تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804867102




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروژه قطار شهري اهواز پيشرفت مطلوبي نداشته است/ حفر 9 كيلومتردر سه سال اخير


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > خوزستان خندان دل:
پروژه قطار شهري اهواز پيشرفت مطلوبي نداشته است/ حفر 9 كيلومتردر سه سال اخير
اهواز ـ خبرگزاري مهر: معاون عمرانی وزیر کشور گفت: پروژه قطار شهري اهواز پيشرفت مطلوبي نداشته است.



به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ خندان دل صبح چهارشنبه در حاشيه بازديد از روند پيشرفت پروژه قطار شهري اهواز در نشستي كه با حضور عوامل شركت كيسون در محل كارگاه اين شركت برگزار شده بود، اظهار كرد: هشت سال از زمان شروع پروژه قطار شهري اهواز مي گذرد و پيمانكار اين پروژه با وجود اينكه سه سال دو دستگاه حفار (تي. بي. ام) را در اختيار داشت تنها 9 كيلومتر حفاري كرد.

وي افزود: پس از گذشت هشت سال از شروع اين پروژه، به صورت كلي تنها شاهد 25 درصد پيشرفت بوده ايم كه اين درصد بسيار كمي است. انتظار پيشرفت بيشتري نسبت به وضعيت فعلي داشتم و بنابراين اصلا از روند پيشرفت پروژه راضي نيستم.

معاون وزير كشور تصريح كرد: دولت نگاه ويژه اي به استان خوزستان دارد و اولين دليل براي اين نگاه دوران دفاع مقدس و رشادت و از خودگذشتگي اين مردم است كه باعث اهميت فراوان اين استان براي كشور شده است.
 
خندان دل خاطر نشان كرد: قرار بود پروژه قطار شهري اهواز بعد از گذشت چهار تا پنج سال پس از زمان شروع به بهره‌ برداری برسد اما متاسفانه هم اكنون تنها يك چهارم از كار انجام شده است. اين پرو‍ژه حدود یک و نیم برابر زماني كه از اول براي اتمام آن در نظر گرفته شده بود را پشت سر گذاشته ولي هنوز به نتيجه مطلوب دست پيدا نكرده است.

وي عنوان كرد: پروژه قطار شهری اهواز ميان ساير پروژه هاي قطار شهري از اولويت بيشتري برخوردار است. برنامه هاي فراواني را براي پيشبرد اهداف پروژه هاي قطار شهري در كشور پيش بيني كرده ايم ولي ميان تمام اين برنامه ها انتظار داشتيم كه پروژه قطار شهري اهواز پيشرفت بيشتري داشته باشد.

معاون عمرانی وزیر کشور يادآور شد: پروژه قطار شهري اهواز قطعا مشكلاتي داشته كه تا امروز پيشرفت قابل قبولي نداشته است. بايد علت اين مشكلات را بررسي كرد اما به طور قطع تمام اين مشكلات به مسائل ارزي، روابط مالي با خارج از كشور و بازگشايي (ال. سي) ارتباط ندارد.

خندان دل تاكيد كرد: همه این مشکلات به روابط مالی با خارج از کشور، مسائل ارزی و بازگشایی (ال. سي) برنمی‌ گردد. در هر پروژه قطار شهری بخش عمده اي از کار مربوط به عملیاتی است که بايد توسط مهندسان داخلی، اعتبارات ریالی و تامین امکانات از داخل کشور انجام شود بناراين بايد علت اين مشكلات را در جاي ديگري جستجو كرد.

وی تصريح كرد: با وجود اينكه ایستگاه ‌های فاز یک مترو اهواز پیشرفت خوبی داشته ‌اند ولی با توجه به امکانات موجود و اعتبارات ریالی ایستگاه‌های دیگر هم بايد اين پيشرفت قابل قبول را داشته باشند. عقب ماندگي در تمامي پروژه هاي جهان طبيعي است اما بايد اشکالات اين عقب ماندگي ها به موقع شناسایی شده و راهكار هاي لازم نيز ارائه شود.

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: مشكلات ميان پيمانكار و كارفرما بايد حل شود چون مطرح كردن اين مشكلات باعث پيشرفت پروژه نمي شود. اين اطمينان را مي دهم كه پروژه قطار شهري اهواز اولويت كاري ما بوده ولي گشايش (ال. سي) بايد پيش زمينه هاي لازمش انجام شود تا اين كار صورت بگيرد. در حقيقت پروژه قطار شهري اهواز بايد پيشرفت بيشتري داشته باشد تا اين گشايش صورت بگيرد البته به ارتباط ها و اطمينان هاي لازم نزد بانك ها نيز ارتباط دارد.

خندان دل اذعان كرد: از عوامل اجرايي، تجهيزات، ميدان كار و زمانی که در اختیار اين پروژه است بايد به خوبی استفاده شود تا اين پروژه كه مهم ترين پروژه قطار شهري كشور است به نتيجه مطلوب برسد. هر چند كه دريافت نتيجه خوب از اين پروژه به رسيدگي بيشتر مسئولان استاني و فعاليت با جديت پيمانكار پروژه نيازمند است.

وي در پايان گفت: مردم تنها مترو را از مسئولان می ‌خواهند و رئيس جمهور در سفر خود به استان خوزستان براي اجرايي شدن اين خواسته مردم به مسئولان مسئولان تاكيدهاي لازم را انجام داد. بنابراین پیمانکار و مسئولان استان باید همه امکانات موجود را براي تحقق حرف رئیس‌ جمهور برای عملیاتی کردن این پروژه به كار بگيرند.           

به گزارش خبرنگار مهر، معاون عمرانی وزیر کشور صبح امروز از پروژه تعریض پل سوم، زیرگذر خلیج فارس، فاز یک مترو اهواز و تقاطع غیرهمسطح جوادالائمه بازدید کرد.
 


۱۳۹۳/۷/۲ - ۱۳:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن