تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820166832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جواب ما به انگلیس همانی است که همیشه به آمریکا و اسرائیل داده ایم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



امام جمعه کرج:
جواب ما به انگلیس همانی است که همیشه به آمریکا و اسرائیل داده ایم خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان البرز، گفت: باید در تقویت اقتداری که همواره مقام معظم رهبری در برنامه های مختلف به حفظ آن تاکید داشته اند کوشید از این رو نباید در نوع رفتار دیپلماسی طوری عمل شود که نتیجه معکوس داشته باشد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز در خطبه های نماز جمعه این هفته  با بیان اینکه بهترین زاد و توشه انسان در این دنیا تقوا است گفت: تقوا یاد معاد را در دل انسان زنده می کند و زنده نگه می دارد و مانع از ارتکاب گناه است زیرا منشأ همه گناهان و سیئاتی که از انسان سر می زند فراموشی معاد است.
 
وی در ادامه با استناد به آیه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامینَ بِالْقِسْطِ» به یکی از رفتارهای اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: روش زندگی بر پایه عدالت و قیام بر عدل یکی از رفتارهای پسندیده اجتماعی است که در پاسداری از آن باید سخت کوشید از این رو عدالت زمانی ارزشمند خواهد بود که در صحنه زندگی ما وارد شود و نقش داشته باشد.
 
امام جمعه شهرستان کرج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز ازدواج روحانی و نورانی صدیقه طاهره (س) و حضرت علی (ع) عنوان کرد: این پیوند الهی که در عرش اعلی در مقابل ملائکه مقربین برگزار شد آثار و برکات فراوانی به دنبال دارد و تا روز قیامت بر عالم ساطع است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه این پیوند مقدس پر از درس و آموزه است عنوان کرد: متاسفانه امروزه با بی توجهی به مسئله  ازدواج از معارف دینی فاصله زیادی گرفته ایم و با مهریه ها و جهیزیه های سنگین از روش انبیا و اهل بیت که برای ما اسوه و الگو هستند دور شده ایم.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز با عنوان اینکه مهم ترین آموزه پیوند حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) سادگی و آسان گرفتن آن است تصریح کرد: امروزه به دلیل پیروی از فرهنگ منحط بیگانه، زیاده خواهی های نا به جا، چشم و هم چشمی و مسائل غیر حقیقی باعث کژی ها و انحراف مسئله ازدواج از مسیر اصلی خود و فاصله گرفتن از سیره و روش انبیاء الهی شده است.
 
وی با عنوان اینکه با بالا رفتن سن ازدواج امنیت روانی جامعه از بین می برد گفت: مشکلات جنسی و ناباروری و تکثیر نسل و جلوگیری از افزایش جمعیت از نتایج بالارفتن سن ازدواج است.
 
خطیب نماز جمعه شهرستان کرج با استناد به آیه «وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً» با بیان اینکه خداوند جاعل مودت و رحمت میان زوجین است  گفت: محبت و مودت باعث استحکام خانواده خواهد بود از این رو تشریفات و  مهریه های سنگین عامل تزلزل بنیان خانواده است که باید خانواده ها به این مسئله مهم توجه داشته باشند.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش  به عملیات مهم و استراتژیک ثامن الائمه در طول 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این عملیات که در شرق رود کارون به وسعت 150 تا 180 کیلومتر مربع محقق شد عملیات بسیار سنگین و حساسی بود که در تاریخ دوران دفاع مقدس به ثبت رسید و از مهمترین نتایج این عملیات از محاصره خارج شدن آبادان بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در ادامه به 9 مهر شهادت مظلومانه زائران خانه خدا توسط ماموران آل سعود اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره)  با تلاش و مجاهدت های فراوان توانست با طرح برائت از مشرکین، حج واقعی را ترسیم کند و فلسفه اصلی حج ابراهیمی و آثار ژرف اجتماعی و سیاسی آن را بازگو نماید و با برائت از جبهه کفر و شرک جهانی اعلام کرد که هیچ گاه در مقابل قدرت های استعماری و استکباری به تسلیم و تبعیت در نخواهد آمد.
 
وی با اشاره با اینکه دشمنان با طرح مبارزه با تروریسم به دنبال اهداف خود هستند یادآور شد: کشورهای استکبار و جیره خورانی که گوش به فرمان اربابان خود هستند با دشمنی های خود نشان دادند که هیچ ارزشی برای ملت ها قائل نیستند و دایره سلطه نفوذ خود را در هر منطقه ای که منافع خودشان اقتضا کند محکم می کنند هم اکنون طرح نفوذ خود را با مبارزه با تروریسم دنبال می کنند و با قلدری تمام و با دخالت در کشورهای مستقل وارد خاک کشورها می شوند.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به سفر رییس جمهور به نیویورک اظهار کرد: اجلاس سران کشورها یکی از فرصت های خوبی برای نظام جمهوری اسلامی است که می توان پیام انقلاب را به صورت محکم به تمام ملت ها رساند.
 
وی در ادامه گفت: باید این اقتداری که همواره مقام معظم رهبری در برنامه های مختلف به حفظ آن تاکید داشته اند را تقویت کرد از این رو نباید در نوع رفتار دیپلماسی طوری عمل شود که نتیجه معکوس داشته باشد.
 
خطیب جمعه شهرستان کرج با بیان اینکه مواضع ریاست جمهوری در نیویورک مواضع خوبی بود خاطر نشان کرد: ریاست جمهوری باید از مواضع ایران به خوبی دفاع کند و طوری عمل نکند که این روباه پیر برای ما رجز خوانی کند البته جواب ما به انگلیس همان است که همیشه به امریکا و اسرائیل داده ایم.
 
نماینده ولی فقیه گفت: پیروزی ملت یمن در دور دوم انقلاب را به همه انسان های آزاده و انقلابی و حق طلب در ایران و جهان تبریک عرض می کنم.
 
امام جمعه کرج در پایان به ابلاغ سیاست های کلی علم و فناوری از سوی رهبری اشاره کرد و بیان داشت: ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری که از سوی رهبری صورت گرفت بسیار حائز اهمیت است که باید مورد توجه و مطالعه قرار داد./801/پ202/ب4




۱۳۹۳/۷/۴






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن