جرائم را داشته است و فقط در سرقتهای خرد افزایش وجود داشته که باید برای آن چاره اندیشي صورت گیرد. وی بيان كرد: دستگاه قضايی همواره در چارچوب قانون از نیروی انتظامی حمایت می کند و دستاورد این حمایت و هماهنگی و تعامل، ارتقاء سطح امنیت و احساس امنیت برای مردم شریف استان است. قضاوتي با بيان اينكه برخوردهای فیزیکی و قهری به تنهایی نمی تواند امور را سامان دهد، يادآور شد: باید با فرهنگ سازی و تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم، راه را بر شکل گیری جرائم و آسیب های اجتماعی بست.

دادستان یزد خاطرنشان کرد: امنیت حال حاضر استان در شرایط مطلوبی است و این امر مرهون تلاش های شبانه روزی مسئولان قضائی، انتظامی، امنیتی و نظامی است که خالصانه و بی منت خدمت به مردم را سر لوح خویش قرار داده اند. زیر ساخت های اجرائی شدن آئین دادرسی کیفری جدید فراهم شود فرمانده انتظامی استان یزد نيز در اين نشست اظهار داشت: با توجه به تصویب آئین دادرسی کیفری جدید باید قبل از شروع اجرائی شدن آن، زیر ساخت های آن فراهم شود. سرهنگ ايرج افزود: ضمانت اجرای کامل و تأثیرگذار این قانون برنامه ریزی براي فراهم سازی زیر ساختهای این قانون است. وی اظهار داشت: مجموعه انتظامی استان ارتباطات خوبی با معاونت های اجتماعی و آموزش دادگستری دارد که در سایه این تعامل و هماهنگی گامهای خوب و ارزشمندی در جهت بهبود کیفیت خدمات به مردم برداشته شده است. این مقام انتظامی، استان یزد را از استان های پاک و کم حاشیه کشور معرفی کرد و بیان داشت: اما یکسری از مشکلات نیز وجود دارد که از آن جمله می توان به بحث سرقت های خرد، ترانزیت مواد مخدر، تصادفات دورن شهری و برون شهری اشاره کرد. وی ادامه داد: در سایه همفکری و همراهی دستگاه قضايی با نیروی انتظامی می توان برای هر یک از معضلات مذکور راهکارهای اساسی تدوین و اجرايی كرد.

رئيس كل دادگستري استان يزد نيز در اين نشست اظهار داشت: خط مقدم تأمین امنیت جامعه با مسئولان قضائی و نیروی انتظامی است که در حضور به موقع نیروی انتظامی در صحنه و همچنین رسیدگی های سریع و صدور مجوز ها و حکم های قانونی دستگاه قضائی خلاصه خواهد شد. محمدرضا حبيبي ابراز داشت: البته دستگاه ها و سازمانهای دیگری نیز در تأمین امنیت نقش دارند که نقش آنها بیشتر سیاست گذاری، برنامه ریزی، رصد و پایش است. سرعت در عمل و دقت در امور و حضو در صحنه از وظايف اصلي نيروي انتظامي است وي، سرعت در عمل ، دقت در امور و حضور در صحنه را از وظایف نیروی انتظامی دانست و اظهار داشت: وظیفه دستگاه قضائی نیز قاطعیت در برخورد، دقت در رسیدگی و اجرای کامل حدود و مقررات است که اگر این وظایف در نیروی انتظامی و دستگاه قضائی به نحو مطلوب اجرا شود بدون شک شاهد امنیت مورد نظر خواهیم بود. وی ضابطان را به مثابه چشم و گوش و دست دستگاه قضائی ترسیم کرد و ابراز داشت: بخش عمده موفقیت دستگاه قضائی منوط به عملکرد خوب و کامل نیروی انتظامی است که از ابتدا در صحنه حضور دارد و بخشی از تحقیقات اولیه را تحت نظارت قاضی انجام می دهد و در پایان نیز در اجرای احکام ایفای نقش خواهد می نماید. حبیبی انجام گشت های نامحسوس را در جهت جلوگیری از سرقت خواستار شد و تصریح کرد: به موازات گشت های محسوس که عامل آرامش بخشی به مردم می باشد باید با گشت های نامحسوس نیز اوضاع شهر مورد رصد و چشم تیز بین نیروی انتظامی قرار گیرد.






۱۳۹۳/۷/۵ - ۲۱:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن