تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1836016484




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انصار حزب الله حق دارد؛ انصار حزب الله حق ندارد!


واضح آرشیو وب فارسی:الف: انصار حزب الله حق دارد؛ انصار حزب الله حق ندارد!
کبری آسوپار؛ 31 شهریور 93


در کنار همه کم کاری های نهادهای حکومتی، آیا به این نتیجه نخواهیم رسید که فرد بی حجابی که وسط خیابان است، کم تقصیرترین فرد در پیدایش وضعیت موجود است و از قضا ما همه را رها کرده ایم و یقه ی این کم تقصیرترین را آویخته ایم؟!


تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۶
انصار حزب الله برای اصلاح طلبان گروه مهمی هستند و علیرغم اینکه زمانی علی یونسی، وزیر اطلاعات خاتمی معتقد بود که کل اعضای آن در کشور ۵۰۰ نفر هستند، اما کوچک ترین تحرکات آنها در رسانه های اصلاح طلب تیتر یک می شود؛ حتی اگر آن تحرک، تجمعی خیلی کوچک در اعتراض به یک فیلم سینمایی باشد؛ چه رسد به این روزها که خبر گشت ۴ هزار نفری انصار گرد و خاک زیادی بلند کرده است. دشمنی سنتی انصار حزب الله و رسانه های اصلاح طلب همیشه راه را بر تحلیل صحیح موضوعات مورد مشاجره ی این دو طیف بسته است و این ذهنیت را به وجود می آورد که گویی اصل دعوا موضوعیت دارد و غرضی برای حل موضوع مورد مناقشه در میان نیست. این نوشتار بررسی موضوع اصلی جدل های اخیر است؛ امر به معروف و نهی از منکر مردمی در باب حجاب و عفاف، و نیز سپردن آن به انصار حزب الله. این میانه البته از موج سواری های رسانه های اصلاح طلب و گل به خودی زدن های انصار هم سخن خواهیم گفت. حجم بالای همین گل به خودی زدن ها و فراهم کردن فضای موج سواری برای اصلاح طلبان است که انصار را برای آنان تبدیل به گروهی مهم می کند...۳۵ سال تهی در ترویج حجابمناقشه ای در این باب نیست که حجاب و عفاف بسیاری از زنان و مردان ایرانی از پس سال ها عدم سیاستگذاری جمهوری اسلامی در بخش حجاب و عفاف با درنظر گرفتن معیار اسلامی وضعیتی مناسب ندارد. استفاده از واژه ی «بسیاری» به مفهوم در اکثریت بودن بی حجاب ها نیست، بلکه نشان می دهد با اقلیتی آنچنان کم تعداد که بی اهمیت تلقی شوند، روبرو نیستیم. این یعنی که به انصار حزب الله و هر گروه دیگری باید حق داد که نگران و معترض وضعیت حجاب در جامعه باشند. اما چرا با چنین پدیده ای مواجه شدیم؟نظام جمهوری اسلامی در آغاز شکل گیری اش و قبل و بعد رسیدن به مرحله ای که دولتی با ثبات بتواند قد علم کند، ۱۰ سالی را جنگیده است و مشغولیت ناگزیر و بحق به نبرد نظامی با گروهک ها و بعد هم با رژیم بعث و دنیایی که حامی اش بود، جایی برای عمق بخشی و توسعه ی فرهنگی باقی نگذاشت. گرچه پررنگی ارزش های اسلامی در دهه ی شصت راضی کننده به نظر می رسید، اما این رضایت به مفهوم داشتن سیاست های فرهنگی و اجرای صحیح آن نیست؛ بلکه آن شرایط ناشی از شور ناگزیر یک انقلاب اسلامی و سپس زیستن در فضای مقدس جهاد بود. بنابراین دوره دفاع مقدس نه با سیاستگذاری صحیح فرهنگی، بلکه از صدقه سر فضای انقلابی و جهادی سایه افکنده بر ملت و رسانه ها از پس وقوع انقلاب و جنگ، با حفظ ارزش های اسلامی به پایان رسید. چاره ای هم نبود که همه ی توان کشور در خدمت دفاع در برابر متجاوز قرار گیرد. هشت سال بعدترش هم صرف توسعه ی اقتصادی و سازندگی شد و حتی همه ی آن دستاوردهای ناگزیر زمان جهاد هم از نو ساخته شد! آوارهای جنگ برداشته شد و برج ها بالا رفت و سد پشت سد و ایران اسلامی ۸ سال سازندگی را با گوشت و خون لمس کرد اما به موازات آن، فرهنگ اسلامی که رشد نکرد، هیچ؛ اشرافیت و سرمایه سالاری و تجمل گرایی نیز به جامعه تزریق شد (به همین دلیل که این مدل توسعه، اسلامی نبود، با افزایش ادای خمس و زکات و کاهش ربا و حرامخواری و قناعت و ... در جامعه همراه نشد.)هشت سال بعدتر هم همه چيز، حتي همان توسعه اقتصادي را كه به بهاي ازدست دادن روحیه جهادي مان، به دست آورده بوديم –بدست آورده بودیم؟!- به پاي توسعه سياسي فدا شد و این توسعه ی سیاسی که با اباحه گری فرهنگی همراه شده بود، بیش از پیش قبح بی حجابی را در این مملکت فرو ریخت و سینما و کتاب و رسانه و مواضع اهل موضع در خدمت تساهل و تسامح به کار گرفته شد و با پایان دولت اصلاحات، جوان انقلاب ۲۷ ساله بود و هنوز چیزی از فرهنگ حجاب و عفاف برای او سیاستگذاری نشده بود. با این حال همه متوقع بودند او محجبه و عفیف باشد!دولت های نهم و دهم هم در این عرصه نه تنها کاری از پیش نبرد که حتی علناً اعلام کرد موی دختران مسئله اش نیست و دنبال ورود زنان به استادیوم های ورزشی بود و نه سیاستگذاری برای حجاب و عفاف و قس علیهذا. همه ی این مدت البته جوانان ایرانی با تهاجم و شبیخون فرهنگی هم مواجه بوده اند. تهاجمی که بر خلاف جنگ نظامی دهه ی شصت قوای چندانی را در برابر خود ندید و یک سویه تاخت. حتی می توان گفت در سال های گذشته گرچه استقلال سیاسی و جغرافیایی به تمامی حاصل شد، اما استقلال فرهنگی شدیداً زیر سوال است و آیا این همه، جای نگرانی ندارد؟این در حالی ست که همه ی این سال ها حجاب بدون پشتوانه فرهنگ سازی درست، در ایران اجباری بوده است و ۳۵ سال مخالفان جمهوری اسلامی در کنار جای خالی فرهنگ سازی حجاب، علیه این حجاب اجباری روی فکر و ذهن جوانان ما کار کرده اند و نتیجه هم گرفته اند. در کنار همه ی این کم کاری های دولتی، کم کاری های قوای دیگر و صداوسیما و حوزه های علمیه را هم در بحث حجاب و عفاف اضافه کنید؛ حال آیا به این نتیجه نخواهید رسید که با وجود حقانیت در نگرانی برای این وضع، فرد بی حجابی که وسط خیابان است، کم تقصیرترین فرد در پیدایش وضعیت موجود است و از قضا ما همه را رها کرده ایم و یقه ی این کم تقصیرترین را آویخته ایم؟! و آیا اولین مخاطبان امر به معروف و نهی از منکر و اعتراض به این وضعیت، نباید مسئولین امر باشند؟ و مهم تر اینکه سیاست های فرهنگی اشکالات عمده دارد و حجاب زیرمجموعه ای از آن هست و نباید کل فرهنگ را در حجاب و عفاف خلاصه کرد. اگر در سطح کلان قضیه حل شود، حجاب نیز درست خواهد شد.چرا انصار حزب الله نه؟انصار حزب الله حق دارد نگران باشد؛ اما قانون جمهوری اسلامی ایران به آنها این حق را نمی دهد که از سر نگرانی خود وارد عمل شوند. فقط کافی ست سطح هرج و مرج در جامعه ای را تصور کنید که در آن هر گروهی در هر امری که احساس نگرانی کرد، بی اعتنا به نهادهای حکومتی وارد عمل شود و دست به اقدام بزند. این رویه غلط است و دغدغه ی دینی و نیت درست، غلطی اش را درست نمی کند. همه ی گروه ها و جریان ها موظف هستند به قانون احترام بگذارند و در این زمینه فرقی نمی کند دولتی که بر سر کار است، اصلاح طلب است یا اصولگرا یا هر چیز دیگر؛ مهم این است که تنفیذ ولی فقیه زمان را با خود دارد و هیچ فرد و گروهی بخاطر داشتن این عقیده ی درست یا نادرست که دولت از انجام وظایف قانونی اش سرباز می زند، مجاز به اقدام خلاف قانون نمی شود. شاید لازم باشد انصار حزب الله در دو عبارت «خودجوش» و «خودسر» تأمل کند و با این معیار که نفع اسلام و انقلاب در چیست، یک بازخوانی از حضور خویش در خیابان ها داشته باشد.این بی قانونی البته همه ی مشکل نیست؛ تندروی های گذشته ی انصار حزب الله و داشتن عملکردی مخلوط از درست و غلط و پررنگ شدن آن بخش های غلط توسط رسانه های اصلاح طلب و موج سواری اصلاح طلبان بر این تندروی ها، از این گروه در افکار عمومی مردم (و حتی خصوصی مسئولین!) ذهنیتی منفی ساخته است که باعث می شود به دلیل فاعل، اصل فعل زیر سوال رود. این همان چیزی ست که اصلاح طلبان به دنبال آن هستند. از اصلاح طلبان دغدغه ی حجاب و عفاف دیده نشده است؛ اما مخالفت صریح و متعدد با دغدغه مندی برای ضروریات دین اسلام هم وجه ی آنان را خراب می کند. لذا ترجیح می دهند با هجمه بر فاعل کار و بدون اشاره به اینکه اصل کار درست است یا غلط، مانع از انجام آن شوند. برخی تندروی ها در سابقه ی انصار، این امکان را برای فرصت طلب های اصلاح طلب بیشتر فراهم می کند. اصلاح طلب ها البته به هدف دیگری هم در این میان می رسند؛ آنان انصار را تلویحاً نماینده ی همه ی حزب اللهی ها معرفی می کنند و با تخریب انصار، کل جریان حزب الله کشور را هدف قرار می دهد. حال می شود درک کرد چرا انصار حزب الله با همه ی کم تعدادی، برای اصلاح طلبان گروه مهمی به شمار می رود و همه ی فعالیت هایش در رسانه های اصلاح طلب بسیار پررنگ و درشت! انعکاس می یابد و حتی اصل موضوع مورد مناقشه با آگاهی به حاشیه رانده می شود.همین سابقه و اعطای فرصت به اصلاح طلبان برای موج سواری است که باعث می شود بسیاری از حزب الله نیز به انصار خوش بین نباشند و ترجیح بدهند دغدغه های دینی و انقلابی شان از کانالی غیر از انصار حزب الله دنبال شود. انصار در مواردی تحلیل درست از ماجراها و اتفاقات نداشته و با همان تحلیل نادرست دست به اقدام زده (از جمله مقابله با فیلم من مادر هستم که علیه جریان روشنفکری ساخته شده بود و انصار پیام فیلم را درنیافته بود) و در مواردی هم علیرغم داشتن تحلیل درست، اقدام نادرست انجام داده که بهم ریختن برخی تجمعات سیاسی و کمک به مظلوم نمایی جریان مقابل نظام از آن جمله است. متأسفانه انصار حزب الله متوجه نیست که با این حال آیا همچنان انصار حزب الله ترجیح می دهد صرفاً به آنچه تکلیف خویش می داند عمل کند و از نتیجه ی معکوسی که بدست می آید، صرف نظر کند؟







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن