تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819665315




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تامین منافع ملی-ماموریت دیپلماتیک روحانی در سازمان ملل


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: تامین منافع ملی-ماموریت دیپلماتیک روحانی در سازمان ملل
روز دوم ماموریت دشوار دیپلماتیک رییس جمهوری اسلامی ایران درحالی درسازمان ملل درنیویورک آغاز می شود که دکتر روحانی روزگذشته نیز به منظور تبیین مواضع و سیاست های اصولی کشورمان درقبال مسایل منطقه ای و بین المللی و درجهت تامین منافع ملی ایران تلاش کرد.
آفتاب: حسن روحانی امروز (چهارشنبه) با "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس دیدار می کند. رسانه های انگلیسی روز گذشته برای اولین بار خبر این دیدار را منتشر کردند و آن را از جهات بسیاری مهم تلقی کردند؛ به ویژه که اولین دیدار مقام های ایرانی و انگلیسی طی 36 سال گذشته خواهد بود.


"جک استراو" وزیر امور خارجه پیشین انگلیس نیز امروز در مقاله ای در روزنامه دیلی تلگراف نوشت: دیدار نخست وزیر انگلیس با رییس جمهوری ایران پیامدهای مهمی در برخواهد داشت. 


وی نوشت: دیدار امروز کامرون با روحانی بسیار مهم است. اگر دیدار آنها از این شناخت حکایت داشته باشد که منافع مشترک تهران- لندن در مورد امنیت منطقه ای، روابط دو سویه و موضوع هسته ای باید بر دشواری های تاریخی غلبه کند، پیامدهای بسیار مهمی دربر خواهد داشت. 


افزون بر این، روحانی امروز با "دانیلو تورک" رییس جمهوری اسلوونی نیز دیدار و در مورد مسائل دوجانبه رایزنی می کند. اسلوونی و ایران طی سال گذشته روابط خود را ارتقا داده اند. در همین راستا "یانکو ویر" رییس مجلس اسلوونی اردیبهشت ماه گذشته به ایران سفر کرد و علاوه بر دیدار با علی لاریجانی رییس مجلس ایران با حسن روحانی رییس جمهوری نیز دیدار و گفت و گو کرد. 


غیر از این قرار است روحانی با "هرمان ون رامپوی" رییس شورای اروپا نیز در مقر سازمان ملل متحد دیدار و گفت و گو کند. حضور در جمع اعضای اندیشکده های آمریکایی نیز در فهرست برنامه های رییس جمهوری ایران قرار دارد.


در همین حال شصت و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد امروز (24 سپتامبر/ 2 مهر) با سخنرانی افتتاحیه "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد آغاز می شود. "دیلما روسف" رییس جمهوری برزیل، "باراک اوباما" رییس جمهوری آمریکا، "رجب طیب اردوغان"، رییس جمهوری ترکیه، "فرانسوا اولاند" و روسای جمهوری شیلی، اوگاندا، کره جنوبی و مراکش از سخنرانان روز نخست مجمع عمومی سازمان ملل متحد هستند. 


در مجموع طی شش روز نشست مجمع عمومی یکصد و 96 نفر در این نشست سخنرانی می کنند که یکصد و 93 نفر از سران کشورهای عضو هستند به همراه نماینده اتحادیه اروپا، فلسطین به عنوان عضو ناظر و دولت شهر واتیکان است. 


روحانی روز گذشته نیز روز پرکاری را گذراند، وی در دیدار با "فرانسوآ اولاند" همتای فرانسوی خود اعلام کرد: مذاکرات این روزهای ایران و 1+5 برای ساختن آینده، اهمیت بسیاری دارد و امیدواریم که با در نظر گرفتن حقوق و نگرانی های ملت ایران مسأله هسته ای به شکلی متوازن حل و فصل و نتیجه برد – برد برای طرفین حاصل شود.


اولاند نیز با ابراز امیدواری برای آن که مذاکرات به سرعت به نتیجه برسد، به جایگاه ویژه ایران در منطقه برای مبارزه با تروریسم اشاره کرد.


رییس جمهوری کشورمان همچنین در دیدار بان کی مون گفت: ما به مقررات بین المللی و معاهدات آژانس بین المللی انرژی هسته ای احترام می گذاریم و همچون گذشته در مسیر صلح آمیز فعالیت می کنیم و در صورتی که حقوق ملت ایران مورد خدشه قرار نگیرد، آماده توافق هستیم.


روحانی با اشاره به اینکه امروز برای همه روشن شده است که خشونت و افراطی گری و تروریسم چه فجایعی بوجود می آورد، از رفتار دوگانه برخی کشورها در این باره انتقاد کرد.


بان کی مون نیز با تقدیر از تعامل مفید ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و مشارکت فعال در مذاکرات با 1+5، اعلام کرد: امیدوارم همه طرفین فرصت موجود را از دست ندهند، زیرا دستیابی به توافق جامع به نفع همگان است و این امر جز با انعطاف و اتخاذ راه حل های میانه روانه محقق نخواهد شد.


روحانی در دیدار با "هانس فیشر" همتای اتریشی خود با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 و تأکید بر دستیابی به توافق نهایی در صورت وجود اراده جدی طرفین، اظهارداشت: آنچه برای ایران مهم است، دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای به منظور توسعه کشور است.


فیشر با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 اظهار امیدواری کرد که با دستیابی به توافق جامع، زمینه برای افزایش تعاملات میان ایران و اتحادیه اروپا بیش از پیش فراهم شود.


رییس جمهوری ایران در دیدار "نیکلاس مادورو" همتای ونزوئلایی، به مواضع مشترک دو کشور در حوزه مسائل بین المللی و به ویژه مبارزه با تروریسم، اشاره و عنوان کرد: نمی توان باور کرد کسانی که همین گروههای تروریستی را ایجاد کرده اند، امروز در صدد از بین بردن آنها باشند. امروز کشورهایی که قربانی اصلی تروریسم هستند باید در راه مبارزه و از بین بردن تروریسم، پیشگام باشند.


مادورو نیز تروریست ها را دشمنان واقعی بشریت دانست و اظهار داشت: عده ای تروریست ها را به سلاح و موشک مجهز کردند و امروز در صدد مبارزه با آنها برآمده اند. برای حل این معضل، کشورهای مستقل مانند ایران باید برای کمک به عراق و سوریه وارد صحنه شوند.


رییس جمهوری کشورمان در دیدار با رجب طیب اردوغان، مسایل نگران کننده منطقه را نیازمند همکاری و مشورت بیشتر کشورهای منطقه دانست و افزود: منطقه باید روی ثبات و آرامش پایدار را ببیند و حق کشورهای بزرگ منطقه است که برای این موضوع تصمیم گیری کنند.


به گزارش ایرنا، اردوغان نیز در این دیدار، روابط دو جانبه ایران و ترکیه را در مرحله مهمی دانست و بر پیگیری و عملیاتی شدن توافقات قبلی دو کشور در شورای راهبردی روابط ایران و ترکیه تاکید کرد.






تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن