تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798373918




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اذعان مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا به پشت پرده ائتلاف ضد داعش |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اذعان مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا به پشت پرده ائتلاف ضد داعش
در شرایطی که این روزها، دولت آمریکا تلاش های خود را برای تشکیل آنچه ائتلاف بین المللی جهت آنچه مبارزه با تروریست های داعش می خواند افزایش داده، ابهامات درباره ماهیت واقعی این ائتلاف افزایش یافته است. در این میان، اظهارنظرها و موضع گیری های اخیر نمایندگان کنگره آمریکا در این زمینه، می تواند اهداف واقعی آمریکا را به ویژه در قبال سوریه مشخص تر نماید.
کد خبر: ۴۳۵۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶ - 17 September 2014


در شرایطی که این روزها، دولت آمریکا تلاش های خود را برای تشکیل آنچه ائتلاف بین المللی جهت آنچه مبارزه با تروریست های داعش می خواند افزایش داده، ابهامات درباره ماهیت واقعی این ائتلاف افزایش یافته است. در این میان، اظهارنظرها و موضع گیری های اخیر نمایندگان کنگره آمریکا در این زمینه، می تواند اهداف واقعی آمریکا را به ویژه در قبال سوریه مشخص تر نماید.


به گزارش «تابناک»، در حالی که رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده ائتلافی بین المللی را برای مبارزه با گروه داعش شکل می دهد و در این زمینه، روی گروه های شورشی مخالف دولت سوریه نیز به عنوان بخشی از این برنامه حساب می کند، نمایندگان کنگره آمریکا با بیان اینکه هدف اصلی واشنگتن باید سرنگونی دولت بشار اسد باشد، سیاست اوباما را در این زمینه مورد انتقاد قرار داده اند.


به نوشته «المانیتور»، مقامات وزارت دفاع آمریکا به نمایندگان کنگره گفته اند که اطمینان دارند آموزش دادن و مسلح کردن شورشیان سوری، سبب خواهد شد آن ها تمرکز خود را بر مبارزه با داعش قرار دهند و همین امر سبب می شود آمریکا ضمن احتراز از وارد شدن مستقیم به عرصه جنگ داخلی سوریه، شریکی را برای خود در مبارزه با داعش بیابد.


اما جان مک کین، سناتور آمریکایی در جریان مباحثه ای با مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، این سیاست اوباما را «یک اشتباه اساسی» خوانده و بر ضرورت مبارزه همزمان با دولت اسد تأکید کرده است. وی گفته: «به نظر می رسد اگر قصد دارید از افرادی که آموزش می دهید محافظت کرده و آن ها را به صحنه نبرد بفرستید، باید نیروی هوایی اسد را خنثی کنید». 


مک کین در بخش دیگری از اظهارات خود، ضمن بیان اینکه هدف اصلی تشکیل گروه «ارتش آزاد سوریه»، مبارزه با دولت سوریه بوده، این تصور که آن ها این مبارزه را رها کرده و بر نبرد با داعش تمرکز خواهند کرد، اشتباه است. به بیان وی، در صورتی که دولت اوباما بخواهد تمرکز خود را تنها بر مبارزه با داعش قرار دهد، با استقبال چندانی از سوی ارتش آزاد مواجه نخواهد شد. 


المانیتور اشاره می کند که دولت اوباما از وارد کردن دولت سوریه و همچنین ایران به عنوان مهمترین حامی این دولت به ائتلاف بین المللی ضدداعش خودداری کرده؛ اما در عین حال، مقامات آمریکایی گفته اند تمایلی به وارد به عرصه درگیری های داخلی سوریه ندارند. با این حال، چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا احتمال درگیری با نیروهای ارتش سوریه جهت محافظت از ارتش آزاد را بعید ندانسته است. 


هیگل در این زمینه اظهار داشته: «آن ها (ارتش آزاد) در صورت حمله اسد از خود دفاع می کنند. ما هم به آن ها کمک و از آن ها حمایت می کنیم. هر حمله ای که به نیروهای آموزش دیده از سوی ما و مورد حمایت ما انجام شود، ما به این نیروها کمک خواهیم کرد». 


در جریان جلسه اخیر سنا، هیگل و دمپسی اظهار داشته اند که بودجه ای بالغ بر 500 میلیون دلار برای آموزش بیش از پنج هزار نیروی شورشی ظرف یک سال در نظر گرفته شده است. عربستان سعودی نیز تأمین مالی بخشی دیگر از این طرح را بر عهده گرفته که هدف از آن، تشکیل یک نیروی نظامی آموزش دیده در داخل سوریه است. 


دمپسی اظهار داشته از زمان تصویب این طرح، بین سه تا پنج ماه طول خواهد کشید که مقدمات لازم فراهم و برنامه آغاز شود. پس از آن نیز مدت زمانی بالغ بر 8 تا 12 ماه مورد نیاز است تا واحدهای آموزش دیده وارد عرصه میدانی شوند. به گفته وی، این برنامه شامل ارسال تسلیحات برای گروه های شورشی نیز خواهد بود که در صورتی که این نیروها کارآمدی خود را در میدان عمل نشان دهند، سلاح ها پیچیده تر و آموزش ها جدی تر خواهد شد. 


در ادامه، وی به نکاتی اشاره کرده که به خوبی از قصد واقعی دولت آمریکا از آموزش شورشیان سوری پرده بر می دارد. دمپسی گفته هدف نهایی آمریکا، شکل دادن به یک نیروی سیاسی از میان نیروهای نظامی است که خود تعلیم داده است. وی خطاب به نمایندگان کنگره گفته: «من می توانم به شما اطمینان بدهم که ما تنها تیرانداز تربیت نمی کنیم؛ بلکه رهبر هم تربیت می کنیم و به این ترتیب، یک حلقه فرماندهی نظامی به وجود می آید که این نیروهای سوری در مقابل آن پاسخگو هستند». 


البته در این میان، نمایندگان کنگره نسبت به موفقیت آمیز بودن این طرح نیز ابراز تردید کرده اند. به عنوان مثال، سناتور جو مانچین با اشاره به تجربه ناموفق آمریکا در زمینه آموزش نیروهای نظامی در عراق گفته: «وقتی به آنچه خرج کرده ایم نگاه می کنیم، تقریباً 20 میلیارد دلار برای آموزش 280 هزار نیروی ارتش عراق هزینه کردیم و این نیروها در نخستین آزمون جدی خود پا به فرار گذاشتند». 


به هر حال، مجموعه این مجادلات نشان می دهد که آمریکا به عنوان بخش مهمی از تلاش های خود در زمینه تشکیل ائتلاف بین المللی، تربیت نیروهایی را مدنظر دارد که در بلندمدت بتوانند به طور موثر در مقابل دولت سوریه اقدام کرده و در پی سرنگونی آن برآیند. 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن