تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801773703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخورد آمریکا با داعش همانند برخورد با القاعده است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یک کارشناس مسائل خاورمیانه:
برخورد آمریکا با داعش همانند برخورد با القاعده است
یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: برخورد آمریکا با گروه تروریستی داعش همانند برخورد آنها با القاعده است، زیرا ایالات متحده القاعده را از میان نبرد بلکه سعی کردند آن‌ها را به سمت مناطقی برانند که منافع شان در خطر نیست.


"جعفر قنادباشی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در سوریه گفت: آمریکا و داعش با حضور خود در منطقه چندین هدف را دنبال می‌کنند که کوتاه مدت‌ترین این اهداف انتخاب میان دوره‌ای پارلمان و کنگره ایالات متحده است.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه دموکرات‌های این کشور درصدد حفظ و ارائه دستاوردهایشان در این کنگره هستند، از طرف دیگر در عرصه اقتصاد داخلی و به خصوص  مشکلاتی که در رابطه با سیاه پوستان داشتند، نتوانستند هیچ دستاورد چشم‌گیری داشته باشند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: یکی از استراتژی‌های ایالات متحده از زمان "جورج بوش" مسئله مبارزه با تروریسم بوده است.
 
قنادباشی اظهار داشت: با توجه به پیشبرد داعش در کردستان عراق، که منطقه مورد علاقه آمریکایی‌ها تلقی می‌شود،  لذا اگر در مقابل این گروه تروریستی سکوت کند، به معنی اثبات نادرستی ادعاهایشان در مبارزه با تروریست است.
 
وی تاکید کرد: بعد از پیروزی غزه، رژیم صهیونیستی در یک استراتژی بسیار ضعیف و در مقابل، جبهه مقاومت در یک موقعیت بسیار قدرتمند قرار گرفت، یعنی اینکه آمریکا نتوانست در سوریه نظام "بشار اسد" را به عنوان حلقه مقاومت ساقط کرده و نیروهای جنبش مقاومت را خلع سلاح کند، بنابراین این مسائل به معنی ایجاد شرایط نامساعد برای ایالات متحده است.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: ایالات متحده به این نتیجه رسید که بعد از موفقیت بشار اسد در سرکوب معارضین، این کشور در یک وضعیت بسیار قدرتمند قرار گرفته که اگر داعش را از بین ببرد مناطقی از جمله ایران، سوریه، لبنان و عراق در دست آنها خواهد بود، بنابراین خودشان وارد عرصه جنگ با این گروه تروریستی شدند تا نگذارند این موفقیت از آن جبهه مقاومت شود.

قنادباشی گفت:  با توجه به پیروزی جبهه مقاومت در آمرلی، نیروهای مقاومت توانایی خود را در سرکوب داعش نشان دادند.
 
وی اظهار داشت: برخورد آمریکا با گروه تروریستی داعش همانند برخورد آنها با القاعده است، زیرا ایالات متحده القاعده را از میان نبرد بلکه سعی کردند آنها را محدود کنند و به سمت مناطقی برانند که منافع شان در خطر نیست، در مورد داعش هم همین طور خواهد بود چرا که آمریکا آنها را از بین نخواهد برد بلکه این گروه تروریستی را ناگزیر خواهد کرد که به مناطقی که منافعشان در خطر است حرکت نکنند و به سمت عراق و شیعیان حرکت کنند.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه در رابطه با حضور نیروهای حزب‌الله لبنان در سوریه، تصریح کرد: حضور این نیروها در سوریه برای از بین بردن داعش یک ترکیب مثبتی است، و حمله آمریکا به سوریه در واقع برای از بین بردن نیروهای حزب‌الله است.
 
قنادباشی با اشاره به اقدامات آمریکا برای مبارزه با داعش گفت: از جمله اقدامات افشا شده ایالات متحده، طرح قوی کردن نیروهای معارض و تربیت 4هزار نیروی مخالف بشار اسد است.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه نظام بشار اسد با داعش درگیر است، باید ایالات متحده برای از بین بردن این گروه تروریستی به این کشور کمک کند نه اینکه چهار هزار نیروی جدید را با کمک‌های مالی و تسلیحاتی برای جنگ با این کشور تربیت کند.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان با اشاره به راهبردهای متناقض آمریکا، خاطرنشان کرد: با توجه به اعمال دوگانه غرب،  آنها می‌خواهند جبهه مقاومت، حفظ امنیت اسرائیل، مبارزه با تروریسم و حفظ حکومت‌های ارتجاع منطقه را به دست بگیرند، که نتوانست در هیچ کدام از این اقدامات موفق شود و امروز ایالات متحده به عنوان متهم حامی تروریسم در جهان شناخته شده است.
 
انتهای پیام/
 








تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن