تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799481319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داعش مهره‌ای که اگر بسوزد، کدخدا را هم می‌سوزاند/ پشت پرده اجلاس‌نشینی‌های غرب چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارش/
"داعش" مهره‌ای که اگر بسوزد، کدخدا را هم می‌سوزاند/ پشت پرده اجلاس‌نشینی‌های غرب چیست؟
افراد وابسته به گروه داعش از بی‌رحم‌ترین تروریست‌های حاضر در سوریه و عراق هستند، فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده از جنایت‌های این گروه تروریستی موجب شد که حامیان آنها به وحشت بیافتند و برای مبارزه با این گروه ائتلاف ضد داعش را تشکیل دهند، ائتلافی که به گفته وزیر خارجه کشورمان "ائتلاف توبه‌کاران" است.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، خیلی وقت است هنگامی که کلمه تروریست را می‌شنویم، نام داعش در ذهنمان تداعی می‌شود و پس از آن جنایات هولناک تروریست‌ها جلوی چشممان رژه می‌رود، گروه تروریستی‌ای که شهرتش به سر بریدن است!







با نگاهی به جنگ سوریه، می‌بینیم که در این جنگ گروه تروریستی داعش توانست جنایات خود را با مخالفین و دیگر گروه‌های تروریستی تقسیم کند و در این جنگ شاهد آمارهایی چون کشته شدن روزانه 236 تن در خشونت‌های این کشور بودیم، حال این سوال مطرح می‌شود که با وجود رخ دادن هولناک‌ترین جنایت‌ها، بی قانونی‌ها و ظهور خشن‌ترین گروه‌های تروریستی در سوریه و استفاده از سلاح شیمیایی چرا دل سازمان‌های مدعی حقوق بشر به درد نیامد؟ چرا برخوردهای لازم صورت نگرفت؟ و از همه مهم‌تر ایالات متحده آمریکا که از سردمداران مدعیان حقوق بشر است و در هر پرونده‌ای در این زمینه به خود اجازه دخالت می‌دهد در رابطه با سوریه تنها به اظهار نظر پرداخته و از بشار اسد به عنوان دیکتاتور یاد می‌کرد!







آیا با وجود کشتار وحشیانه کودکان و زنان سر بریدن مردان و تجاوزهای بی‌رحمانه، خراب کردن خانه‌‌ها، ایجاد رعب و وحشت و فتواهای تکفیری‌ها که که هر کلمه‌اش توهینی به انسانیت و دین است، می‌توان به دیکتاتور بودن بشار اسد فکر کرد و یا او را به این امر محکوم کرد؟







نکته جالب اینجاست آمریکا و متحدانش هنگامی که می‌خواستند تکانی به خود دهند با تشکیل اجلاسی تحت عنوان مضحکی چون دوستان سوریه بازهم از اصل موضوع غافل شده و دل به دل مخالفین دادند آن هم پس از اینکه جوی خون در سوریه راه افتاد و تروریست‌ها جسارت و جنایت را به نهایت رساندند.













دیر اقدام کردن برای جنایات سوریه از یک طرف و بی نتیجه بودن نشست ژنو 2 از طرف دیگر همگی شاهدی بر این مدعاست که مدعیان حقوق بشر در مهم‌ترین جنایات تاریخ بشر در اتاق فرمان  آن نشسته و هدایت‌گر آن بودند و به قولی هر آتشی از گور آنان بلند می‌شود و با قرار گیری در بحران و بر ملا شدن دستشان در جنایت "خیلی شیک و مجلسی"  به اجلاس رفته و فرمالیته سر و ته موضوع را هم آوردند!

در کنفرانس ژنو 2 که منسوب بود به دوستان سوریه با وجود جنایت‌های هولناک داعش و دیگر گروه‌های تروریستی که زنگ خطر آن کر کنده بود و دیدیم که به طور جدی به آن پرداخته نشد و نکته جالب است که در تمامی این جنایات ایران حامی مردم بی‌گناه سوریه بوده و هشدار رشد قارچ‌گونه این گروه‌های تروریستی را داده بود.







در رابطه با جنایات غزه نیز شاهد احمال کاری‌ها‌ی غرب به سرکردگی آمریکا بودیم در همین رابطه سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به درستی اشاره کرده است که تنها یک بار از آمریکا دعوت می‌کنیم تا به عکس‌های جنایات کودکان و زنان در غزه نگاهی بیاندازد! شاید که دردش بیاید و به واقعیت‌ها طور دیگر رسیدگی کند.













اين که انسان هست اين سان دردمند        گرگها فرمانروايی می‌کنند


از سازمان حقوق بشر نیز در این زمینه انتظاری نمی‌رفت به قولی بخاری بلند نمی‌شد، کلا هیچ وقت بخاری بلند نمی‌شود و خطیب نماز جمعه تهران آیت الله سیداحمد خاتمی به جا و به حق به نکته مهمی اشاره کرد که "دبیرکل سازمان ملل حنجره نتانیاهو شده است".


وآنکه با گرگش مدارا ميکند      خلق و خوی گرگ پيدا ميکند

"داعش" چاقویی که اگر دسته خود را نبرد آن را می‌شکند، مهره‌ای که اگر برای آمریکا بسوزد، می‌سوزاند، پیش‌بینی و هشدار همه این‌ها را ایران از قبل و بعد از ظهور این گروه تروریستی داده بود و اظهارات هیلاری کلینتون در کتاب خاطرات خود مبنی بر اینکه سازمان‌های اطلاعاتی امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در شکل گیری گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام "داعش"  نقش داشتند و در عملیاتی با نام "لانه زنبور” گروه داعش را تشکیل دادند، دیگر جایی برای حرف نمی‌گذارد.







مضحک‌ترین اتفاقی که در سوریه افتاد وجود تروریست‌های تابع کشورهای مختلف اروپایی بود که برای آشوب در سوریه راهی این کشور شده بودند و از همه جالب تر این که تمام دنیا این اخبار را دیده و شنیده و برخی روزنامه‌های مطرح جهان دست به افشاگری زدند بنابراین چطور این کشورهای مبدا خود را دوست سوریه می خوانند در حالی از تابع خود در سوریه در حال جنگ و آشوب و جنایت بوده و اکنون این رسالت را در عراق ادامه می‌دهند.

روزنامه انگلیسی "ایندیپندنت" گزارشی منتشر کرد، مبنی بر اینکه  طی بحران سوریه بیش از یک صد انگلیسی راهی سوریه شدند تا در کنار دیگر افراد مسلح حاضر در این کشور علیه نظام سوریه مبارزه کنند.







این درحالی است که روزنامه فرانسوی "لوفیگارو" هم در گزارشی نوشت که حدود 50 تا 80 فرانسوی برای جنگ راهی سوریه شدند تا مجله «اشپیگل» آلمان نیز از حضور ده‌ها آلمانی در سوریه خبر دهد و به دنبال آن روزنامه دانمارکی «یولاس بوستون» از حضور 45 دانمارکی در میان معارضان مسلح سوری بنویسد.

اما این پایان کار نبود، بلکه در ادامه این گزارش‌ها دولت هلند از افزایش میزان تهدیدی سخن گفت که این کشور از حیث رویارویی با حوادث تروریستی با آن مواجه است، چون بنابر اظهار دولت هلند حدود 100 تبعه هلندی چند ماه گذشته برای حضور در میان گروه‌های معارض مسلح راهی سوریه شدند و این موجب شده است تا دولت هلند از بازگشت این افراد به کشور و پیوستن آنها به حملات تروریستی به شدت
” نقشه و آماری دقیق و حقیقی از اتباع اروپایی حاضر در سوریه نیست، اما تلاش شده تا جای ممکن به حقیقت نزدیک باشد. "

ابراز نگرانی کند.

مردمان گر يکديگر را می‌درند          گرگ‌هاشان رهنما و رهبرند

جالب است مواد فروشان و تولید کنندگان مواد کمپ ترک اعتیاد می‌زنند! این مثال در تطبیق اجلاس نشینی‌های غرب بسی خوش می‌نشیند.

و اما رفع اتهام دیگر... "اجلاس پاریس" کنفرانس به ظاهر ضد داعش که به نظر یک "ضد" دیگر آن جا افتاده و در اصل کنفرانس ضد، ضد داعش است.







همچنین رئیس‌جمهور عراق در نشست خبری مشترک با فرانسوا اولاند همتای فرانسوی خود گفت: ما از کمک‌های انسانی کشورهای دوست از جمله ایران، عربستان سعودی و ترکیه به آوارگان و نیز از کمک های نظامی آنها تشکر می کنیم. این همبستگی باعث می‌شود ما تلاش بیشتری برای مقابله با تروریسم انجام دهیم.

در لیست تشکرفواد معصوم نام ایران به خوبی می‌درخشید چرا که با وجود ایران ثبات همواره به منطقه تزریق می‌شود و کشورمان بدون حرف پیش و پس به مبارزه با تروریست می‌پردازد.

گفت دانايی که گرگی خيره سر        هست پنهان در نهاد هر بشر
لاجرم جاريست پيکاری سترگ         روز و شب مابين این انسان و گرگ
زور بازو چاره ی این گرگ نيست        صاحب انديشه داند چاره چيست 

همچنین رئیس‌جمهور فرانسه در ابتدای این اجلاس موسوم به ائتلاف ضد داعش، اظهار داشت: " تنها هدف کنفرانس پاریس حمایت از عراق در مقابل داعش است".

در دوران جنگ سوریه، فرانسه از هیچ حمایتی از گروه‌های تروریستی دریغ کرد حتی با ارسال زنان مصنوعی در صدد تخلیه شهوات انسانی سربازان ارتش آزاد سوریه بصورت رایگان برآمد و از طرف دیگر در رابطه با تسلیح آنان از هیچ کمکی دریغ نکرد.

تاکنون در این گزارش به حضور نداشتن ایران در این کنفرانس‌ها اشاره نکردیم چرا که ایران هیچ‌گاه نه شریک دزد بوده و نه رفیق قافله و با صلابت و در چارچوب قوانین ملی و بین‌المللی به کمک مظلومین شتافته است.

آغاز دخالت نظامی آمریکا در سوریه

به گفته خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) اعلام کرد که آمریکا مواضع ستیزه جویان داعش را در سوریه بمباران کرد، در همین حال یک مقام آمریکایی اعلام کرد: در حملات هوایی به مواضع داعش در سوریه انبارهای سلاح این گروه هدف قرار گرفت.
از طرف دیگر وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد: واشنگتن دمشق را در جریان حملات هوایی که صبح روز شنبه علیه داعش در خارک سوریه آغاز شد، قرار داده است.

یک مقام ارشد آمریکایی روز دوشنبه اعلام کرد: کشورهای عربستان سعودی، امارات عربی متحده، اردن و بحرین در حملات هوایی آمریکا علیه سوریه مشارکت کردند، این مقام ارشد آمریکایی به این موضوع اشاره نکرد که نقش این کشورها در این حملات دقیقا به چه شکل بوده است.
وی در ادامه گفت: در سوریه ممکن است حدود 20 هدف مورد حمله قرار بگیرد.

گفتنی است، "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان در یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کرده بود ایران از هیچی کمکی برای عراق و سوریه ابایی ندارد اما نیروهای ما آنجا حضور ندارند، چراکه ما معتقدیم که این خود خطرناک و غیرسازنده است، ما معتقدیم که حضور نیروهای خارجی در هر کشوری، امکان بروز خشم و مخالفت‌های داخلی را ایجاد کرده و بذر شکل‌گیری تروریسم جدید را می‌پاشد. به همین جهت ما از درگیر کردن سربازانمان در عراق یا هرجای دیگر خودداری کرده‌ایم، اما ما کمک‌های نظامی و مشاوران نظامی ارائه کرده‌ایم.
شایان ذکر است؛ رهبر فرزانه انقلاب در تشریح اهداف آمریکا از مبارزه ظاهری با داعش و دعوت نکردن از ایران در این مبارزه فرمودند: اینکه آمریکا از ایران برای حضور در یک کار خلاف و غلط دسته جمعی مایوس می‌شود، مایه‌ی افتخار ما است و افتخاری بالاتر از این، برای خود نمی‌دانیم.








ایشان در ادامه فرمودند: در همان روزهای سخت حمله داعش به عراق، سفیر آمریکا در عراق طی درخواستی از سفیر ما در عراق می‌خواهد که ایران و آمریکا جلسه‌ای برای مذاکره و هماهنگی در خصوص داعش داشته باشند، سفیر ما در عراق، این موضوع را به داخل کشور منعکس کرد که برخی مسئولان هم با این جلسه مخالفتی نداشتند اما من مخالفت کردم و گفتم، در این قضیه ما با آمریکایی‌ها همراهی نمی‌کنیم زیرا آنها نیت و دست آلوده‌ای دارند و چگونه امکان دارد که در چنین شرایطی ما با آمریکایی‌ها همکاری کنیم.

همچنین مقامات کشورمان نیز به این موضوع اشاره کردند و در اینجا به اظهارات "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی آفریقایی اشاره می‌کنیم وی تاکید کرده بود که جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم، منتظر هیچ گونه ائتلاف بین‌المللی نخواهد ماند و بر اساس مسئولیت بین‌المللی خود و در چارچوب مقررات بین‌المللی عمل خواهد کرد.

وآن ستمکاران که باهم محرمند     گرگ هاشان آشنايان هم اند

گرگ ها همراه و انسان ها غريب   با که بايد گفت اين حال عجيب؟!

گزارش از: هدیه آقاپور

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن