تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816308751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیخ دیپلمات در راه نیویورک/افراطیون نگران دیدار انجام نشده


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: شیخ دیپلمات در راه نیویورک/افراطیون نگران دیدار انجام نشده
روحانی بدون آنکه با مخالفان خود اعلام جنگ کند و تمام وقت دولت را صرف ایجاد چالش و پاسخ به منتقدان نماید و هر روز یک بحران خودساخته برای دولتش ایجاد کند -اتفاقی که در دوره محمود احمدی‌ژاد شاهد آن بودیم- به دور از حاشیه‌ها و با تدبیر سیاست‌های خود در بخش دیپلماسی و بین‌الملل را اجرایی می‌کند.
آفتاب- سرویس سیاسی: "سال گذشته دکترروحانی به تماس تلفنی آقای اوباما پاسخ داد؛ سطح مذاکرات مخفی معاونین وزیر به مذاکرات شفاف وزرای خارجه ارتقاء یافت، تعاملات ایران و آمریکا علنی شد، خبرشدگان نگران شدند، و اعتراضات شروع شد. دکتر روحانی ساعتی دیگر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی پرواز خواهد کرد. از زمانی که ایشان در مصاحبه اخیرخود گفت در این اجلاس شرکت خواهدکرد حدس و گمان‌ها شروع شد، نامه‌نگاری‌ها و سخنرانی‌ها و پیش‌بینی‌ها آغاز گشت، که مبادا ایشان با اوباما روبرو شود. این یک گام به جلو است که دیگر کسی نگران دیدار وزرای خارجه، یا تماس تلفنی رهبران نیست؛ اینان ممکن است سال آینده نگران سفرهای رسمی باشند."


به گزارش آفتاب، حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور، پیش از سفر حسن روحانی به نیویورک در توئیتر خود این مطالب را درباره این سفر منتشر کرده است. نوشته‌های ابوطالبی به نکته‌ای ظریف اشاره دارد و آن سبک خاص روحانی در پیش برد برنامه‌های دولت تدبیر و امید است.


روحانی بدون آنکه با مخالفان خود اعلام جنگ کند و تمام وقت دولت را صرف ایجاد چالش و پاسخ به منتقدان نماید و هر روز یک بحران خودساخته برای دولتش ایجاد کند -اتفاقی که در دوره محمود احمدی‌نژاد شاهد آن بودیم- به دور از حاشیه‌ها و با تدبیر سیاست‌های خود در بخش دیپلماسی و بین‌الملل را اجرایی می‌کند.


حسن روحانی برای شرکت در شصت و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد راهی نیویورک شده است. براساس برنامه منتشر شده توسط سازمان ملل، رییس‌جمهوری اسلامی ایران دومین سخنران نشست صبحگاهی 25 سپتامبر (روز پنج‌شنبه) خواهد بود.


همزمانی سفر رییس‌جمهوری با هفتمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای ایران و 1+5 در نیویورک که از چهارشنبه هفته گذشته (26 شهریور) با ناهار کاری محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و کاترین اشتون آغاز شده، بر اهمیت این سفر بیش از پیش افزوده است.


حسن روحانی خود روزگاری به "شیخ دیپلمات" معروف بود و می‌داند نباید این فرصت‌ها را از دست بدهد. از هم‌اکنون دلواپسان و دل‌نگرانان ابراز احساسات خود را آغاز کرده و در قالب نامه و تهدید، نسبت به دیدار احتمالی روحانی با اوباما هشدار می‌دهند.


اعضای کمیته صیانت از منافع ایران که در سفر اول روحانی به نیویورک هنگام بازگشت او در فرودگاه مهرآباد تجمع اعتراضی شکل داده و در آن تجمع به سمت رییس‌جمهور لنگه کفش و گوجه فرنگی پرتاب کردند، این بار هم دست به کار شده‌اند.


این منتقدان سیاست خارجی دولت یازدهم که خودشان را به عنوان «دلواپسان» معرفی می‌کنند، امروز جلسه برگزار می‌کنند.


«کمیته صیانت از منافع ایران» اعلام کرده «در آستانه ی سفر رئیس جمهور و هیئت عالی جمهوری اسلامی ایران به نیویورک، و در سالگرد «اقدامات نابجا»ی صورت گرفته در سفر سال گذشته و با هدف تبیین شرایط نمایندگی در شأن ملت ایران، کنفرانس خبری «راه و چاه» با حضور صاحب‌نظران پیرامون بایدها و نبایدهای سفر نیویورک و هشدار نسبت به اصرار بر اقدامات نابجا برگزار می‌گردد.»


بر اساس اعلام این تشکل، در این برنامه که توسط کمیته صیانت از منافع ایران و از ساعت 14 روز دوشنبه 31 شهریور ماه برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیرمسئول هفته‌نامه 9 دی، محمدحسن آصفری نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، دکتر سعید زیباکلام عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و دیپلمات سابق وزارت امور خارجه و دکتر محمد علی رامین دبیرکل بنیاد جهانی هولوکاست به تبیین دیدگاه‌های خود پیرامون باید و نبایدهای مواضع و اقدامات هیئت عالی ایرانی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، مذاکرات هسته‌ای نیویورک و همچنین تلاش دولت برای عادی‌سازی رابطه با آمریکا می پردازند.


سخنرانان مراسم اکثراً حامیان محمود احمدی‌نژاد و دولت نهم و دهم هستند. احمدی‌نژاد در دوران ریاست‌جمهوری خود بارها به بوش و اوباما، روسای‌جمهور آمریکا نامه نوشت و آنها را به مناظره دعوت کرد. او همچنین تلاش داشت در زمان ریاست‌جمهوریش باب مذاکره با آمریکا را بگشاید که به دلیل مخالفت های سران نظام موفق نشد. جوانفکر مشاور مطبوعاتی او در مصاحبه هایی نسبت به این موضوع که چرا چنین فرصتی به دولت احمدی نژاد داده نشد، اعلام نارضایتی کرده است.


روحانی براى سخنرانى در مجمع عمومى سازمان ملل و ديدار با سران و مسئولين كشورهاى غربى، آسيايى و... عازم نيويورک است و ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور در توئیتر خود نوشته که "چندین سال پیش که در مرکز تحقیقات استراتژیک در بحث سیاست خارجی در اسناد بالادستی شرکت می‌کردم دوگرایش مطرح بود: یکی تقابل و دیگری تعامل سازنده. سرانجام سیاست تعامل سازنده به تصویب مجمع رسید و ابلاغ شد. در انتخابات سال گذشته، مردم ایران به شعار "تعامل سازنده، نجات اقتصاد، احیاء اخلاق" رای دادند و روحانی با تعهد در برابر ملت ایران به ریاست‌جمهوری رسید."


روحانی مرد سیاست است و دیپلماتی کار کشته است. او به خوبی سال گذشته توانست موضوع ارتباط با آمریکا را در گفت‌وگوی تلفنی با اوباما کنترل کند؛ او نه خود را مشتاق این دیدار نشان داد و نه با رد تماس تلفنی راه را برای دیپلماسی و تلاش برای منافع کشور از طریق مذاکره بست. روحانی در سفر سال گذشته خود به نیویورک یه گام در راه دیپلماسی برداشت. همانطور که ابوطالب نوشته امروز دلواپسان از تماس تلفنی و یا دیدار غیر رسمی او با اوباما سخن نمی‌گویند آنها از دیدار رسمی روسای‌جمهور دو کشور نگران شده‌اند و این یعنی حرکت گام به گام روحانی در سیاست خارجی؛ همان موضوعی که امروز برای گره‌گشایی از پرونده هسته‌ای نیازمندش هستیم.



مطالب مرتبط
امروز دلواپس ها دوباره میتینگ برگزار می کنند
وقتی احمدی‌نژاد برای دیدار با آمریکایی ها به نیویورک می‌رفت؛ دلواپسان کجا بودند؟


تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن