تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798645016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مروجان خشونت قابلیت رهبری مبارزه با تروریسم را ندارند / تحریم باعث رواج فساد است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مروجان خشونت قابلیت رهبری مبارزه با تروریسم را ندارند / تحریم باعث رواج فساد است


رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه شصت و نهمین نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با سران کشورها از جمله نخست وزیر عراق و رئیس جمهور بولیوی و برخی اندیشمندان و صاحبنظران سیاسی و اقتصادی آمریکا دیدار کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز همچنین  در شصت و نهمین نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک سخنرانی خواهد کرد . سخنرانی دکتر روحانی در سازمان ملل قرار است ساعت 9 صبح به وقت محلی در مقر سازمان ملل برگزار شود .
 رئیس جمهوری امروز در شصت و نهمین نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی می کند

دکتر حسن روحانی بعداز ظهر چهارشنبه به وقت نیویورک در دیدار اعضای اندیشکده آمریکای نوین با بیان اینکه کشورهای مختلف برای مبارزه با داعش به مردم عراق و سوریه بپیوندند ، گفت :مروجان خشونت قابلیت رهبری ائتلاف در مبارزه با تروریسم را ندارند.
رییس جمهوری تصریح کرد : جریان داعش را نمی توان با عملیات نظامی ریشه کن کرد و هرگونه مبارزه با افراطی گری تنها در صورت توجه به تبعیت کامل از اصول و ضوابط حقوق بین الملل و مفاد منشور مبارزه با تروریسم موفق می شود.
دکتر حسن روحانی بعداز ظهر چهارشنبه به وقت نیویورک در دیدار اعضای اندیشکده آمریکای نوین
دکتر روحانی کمک به دولت های عراق و سوریه برای رویایی با تهدیدها و تلاش برای حفظ وحدت ملی و تمامیت ارضی این کشورها را از دیگر شرط های موفقیت در مبارزه با تروریسم برشمرد و خواستار تلاش بین المللی برای ممانعت از تزریق منابع مالی و اسلحه به تروریست ها شد.
رئیس جمهوری تاکید کرد: آنان که تخم خشونت کاشتند، به حقوق مردم تجاوز کردند و در مواجهه با موضوعات پیچیده سیاسی و اجتماعی از روش های قهرآمیز استفاده کردند، قابلیت رهبری ائتلاف برای برخورد با گروه های تروریستی را ندارند.
روحانی در ادامه با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی ایران و راه افتادن جنبش های دیگر برای رهایی از استبداد و استعمار، از غرب به خاطر رویکردهای دوگانه انتقاد کرد و گفت : تامین منافع غرب از سوی دیکتاتورها مدل قابل دفاعی نیست، منافع واقعی در حمایت از نظام های مردم سالارانه است و آنها باید با دفاع از این نظام ها خاطره تلخ حمایت از دیکتاتورها را کمرنگ کنند.
روحانی همچنین با تشریح دلایل ریشه گرفتن جریان های تندرو و خشونت گرا، نقش ایران در مبارزه با افراط گرایی را یادآور شد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در مقطع حساس کنونی با تعامل درون منطقه ای که مهمترین شرط استقرار همزیستی مسالمت آمیز است، در این مسیر گام بر می دارد.
روحانی که سخنانش به صورت مستقیم از چند شبکه تلویزیونی بین المللی پخش می شد، همچنین با تاکید مجدد بر این موضوع که تحریم های غیرقانونی و غیر انسانی بی فایده است، دستاورد مذاکرات ایران با 1+5 را در یکسال گذشته مثبت ارزیابی کرد و گفت: مهمتر از محتوای توافق نامه ژنو، اثبات این اصل بود که به جای تهدید و تقابل می توان گفت و گو و تعامل را انتخاب کرد. روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران سهم خود را در اعتماد سازی انجام داده است، افزود: دلیل این سخن ما ،گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی است که هیچگاه گزارشی از انحراف در برنامه صلح آمیز هسته ای ایران ارایه نکرده است.
رییس دولت تدبیر و امید خاطر نشان کرد: در عین حال برای نیل به یک توافق جامع نیازمندیم که طرف مقابل هم اراده سیاسی و آمادگی مشابه از خود نشان دهد و نگذارد این فرصت تاریخی که ملت ایران سال گذشته بوجود آورد، از دست برود.
رئیس جمهوری در پاسخ به سووالی درباره سیاست های اجرایی کاخ سفید در مبارزه با گروه های تروریستی توضیح داد: ما درباره استراتژی آمریکا مسوول نیستیم، اما ایران بدون تردید از لحظه اول تصمیم گرفته با تروریسم مبارزه کند.
روحانی اضافه کرد: هنگامی که داعش به موصل حمله کرد و نوری المالکی نخست وزیر وقت عراق خواست، کمک های سریع مردم ایران و مقاومت مردم عراق و فتوای مرجعیت نگذاشت که داعش بغداد را به تصرف خود درآورد.
دکتر حسن روحانی بعداز ظهر چهارشنبه به وقت نیویورک در دیدار اعضای اندیشکده آمریکای نوین

دکتر روحانی در پاسخ به پرسشی درباره نقش ایران در استقرار دولت جدید عراق گفت: امنیت و ثبات در عراق در صورتی دوام می یابد که همه گروه ها اعم از کرد، شیعه و سنی در اداره حکومت سهم داشته باشند. ما در عراق به دنبال وحدت ملی هستیم و امروز در دولت ، ر مجلس و در سطح مقام های عالی رتبه عراق ترکیب خوبی از مذاهب و گروه ها وجود دارد.
رییس شورای عالی امنیت ملی درباره آینده بشار اسد و سوریه، به برگزاری انتخابات در این کشور با حضور مردم و آوارگان اشاره کرد و گفت: آینده سوریه در اختیار اراده مردم این کشور است. فقط مردم یک کشور صاحب حق هستند و می توانند نسبت به حاکمیت خود قضاوت کنند.
رییس جمهوری در پاسخ به پیشنهاد مجری که پرسید چرا ایران و آمریکا در خصوص تعداد سانتریفیوژها حد وسط را نمی گیرند و بر روی عدد 5 هزار سانتریفیوژ توافق نمی کنند، بیان کرد: عددهای شما درست نیست و شما از دید سی ان ان سخن می گویید.
دکتر روحانی افزود: ایران با دیگر کشورهای عضو ان پی تی هیچ تفاوتی ندارد و همه امضا کنندگان ان پی تی از حقوق مساوی برخوردارند. ایران حق دارد برای اهداف صلح آمیز خود فعالیت داشته باشد و در هیچ جای پروتکل و ان پی تی نیامده است که تعداد سانتریفیوژها باید چند عدد باشد.
دکتر روحانی در پاسخ به آخرین سووال برنامه در خصوص دستگیری خبرنگار روزنامه واشنگتن پست و همسرش در ایران گفت: پرونده این افراد در حال رسیدگی است و هنوز در دادگاه حکمی صادر نشده که بتوان در این خصوص نظری ارایه کرد.  دکتر روحانی در جمع رهبران جوامع اسلامی آمریکا : علمای مسلمان برای ایجاد وحدت و معرفی اسلام رحمانی به جوانان تلاش کنند
رییس جمهوری اسلامی ایران  در جمع شخصیت ها و رهبران برجسته جوامع اسلامی آمریکا نیز گفت : وظیفه سنگین علما و رهبران برجسته جوامع اسلامی تلاش برای ایجاد وحدت میان مسلمانان و تبلیغ و انتشار اسلام رحمانی بویژه در میان جوانان است.
 دکتر روحانی در جمع رهبران جوامع اسلامی آمریکا

دکتر روحانی با بیان اینکه امروز دشمنان با ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان و راه اندازی حرکت های تروریستی به نام دین و جهاد، در صدد مبارزه با اسلام سیاسی بر آمده اند، گفت: نمایش توحش و بربریت عده ای در شبکه های اجتماعی با ادعای اسلام، توطئه ای است که هدف آن سرافکنده کردن اسلام در دنیای متمدن امروز است.
دکتر روحانی اظهار داشت: تلاش هایی که انجام می شود تا اسلام را که دین هدایت، نور و رحمت است، به عنوان دین خشونت طلب و دین شمشیر معرفی کند، ناکام خواهد ماند.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه خوشبختانه کم کم همه می فهمند که اینها به دروغ ادعای مسلمانی دارند، گفت: کسانی که گول خورده و جذب گروههای تروریستی شدند بتدریج در حال بیدارشدن هستند. البته راه طولانی برای عبور از این توطئه ها داریم و باید آگاه باشیم تا توطئه دیگری بر سر راه اسلام و تمدن اسلامی نگذارند.
رئیس جمهوری گفت: در سال گذشته و در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره خطر خشونت و افراطی گری سخن گفتم و خواستار بپا خاستن همه در برابر این حرکت های نادرست شدم که خوشبختانه مورد اجماع همه کشورها قرار گرفت.
دکتر روحانی اظهار داشت: دعوت به مبارزه علیه خشونت و افراط توسط فردی انجام شده که تربیت شده حوزه های دینی است و لباسی به تن دارد که لباس تبلیغ دین خداست.
رییس جمهور افزود: همواره پرچم رحمت و نور بر دوش مسلمانان بوده است و نباید بگذاریم دیگران به دروغ این پرچم را بر دوش بگیرند.
دکتر روحانی با یادآوری قرارگیری هر انسانی در معرض آزمایش ها و امتحان های الهی، خیلی از مشکلات بعضاً نگران کننده و یأس آور پیش روی را «امتحان الهی» دانست و خاطرنشان کرد: حوادثی که امروز پیش روی ماست، هر چند زجرآور است و گاهی طبق میل ما نیست، ولی در عین حال باید به پایان آن بیاندیشیم. چه بسا اگر مخالفت ها و دشمنی ها با اسلام نبود، شاید اسلام هم این مقدار رشد پیدا نمی کرد.
رییس جمهوری، به حوادث دردناک اخیر در غزه اشاره و تصریح کرد: در مسئله غزه، خیلی ها مورد امتحان قرار گرفته و برخی کشورهای منطقه نیز واقعیت خود را نشان دادند. در موضوع داعش و تروریسم نیز همچنین آموختیم که وقتی در جامعه وحدت نباشد، امکان نفوذ و رشد افراد و گروه های افراطی بوجود می آید.
دکتر روحانی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه «جمهوری اسلامی ایران بنای مداخله در سرنوشت هیچ کشوری را ندارد»، افزود: هر کشوری مسوول سرنوشت خود است. جمهوری اسلامی ایران در عراق و سوریه نیز بنای مداخله ندارد، اما در حد توان و درخواست به آنها کمک می کند.
رییس جمهوری با یادآوری اینکه ایران اولین کشور در راه کمک به مردم عراق در جریان حوادث اخیر این کشور بوده است، اظهار داشت: ایران با درخواست دولت عراق، سدی جلوی تروریست های داعش ایجاد کرد. اعلام می کنیم که اگر کشوری از ما برای مقابله با تروریسم درخواست کند، در حد توان خود علیه خشونت و تروریسم به آنها کمک خواهیم کرد. دکتر روحانی در جمع اندیشمندان اسلامی در نیویورک، همچنین با تأکید بر پرهیز مسلمانان از پرداختن به جزئیات و موارد اختلافی، به مشی پیامبر گرامی اسلام در تحمل نمودن افکار اشاره کرد و گفت: اختلاف مذاهب، افکار و اندیشه ها همیشه وجود داشته و باید قدرت تحمل خود را بالا ببریم.
رئیس جمهوری اسلامی ایران در جمع فعالان، صاحبنظران و سرمایه گذاران شرکت های بزرگ آمریکایی : از پیامدهای تحریم رواج فساد است و باعث تضییع حقوق بشر و تخریب روابط ملت ها می شود رئیس جمهوری اسلامی ایران در جمع فعالان، صاحبنظران و سرمایه گذاران شرکت های بزرگ آمریکایی با استقبال از حضور آنان در بخش های مختلف اقتصادی ایران افزود: سرمایه گذاری خارجی، پلی برای ارتباط بهتر دو ملت است. دکتر روحانی با تشریح تلاش دولت برای فراهم کردن شرایط مناسب حضور کارآفرینان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی، اظهار داشت: دولت به صراحت اعلام می کند که خواهان واگذاری امور اقتصادی به مردم و شرکت های خصوصی است و از شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری دعوت کرده است .
روحانی با تشریح وضعیت اقتصادی کشور در سال های گذشته، تلاش دولت را در کاهش نرخ تورم و خروج از شرایط رکود یادآور شد و ادامه داد: بزرگترین موفقیت دولت در یکسال گذشته با توجه به قولی که در انتخابات به مردم داده شد، ایجاد ثبات و آرامش در بازار ایران بوده است.
رئیس شورای عالی اقتصاد به آثار تحریم های غیرقانونی در عرصه اقتصاد جهانی اشاره کرد و گفت: یکی از پیامدهای تحریم رواج فساد است، ضمن اینکه تحریم های غیرقانونی، کور و ظالمانه باعث تضییع حقوق بشر و تخریب روابط ملت ها می شود.
رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه در گوشه و کنار ایران زمینه برای فعالیت اقتصادی سودآور وجود دارد، از برگزاری نشست اختصاصی با فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی و مدیران بانک ها در سفرهای استانی، ارائه تسهیلات و ایجاد جاذبه برای حضور شرکت های خارجی در کشور خبر داد.
دکتر روحانی اضافه کرد : ایران با توجه به پیشینه تاریخی و طبیعت منحصر به فرد خود می تواند جاذبه بسیاری در صنعت گردشگری داشته باشد، چنانکه در یکسال گذشته ورود گردشگران خارجی به ایران بیش از دو برابر شده و دولت و بخش خصوصی صدها طرح را در زمینه گردشگری در دست اجرا دارد.
رئیس جمهوری، جایگاه ممتاز جغرافیای کشورمان را به عنوان کریدور شمال به جنوب یادآور شد و با اشاره به احداث چندین شبکه ریلی سراسری که خلیج فارس را به کشورهای آسیای میانه، دریای سیاه و قفقاز و چین متصل می کند، گفت: در زمینه دو خط رفت و آمد و برقی کردن شبکه راه آهن در ایران بیش از 50 میلیارد دلار هزینه خواهیم کرد.
رئیس شورای اقتصاد افزود: بندر چابهار با تصمیم و سرمایه گذاری دولت در سال های آینده به یکی از بزرگترین بنادر صادرات و واردات درمنطقه مبدل خواهد شد.
دکتر روحانی برنامه ریزی دولت برای افزایش ظرفیت تولید نفت به 4 تا 5 میلیون بشکه را مورد اشاره قرار داد و گفت: فقط با اتمام یکی از طرح های مهم سرمایه گذاری در منطقه غرب کشور در 4 سال آینده روزانه 700 هزار بشکه نفت به ظرفیت تولید کشور اضافه می شود.
رئیس جمهوری از افزایش تولید گاز در کشور خبر داد و با اشاره به توسعه صنایع پتروشیمی، گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده زمینه برای بخش خصوصی داخلی و خارجی بیش از 70 میلیارد دلار برای ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی وجود دارد که می تواند تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال داشته باشد.
روحانی به درخواست یکی از شرکت کنندگان برای ایجاد سفارت در تهران و واشنگتن و دست دادن روسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل اینگونه پاسخ داد: مشکلات ما با آمریکا بسیار زیاد است و تنها با دست دادن روسای جمهور دو کشور حل و فصل نمی شود.
رئیس جمهوری افزود: البته در یکسال گذشته گام هایی برداشته شده است. وزرای خارجه دو کشور درباره موضوع هسته ای مذاکره می کنند و با این حال گذشتن از شکاف بزرگی که میان ایران و آمریکا به وجود آمده نیاز به تدبیر بیشتر و تسهیل رابطه میان دو ملت دارد.
روحانی خاطر نشان کرد: قطعاً در صورت دستیابی به توافق جامع نهایی در مسایل تجاری، اقتصادی و بانکی، گشایش خوبی ایجاد خواهد شد.
رئیس جمهوری ایران در دیدار نخست وزیر عراق: برای کمک به توسعه و امنیت عراق از کسی اجازه نمی گیریم
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ایران در دیدار نخست وزیر عراق نیز ، ثبات و امنیت این کشور را ثبات و امنیت ایران قلمداد کرد و گفت: برای کمک به توسعه و امنیت عراق از کسی اجازه نمی گیریم.
 رئیس جمهوری ایران در دیدار نخست وزیر عراق

دکتر روحانی شامگاه چهارشنبه به وقت نیویورک، در دیدار حیدر عبادی نخست وزیر عراق افزود: در منطقه حساس خاورمیانه در صورتی می توانیم به تعالی و توسعه مادی برسیم که در کنار یکدیگر متحد باشیم.
رئیس جمهوری ایران با تبریک به عبادی و اعضای کابینه جدید عراق، ادامه داد: کابینه عراق در مقطع بسیار حساس فعلی، بار مسوولیت سنگینی را به دوش گرفته است. کار بزرگی که همه مسوولین عراقی در این مقطع برای وحدت،اتحاد و همبستگی انجام دادند، بسیار ارزشمند بود و همه دوستان عراق از جمله ایران را خوشحال کرد.
حیدر عبادی، نخست وزیر عراق نیز با یادآوری اینکه اولین درخواست برای دیدار با سران کشورها در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد را از ایران داشته است، تاکید کرد: عراق روابط با جمهوری اسلامی ایران را بسیار متمایز می داند و روابط دو کشور متعدد و شناخته شده است.
وی تروریسم را نه تنها خطری برای موجودیت عراق بلکه خطری برای موجودیت اسلام و خطری برای همه کشورها دانست و یادآور شد: موضع ایران در ارایه مشورت ها و کمک های ارسالی برای ملت عراق، باعث شد بتوانیم جلوی پیشروی تروریست ها را بگیریم.
نخست وزیر عراق اظهار داشت: درست است که تهاجم داعش برای عراق مصیبت بار بود و تلفات بسیاری بر جای گذاشت اما نکته مثبتی هم داشت و آن اینکه جهان متوجه این خطر بزرگ شد. روحانی در دیدار مورالس : استفاده از ظرفیت سازمان های بین المللی به نفع صلح جهانی
دکتر روحانی در دیدار رئیس جمهوری بولیوی نیز با تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان هایی نظیر گروه 77 و جنبش عدم تعهد به نفع صلح جهانی، گفت: ما می توانیم مواضع همه کشورهای مستقلی که تحت عنوان های مختلف در کنار هم جمع شده اند را به هم نزدیک تر کنیم و صدای واحدی علیه تروریسم در دنیا بشنویم.
دکتر روحانی در دیدار رئیس جمهوری بولیوی

رئیس جمهوری در دیدار " اوو مورالس " همتای بولیویایی خود افزود: برای جمهوری اسلامی ایران، روابط با کشورهای آمریکای لاتین و کشورهای انقلابی و مستقلی نظیر بولیوی دارای اهمیت است.
دکتر روحانی در این دیدار با تبریک به رییس جمهوری بولیوی به خاطر ریاست بر گروه 77، و ضمن اعلام آمادگی برای توسعه روابط دو جانبه ایران و بولیوی، گفت: از لحاظ جغرافیایی فاصله ایران و بولیوی بسیار زیاد است اما قلب ها و اهداف و آرمان های ما در مسایل بین المللی بسیار به هم نزدیک است.
«اوو مورالس» رییس جمهوری بولیوی، ایران و بولیوی را دو کشور دوست و یاور همدیگر دانست و گفت: بولیوی خود را متحد ایران می داند و در کنار مسائل اقتصادی، ما مفتخر هستیم که به عنوان یار و مددکار و هم پیمان و متحد ایران بخصوص به لحاظ سیاسی در همه عرصه ها باشیم.
وی از جمهوری اسلامی ایران خواستار شد تا تجربه های ارزنده خود در حوزه فناوری را در اختیار این کشور قرار دهد. روحانی در دیدار با دیوید کامرون : باید با کشورهایی که به تروریست ها کمک های مالی و تسلیحاتی می کنند برخورد شود
رئیس جمهوری کشورمان روز چهارشنبه همچنین با دیوید کامرون نخست وزیر انگلستان دیدار کرد. این دیدار نخستین دیدار میان عالی رتبه ترین مقام های اجرایی دو کشور پس از انقلاب است.
روحانی در دیدار با دیوید کامرون نخست وزیر انگلستان

رئیس جمهوری در این دیدار گفت: دولت ایران در پی تعامل سازنده با جهان بر مبنای احترام و منافع مشترک است و نسبت به انگلستان هم علاقمند به ایجاد رابطه خوب و توسعه مناسبات هستیم.
دکتر روحانی با بیان اینکه تجار ایران و انگلستان از دیرباز روابط اقتصادی خوبی داشته اند، بر تسهیل رفت و آمد شهروندان دو کشور تأکید کرد و خواستار ارتقای روابط علمی و فرهنگی میان دو کشور شد.
رئیس جمهوری با اشاره به مذاکرات مفصل ایران و ۱+۵ در خصوص موضوع هسته ای گفت: ما در ایران اراده جدی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات به شکل جامع داریم و در پی فعالیت های صلح آمیز هسته ای در چارچوب npt هستیم.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه ایران همواره همکاری شفافی با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته است، تصریح کرد: گزارش های بازرسان آژانس نشان می دهد که فعالیت های ایران هیچ گاه انحراف نداشته است.
دکتر روحانی گفت: امیدواریم با اراده کشورهای مذاکره کننده دستیابی به توافق جامع محقق شود زیرا هیچ راهی برای حل و فصل مسئله جز تفاهم وجود ندارد. راه تحریم نه تنها ثمری نداشت بلکه به ضرر همه طرفین بود. پایان تحریم و آغاز توافق می تواند به روابط گسترده و پایدار میان طرفین کمک کند.
رئیس شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه باید از تجربه گذشته برای ساختن آینده استفاده کرد، گفت: همه اعضای npt باید دارای حقوق مساوی باشند و تبعیض از نظر ما قابل قبول نیست. قرارداد پایدار در سایه احترام به حقوق ملت ها به دست خواهد آمد و تحقیر یک ملت، موفقیت ایجاد نخواهد کرد.
رئیس جمهوری ادامه داد: اگر ۱+۵ انعطاف لازم را داشته باشد در مدت معقول، توافق در دسترس ماست. از فواید آن بنای اعتماد است که می تواند مبنای توسعه همکاری ها در سایر حوزه ها باشد.
رئیس شورای عالی امنیت ملی، همچنین فتوای رهبر معظم انقلاب را بزرگترین تضمین برای عدم انحراف فعالیت های صلح آمیز هسته ای دانست.
دکتر روحانی با اشاره به تحولات منطقه، بی ثباتی و نا امنی را ناشی از توحش این گروه های تروریستی دانست و با اشاره به ضرورت خشکاندن ریشه های فعالیت تروریست ها گفت: باید بپذیریم که فعالیت تروریست ها به نفع کسی نیست و تروریسم ابزار مناسبی برای رسیدن به منافع نمی باشد و اگر کسی در این جهت حرکت کند خودش نیز در امان نخواهد بود.
رئیس جمهوری اظهار داشت: برای مبارزه با تروریسم نیازمند همکاری و همفکری هستیم. باید تروریست ها تعقیب و فعالیت هایشان رصد شود و با کشورهایی که به آنها کمک های مالی و تسلیحاتی می کنند برخورد صورت گیرد.
دیوید کامرون نیز در این دیدار با اشاره به اختلاف نظرهای ایران و انگلستان در سالهای اخیر، فرصت برای بازسازی روابط دو جانبه ایران و غرب را مهم دانست و گفت: ظرفیت های زیادی در حوزه اقتصاد و موضوعات علمی برای همکاری و گفت و گو میان دو کشور وجود دارد.
نخست وزیر انگلستان با بیان اینکه ایران همانند همه کشورها حق برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای را دارد، اراده جدی ایران برای دستیابی به توافق جامع هسته ای را مثبت خواند و دیدگاههای کشورش در خصوص برخی موارد فی مابین و منطقه ای را بیان کرد.
وی در بخش دیگر سخنانش از کمک ایران به استقرار دولت جدید عراق قدردانی کرد.


دانلود

لینک را کپی کنید


پنج شنبه ۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن