تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819479847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«فقط مانده آمریکا خود را خلیفه بنامد!/ مخالفتی از عرب ها دیده نشد»


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: «فقط مانده آمریکا خود را خلیفه بنامد!/ مخالفتی از عرب ها دیده نشد»


سردبیر «رای الیوم»نوشت: منطقه در آستانه فاجعه تازه ای است که چه بسا خطرناک تر از قبل باشد. این بار هم آمریکایی ها شکست می خورند و عرب ها باید تاوان آن را با خون و مال خود بپردازند. «عناصر این گروه و سرکرده های آنها، به میان مردم عادی خواهند رفت.» به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه «رای الیوم»، در مقاله ای نوشت: هواپیماهای آمریکا بدون اجازه از مقامات سوری، مواضع گروه داعش و جبهه النصره را در خاک این کشور هدف قرار دادند.
عبالباری عطوان، سردبیر روزنامه رای الیوم، منتقد همیشگی سیاست های کشورهای عربی

عطوان تاکید کرد: آمریکا خود را حاکم مطلق منطقه می داند و از این رو، حق حاکمیت حریم هوایی و زمینی کشورهای عربی منطقه را به رسمیت نمی شناسد، گویی فقط آمریکاست که دارای حق حاکمیت است و کشورهای دیگر باید با کاخ سفید همراهی کنند و چیزی نمانده که آمریکا خود را خلیفه مسلمانان شیعه و سنی معرفی کند.
وی افزود: این جنگ، کاملا آمریکایی است و با پوشش عربی - اسلامی با همراهی کشورهای مقاومت محور و میانه رو اعم از مسلمانان سنی و شیعه، صورت می گیرد. در این جنگ، تفاوت های مذهبی، عقیدتی و سیاسی از بین رفته اند و بی استثناء در خدمت نقشه های نظامی و سیاسی آمریکا قرار گرفته اند و یک استثنای تاریخی بی سابقه در تاریخ منطقه به شمار می رود، زیرا حتی یک صدای مخالف درباره این مداخله و پیامدهای آن شنیده نشد.
این تحلیلگر عرب افزود: افزون بر اردن، چهار کشور عربی در جنگ علیه داعش شرکت کردند و آشکارا به مشارکت در این جنگ مباهات می کنند. این کشورها افزون بر در اختیار گذاشتن پایگاه هوایی و پرداخت هزینه مالی به آمریکا، از جنگنده های خود در این حملات برای هدف قرار دادن مواضع گروه‌های تندرو در سوریه و عراق استفاده خواهند کرد.  
جنکنده عربستان

همین کشورهای عربی بودند که به طور گسترده، مستقیم یا غیر مستقیم از این گروه های تندرو، حمایت مالی و تسلیحاتی کردند و به آنها قدرت دادند و اکنون اگر شهروندان بی گناه سوری از جمله کودکان و زنان در این حملات کشته شوند، باز هم آنها آمریکا را در این حملات همراهی خواهند کرد.
عبدالباری می افزاید: گمان نمی کنم عناصر گروه های تندرو در مرکز صحرای سوریه، جمع شوند و خود را در معرض حملات هواپیماهای آمریکایی قرار دهند، زیرا این گروه ها مراکز و پایگاه های مرکزی ندارند که هدف آشکار هواپیماهای آمریکا قرار گیرند؛ بلکه عناصر این گروه و سرکرده های آنها، به میان مردم عادی خواهند رفت.
این روزنامه نگار نوشت: «این روزها مردم سوریه نمی دانند که به دست چه کسی کشته می شوند، گروه های مسلح مخالف یا موشک هواپیماهای آمریکایی و یا  بمب های هواپیماهای کشورهای عربی حوزه خلیج فارس؟؟
سوریه اکنون به آزمایشگاهی برای آزمایش میزان کارایی تسلیحات پیشرفته آمریکا تبدیل شده و وزارت دفاع آمریکا پیشرفته ترین سلاح های خود، از جمله هواپیماهای اف-22 را نخستین بار در این حملات به کار گرفته است تا میزان دقت و تخریب این سلاح ها را آزمایش کند.»
وی افزود: همگان به خوبی می دانیم مشارکت هواپیماهای کشورهای عربی در این جنگ، نمادین است و ماموریت اصلی  بر دوش هواپیماهای آمریکایی است؛ اما پیامدهای بسیار خطرناک آن در آینده معلوم خواهد شد، زیرا به حملات آمریکا پوشش قانونی، عربی و اسلامی بخشیده است.
 پیامدهای این جنگ کمتر متوجه آمریکا خواهد بود زیرا جنگ آمریکا هوایی است، اما خطر بزرگ، دامن نیروهای عربی را خواهد گرفت که عملا در این جنگ حضور دارند.
حملات هوایی مشترک آمریکا و عرب ها شاید معادلات زیادی را در منطقه تغییر دهد و جای تعجب نیست که در چند روز یا هفته های آینده حملات آمریکا سبب تقویت و اتحاد گروه های تندرو مانند داعش، جبهه النصره و احرارالشام شود و بعید نیست که این گروه ها به انتقام گیری از کشورهای عربی و اسلامی شرکت کننده در این جنگ اقدام کنند.
 تمام مداخلات نظامی غرب که آمریکا آن را در منطقه هدایت کرد، باعث ایجاد دولت های شکست خورده، هرج و مرج  و پناهگاهی برای گروههای تندرو تبدیل شد و نتواست جایگزین بهتری برای آنها قرار دهد که لیبی، عراق و سوریه، بهترین گواه آن است.
 از باراک اوباما سئوال می کنم شما در سخنرانی دو هفته پیش خود اعلام کردید داعش را مانند القاعده شکست خواهیم داد، اما این سخن واقعیت ندارد و برای گمراه کردن شهروندان آمریکایی است زیرا اگر القاعده در عراق شکست خورده بود، چرا آمریکا پس از چهار سال بار دیگر در صدد بازگشت به این کشور است.
این روزنامه در پایان نوشت: منطقه در آستانه فاجعه جدیدی قرار دارد که چه بسا ویرانگر و خطرناکتر از قبل باشد و همانطور که آمریکاییها از مداخلات نظامی خود و شکست هایشان در منطقه فرار کردند این بار هم فرار خواهند کرد بنابراین عربها همان کسانی هستند که باید تاوان این شکست را با خون و مال خود بپردازند.   جان کری: این حملات، به مرزهای جغرافیایی محدود نمی‌ شود جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، دیروز سه‌ شنبه پس از دیدار با فواد معصوم، رئیس جمهور عراق، در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در نشست خبری، به اقدام نظامی اخیر آمریکا در سوریه اشاره کرد و گفت آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که این حملات، به مرزهای جغرافیایی محدود نمی‌ شود.   کری در این باره گفت: «ما از همان ابتدا به صراحت اعلام کردیم اجازه نمی‌دهیم جغرافیا یا مرزها ما را از اقدام علیه داعش بازدارد و نمی‌ گذاریم مأمنی برای آن‌ها به وجود آید که در آن احساس کنند می‌توانند در برابر پاسخگویی پناه بگیرند.»
آمریکا از دیروز سه شنبه، 1 مهر 1393، دامنه اقدام نظامی خود را در منطقه، به داخل سوریه گسترش داد و اعلام کرد به همراه ۵ کشور عربی، پایگاه های داعش و دو گروه تروریستی دیگر را هدف قرار داده است.


چهار شنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن