تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804347520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنگ زرگری در پاریس، تولید محصولات داعش در تولوز / تروریست‌ها برای جذب نیرو در آینده هم برنامه دارند + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: وابستگان دولت‌های اروپایی و آمریکا بزرگترین مبلغان داعش؛
جنگ زرگری در پاریس، تولید محصولات داعش در تولوز / تروریست‌ها برای جذب نیرو در آینده هم برنامه دارند + تصاویر
در حالی که جهان هفته گذشته شاهد حضور وزرای امور خارجه چند کشور در پاریس برای مقابله گروه تروریستی داعش بود، خبرها حکایت از آن دارند که پرچم‌های بزرگ و سیاه داعش که مدت‌ها در رعب‌آورترین صحنه‌ها نمایش داده می‌شد، حالا در سایت مشهور آمازون به همراه محصولات دیگری با لوگوی داعش برای فروش قرار داده شده‌اند، سفارشات گرفته می‌شود و حتی برای مشتریان در تمام نقاط دنیا ارسال می‌شود.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ نیروهای پراکنده داعش در منطقه بالأخص در سوریه و عراق، درصددند تا هر روز با اقداماتی تازه توجه رسانه‌ها را به خود جلب کنند. در این میان پروپاگاندای قوی تروریست‌های داعش آن‌ها را در رسیدن به این هدف یاری می‌کند. یک روز با سر بریدن گروگان‌هایشان در برابر دوربین‌ها، یک روز با پخش ویدئوی مصاحبه اُسرا در فیسبوک و توییتر، یک روز با سخنرانی "ابوبکر البغدادی" (رأس و به اصطلاح "خلیفه" این گروهک تروریستی) در نماز جمعه و یک روز هم با احکام و فتاوای عجیب و غریب.


شیرین‌کاری‌های داعش برای جلب مخاطب، هیچ محدوده جغرافیایی ندارد و ارعاب و وحشت‌افکنی داعش باعث شده که همه مردم دنیا، از هر ملیت، مذهب، نژاد، قوم و جنسیتی، اخبار مربوط به آنان را پیگیری کنند. اما جدیدترین این خبرها علاوه بر اینکه حس کنجکاوی انسان را بر می‌انگیزد، سؤالات بسیاری را نیز در ذهن بی‌پاسخ باقی می‌گذارند.







*** گروگان‌های آمریکایی باید همدیگر را شکنجه بدهند


روز شنبه 20 سپتامبر ویدئویی با عنوان "به من گوش فرا دهید" در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و در آن "جان کانتیل" (John Cantlie) گروگان انگلیسی از روی یک متن می‌خواند. این خبرنگار انگلیسی حدود دو سال قبل در سوریه به گروگان گرفته شده بود و به نوشته خبرگزاری بیلد، در حالیکه خسته و ضعیف به نظر می‌رسید، برای اولین بار در مقابل دوربین‌ها حاضر شد.







"کانتیل" 43 ساله در این فیلم اعلام کرد از لحظۀ ربوده شدنش توسط داعش (نوامبر 2012) تا امروز، به همراه سایر دوستان آمریکایی‌اش که برخی از آنان مانند جیمز فولی اعدام شدند، تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار دارد. این اسیر انگلیسی در دست تروریست‌های داعش، سخت‌ترین شکنجه را این طور تشریح کرد:


یک داعشیِ انگلیسی به ما دستور می‌دهد همدیگر را شکنجه کنیم. ما را مجبور می‌کرد با آخرین قدرت، دوست خود را بزنیم. هرکس ببازد، توسط خود داعش شکنجه می‌شود؛ وحشتناک است... البته آن‌ها برای تفریح خود این کار را می‌کنند و نام آن را "رویال رامبل" به معنی مسابقه‌ای ترکیبی از کشتی و بوکس گذاشته‌اند.


رسانه‌های غربی با پوشش سریع این خبر بار دیگر بر نگرانی‌ها از اقدامات تروریست‌های داعش پافشاری کردند. در روزها و هفته‌های اخیر فیلم اعدام دو خبرنگار آمریکایی و یک امدادرسان انگلیسی منتشر شده و همین فرد یعنی "جان کانتیل" به عنوان اعدامیِ بعدی معرفی شده است.


سؤال مهم اینجاست که چرا درست در کش‌ و قوس تصمیم‌گیری‌های جهانی علیه داعش به رهبری آمریکا، حجم خبررسانی از گروگان‌ها و اسرای غربی (اروپایی-آمریکایی) گرفتار در دست داعش، چند برابر شده؟ چرا بریده شدن سر شیعه لبنانی "علی السید" به این اندازه در رسانه‌ها بازتاب ندارد؟







طبیعتاً انتشار این فیلم نیز جزو همان اقدمات تأثیرگذار ذکر شده در بالا است که داعش با تمسک به آن قصد دارد تمرکز جهانیان بر خود و فضای خفقان و دلهره با شنیدن نام "داعش" را به حداکثر برساند. ماه‌هاست که تروریست‌های داعش مردم عراق و سوریه را در ترس و وحشت نگه داشته‌اند، به اسم "شریعت اسلامی" آنان را می‌کشند، سر می‌برند و قطعه قطعه می‌کنند.


اما این تنها یک روی سکّۀ داعشی‌ها برای تبلیغ خود است. روی دیگر سکه، فعالیت‌های ضدّ فرهنگی و اثرگذاری بر روح و روان نوجوانان است.


*** بازی‌های پیشرفته و پرطرفدار کامپیوتری با هدف عضویت در داعش


شاید شناختی که هر یک از ما نسبت به تروریست‌های داعش داریم، در نگاه نخست افرادی افراطی و تحجرگراست که زندگی بدوی و وحشی‌گرانه‌ای دارند. خبرگزاری بیلد آلمان روز یکشنبه 21 سپتامبر از طراحی یک بازی کامپیوتری پیشرفته و محبوب در بین کاربران، توسط این گروه تروریستی خبر داد. تروریست‌های داعش ورژن جدید بازی "Grand Theft Auto" را تولید و لینک دانلود آن را در فضای مجازی قرار دادند.







در ورژن قبلی این بازی، کاربر نقش یک کلاهبردار را دارد که سرقت می‌کند، تخریب می‌کند و هرکس که سر راهش قرار بگیرد را می‌کشد. جدیدترین ورژن (ساخت داعش) به طور هدفمند و غافلگیرانه، این بار به پلیس‌ها شلیک می‌کند و از طریق بمبگذاری، نیرو‌های نظامی کشور را می‌کشد.


کاربر (یا "گیمر") که شلوار جنگی به پا دارد، بقیه لباس‌هایش تمام مشکی و صورت خود را پوشانده است، به صحنه وارد شده و شروع به شلیک به انسان‌ها و کشتن آن‌ها می‌کند. خبرگزاری بیلد، این بازی را بخشی از صحنۀ واقعی حال حاضر در درون داعش عنوان کرده و می‌نویسد:







نقشه مهم داعش از طراحی بازی‌های کامپیوتری جذاب، تأثیرگذاری بر کودکان است تا در سنین نوجوانی برای پیوستن به داعش و ایجاد شور و هیجان جنگ، مستعدتر باشند. "مفدل فخرالدین" کارشناس بازی‌های کامپیوتری در مصاحبه با شبکه العربیه معتقد است این قبیل فیلم‌ها و بازی‌های دیجیتال، مستقیماً قلب مخاطب نوجوان را نشانه گرفته‌اند. کاربران توییتر این بازی‌ها را " بازی برای استخدام" نامیده‌اند.


اولین جمله‌‌ای که کاربر در بدو ورود به بازی با آن مواجه می‌شود، این است: «کارهایی که تو در این بازی انجام می‌دهی، ما در واقعیت و در زمین جنگ انجام می‌دهیم.»


*** سوغاتی‌های متنوع داعش برای همه (!)


خبرگزاری بیلد در گزارشی با تیتر "تجارتی مشمئز کننده با سوغاتی‌های داعش" به چاپ و پخش گستردۀ کلاه، لباس نوزاد، تی‌شرت بچگانه و... با لوگوی داعش پرداخت و نوشت:


این تجارتی مشمئزکننده است که در مرکزی به نام "خلاقیت باقیة" (Baqiyah Creation) صورت می‌گیرد. باقیه در عربی به معنی "ابدی بمان!" است، وگرنه لوگوی داعش روی پوشاک بچگانه 100% پنبه چه معنی‌ای می‌تواند داشته باشد؟ دیدن همان لوگوی پرچمِ شبه‌نظامیانی که مردم سوریه و عراق را سر می‌برند، روی بسیاری از پوشاک از جمله لباس بیس‌بال و کلاه ورزشی و حتی سرهمی نوزاد، باورکردنی نیست.

















"مؤسسه مطالعات رسانه‌ای خاورمیانه" (Middle East Media Research Institute) لیست جدیدی از تولیدکنندگان این محصولات ارائه کرد. برخی از فروشندگان بلافاصله بعد از انتشار این لیست، صفحات فروش اینترنتی خود را بستند ولی سایرین همچنان به تبلیغ سوغاتی‌هایشان در فیسبوک و آمازون ادامه می‌دهند.


اما این صفحات فروش اینترنتی از کجا هدایت می‌شوند؟ کارخانجات تولید و انتشار محصولات داعش در کدام شهرها قرار دارد و چطور توانسته و می‌تواند با آزادی کامل به این فعالیت‌ها بپردازد؟


پاسخ تأمل‌برانگیز و جالب این است که مرکز "باقیة"  در تولوز است. تولوز چهارمین شهر بزرگ فرانسه، واقع در جنوب این کشور بر ساحل رود گارون است و یکی از مراکز صنعتی پیشرفته در دنیا محسوب می‌شود. یکی از فرانسوی‌های طرفدار داعش مسئول گرداندن این مرکز تولیدی و قیمت‌گذاریِ بر روی اجناس است. طبق تبلیغ فیسبوک این مرکز، پوشاک با لوگوی داعش با کیفیت عالی 100% پنبه تولید می‌شوند.







کلکسیون لباس نوزاد به قیمت 20 یورو عرضه می‌شود. تکفیری فرانسوی‌الأصل در صفحه اینترنتی‌اش با تبلیغ این محصول تأکید کرد که لطفاً این لباس‌ها را در مکان‌های ناپاک مثل توالت استفاده نکنید!


از دیگر فروشندگان محصولات داعش، یک مرد اندونزیایی با نام مستعار "زیرة مسلم" (Zirah Moslem) است که پس از بسته شدن اکانت فیسبوکش، اکنون از طریق توییتر اجناس شرکت را به فروش می‌رساند. وی پوشاک، اجناس و لوازم تولید شده در اندونزی را به فروشگاه اسلامی "الفاروق" (Al-Faruq Islamic Store) می‌رساند و در سایت‌های فیسبوک و ای‌بی توجه مشتریان را جلب می‌کند: "پرچم‌های دولت اسلامی"، "بازوبند"، "سربند" و دیگر اجناس مورد نیاز خود را از ما بخواهید...







پرچم‌های بزرگ و سیاه داعش که مدت‌ها در رعب‌آورترین صحنه‌ها نمایش داده می‌شد، حالا در سایت مشهور آمازون به همراه محصولات دیگری با لوگوی داعش برای فروش قرار داده شده‌اند، سفارشات گرفته می‌شود و حتی برای مشتریان در تمام نقاط دنیا ارسال می‌شود.


اخبار تازه‌فاش‌شده تنها گوشه‌ای از حقایق پنهان گروه‌های تروریستی را فاش می‌کند و هنوز نقاط تاریک بسیاری در مزدور بودن ترویست‌ها باقی است. برخلاف آنچه که ظاهراً از نقاب‌های مشکی و توحّش بدوی داعشی‌ها پیداست، آن‌ها از درون، اطلاعات جاسوسی و اتاق فکرهایشان را آپدیت می‌کنند.


وقتی کارخانه تولید پوشاک با کیفیت عالی و با لوگوی داعش، در بزرگترین شهر صنعتی فرانسه باشد، و وقتی بازی‌های کامپیوتری فوق پیشرفته توسط این گروه تروریستی طراحی و روانه بازار می‌شوند، همگی این‌ها مهر تأییدی بر این مسئله است که حمایت مخفیانه غرب از داعش، به عرصه نظامی ختم نشده و این حمایت‌ها در زمینه تکنولوژی و فرهنگ هم موج می‌زند.


گزارش از طاهری


انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن