تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819931244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جامعه بين المللي بيش از پيش نسبت به حقانيت مردم فلسطين واقف شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مهر ۱۳۹۳ (۱۰:۱۶ق.ظ)
ظريف در کميته فلسطين جنبش عدم تعهد؛ جامعه بين المللي بيش از پيش نسبت به حقانيت مردم فلسطين واقف شده است ظريف گفت: جوامع و دولت هاي مختلف بيش از پيش نسبت به حقانيت مردم فلسطين و ماهيت تجاوزکارانه رژيم اشغالگر قدس واقف شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، نشست کميته فلسطين جنبش عدم تعهد در سطح وزراي خارجه روز گذشته به رياست ظريف وزير امور خارجه کشورمان در مقر سازمان ملل تشکيل شد.
در اين نشست بدوا نماينده فلسطين گزارشي در مورد آخرين تحولات مسئله فلسطين ارائه کرد و بخش عمده اي از سخنانش را به برنامه حکومت خودگردان براي طرح قطعنامه اي در شوراي امنيت با هدف تعيين ضرب الاجلي براي خاتمه اشغال اراضي فلسطيني اختصاص داد.
وي گفت: فلسطين در نظر دارد که قطعنامه اي با اين مضمون در ماه آبان و در زمان رياست آرژانتين بر اين شورا جهت تصويب ارائه کند. سپس در اين نشست وزراي خارجه کوبا، زيمبابوه، الجزاير، اندونزي، سنگال، هند، معاون وزير خارجه مصر و سفراي مالزي و آفريقاي جنوبي سخنراني کردند.
وزير خارجه ايران نيز در اين نشست طي سخناني ضمن تسليت به فلسطينيان به خاطر تلفات و خسارات وارده توسط رژيم اشغالگر قدس در جريان تجاوز دو ماهه آن رژيم به غزه، اضافه کرد: متاسفانه با توجه به ماهيت تجاوزکارانه اين رژيم، مشکل مي توان اميدوار بود که اين تجاوزات در آينده باز هم تکرار نشود.
ظريف اضافه کرد: با اين حال نکته مثبت اين است که جوامع و دولتهاي مختلف بيش از پيش نسبت به حقانيت مردم فلسطين و ماهيت تجاوزکارانه رژيم اشغالگر قدس واقف مي شوند.
وي به عنوان مثال در اين مورد به راي مثبت بيش از دو سوم اعضاي مجمع عمومي به نفع ارتقاء موقعيت فلسطين در سازمان ملل، آگاه شدن فزاينده جوامع اروپايي به سياستهاي تجاوزکارانه رژيم مذکور و حتي مخالفت رو به رشد مردم آمريکا بخصوص جوانان اين کشور با اين سياستها اشاره کرد.
وزير امور خارجه با استناد به اين تحولات تاکيد کرد: زمان به سود مردم فلسطين و به ضرر دشمنان آن کشور در جريان است و اين به معني شکل گيري روند مهمي در سطح بينالمللي در ارتباط با مسئله فلسطين است.
ظريف افزود: وظيفه ما دوستان فلسطين اين است که با اتخاذ سياستهاي مناسب اين روند را تقويت کنيم. وي در اين رابطه ضمن ابراز خرسندي از تحولات مثبت در جهت اتحاد جناحهاي فلسطيني طي چند روز اخير، اظهار اميدواري کرد که تحقق اين امر بيش از پيش به تقويت روند رو به رشد مبارزات مردم فلسطين براي رفع اشغال و بي اعتباري کامل رژيم صهيونيستي در جامعه بين المللي منجر شود.
در خاتمه اين نشست اعلاميه کميته فلسطين جنبش عدم تعهد که مذاکره در مورد آن قبلا در سازمان ملل متحد انجام شده بود با اجماع به تصويب وزرا رسيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن