تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804117371




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پسروی صنعت سینما در زنجان در غوغای شعارهای توسعه فرهنگی/231 صندلی برای یک میلیون نفر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان گزارش مهر/
پسروی صنعت سینما در زنجان در غوغای شعارهای توسعه فرهنگی/231 صندلی برای یک میلیون نفر
زنجان - خبرگزاری مهر: حکایت سینماهای زنجان قصه پرغصه بی تدبیرهایی است که نتیجه آن فعالیت تنها یک سینما در این استان شده و هم اکنون یک میلیون جمعیت زنجان تنها یک سینما برای نشستن مقابل پرده نقره ای در مقابل خود می بینند.



به گزارش خبرنگار مهر، زمانی که شهر زنجان به تنهایی دارای پنج سالن سینما بود و شهر ابهر نیز یک سینما را داشت امید  می رفت شهروندان سایر شهرهای این استان نیز در اینده نه چندان فیلم های سینمایی را بر پرده نقره ای سینماها تماشا کنند ولی این انتظار جواب عکس داد و سینماهای زنجان یکی پس از دیگری تخریب شدند. تنها سینمای زنجان کفاف جمعیت آن را ندارد رئیس سینما بهمن زنجان با اشاره به اینکه این سینما تنها سینمای فعال در کل استان زنجان است ابراز کرد: سینما بهمن با 231 صندلی کفاف جمعیت یک میلیونی زنجان را ندارد. پرویز آزادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه زمانی زنجان دو سینمای روباز و سه سینمای سرپوشیده داشت بیان کرد: در حال حاضر زنجان با یک میلیون جمعیت تنها یک سینما دارد. سینماهای که پارکینگ ماشین شدند رئیس سینما بهمن زنجان با بیان اینکه در حال حاضر سینما قدس و سینما یاسمن زنجان تخریب و به پارکینگ عمومی رایگان تبدیل شده است اظهار داشت: سینما فرهنگ یک شهر است و وقتی شخصی وارد شهری می شود فرهنگ آن را از روی کتابخانه ها، ورزشگاه ها، پارک ها و سینماهای آن در می یابد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید برای افزایش سالن های سینمای استان کاری انجام دهند تصریح کرد: تنهای سینمای زنجان با ظرفیت 230 صندلی ترافیک بسیاری دارد که ما را با مشکلاتی مواجه کرده است. آزادی افزود: گاها گریه های کودکانی را شاهد هستیم که پر شدن ظرفیت سینما را درک نمی کنند و می خواهند هرطور شده فیلم مورد علاقه خود را ببینند و دیدن آنها زمانی که سینما را با چشم گریان ترک می کنند برای ما بسیار دشوار است. رئیس سینما بهمن زنجان با عنوان این مطلب که سالانه به طور میانگین 120 فیلم در کشور تولید می شود تاکید کرد: در خوش بینانه ترین حالت در سال بین 25 تا30 فیلم از این تعداد را می توانیم در زنجان اکران کنیم در حالیکه بسیاری از مردم وقتی به سینما مراجعه می کنند انتظار دارند فیلم مورد نظرشان نیز روی پرده برود. وی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد تمامی فیلم های تولید شده کشور در یک سال برای مردم زنجان در همین یک سینما روی پرده برود روزی یک یا 3 فیلم باید اکران کنیم که این کار شدنی نیست. آزادی با بیان اینکه برخی از فیلم های پرفروش بیش از یک ماه در زنجان روی پرده است عنوان کرد: در این مدت بسیاری از فیلم هایی که در سینماهای کشور روی پرده می رود را از دست می دهیم که در پی این امر مردمی که انتظار دارند تمام فیلم های تولیدی کشور را ببینند شاکی می شوند و این شکایت قهر مردم با سینما را نیز به دنبال دارد. رئیس سینما بهمن زنجان با اشاره به اینکه در روزهای اخیر این سینما بسیار شلوغ بوده اظهار داشت: برای اینکه مردم بیشتری با سینما آشتی کنند باید سالن ها و سینماهای جدید برای مردم ساخته شود نه اینکه چون مردم با سینما قهر هستند پس باید تنها یک سینما داشته باشند.

وی با بیان اینکه سینمای شهرستان ابهر چند سالی است که غیر فعال شده و شهرستان های دیگر زنجان نیز فاقد سینما هستند ذکر کرد: از مردم انتظار می رود فرهنگ سینما رفتن داشته باشند ولی وقتی سینما ندارند چطور می توان این انتظار را از آن ها داشت. آزادی با اشاره به علاقه مردم به سینما، فرهنگ وهنرعنوان کرد: در جشنواره فیلم فجر زمانی که سیمرغ بلورین از آسمان تهران به سمت استان ها نیز به پرواز درآمد در سینمای زنجان شاهد حضور افرادی بودیم که تاکنون پایشان را به سینما نگذاشته بودند و بسیار خوشحال بودند. رئیس سینما بهمن با بیان اینکه سینمای دوسالنه زنجان به یکباره از بین رفت ابراز کرد: مردم شکایتشان از کمبود سینما و تخریب سینما را به گوش ما می رسانند و این وظیفه برماست که حرف آنها را به گوش مسئولان برسانیم چرا که آنها تک تک نمی توانند به مسئولان مراجعه کرده و درخواست سینما کنند. دولت قبل، زنجان را با 4 سینما گرفت و با یک سینما تحویل داد رئیس انجمن سینمای جوان استان زنجان با انتقاد از فرایند هشت ساله حاکم بر فرهنگ و هنر استان بخصوص حوزه سینما در استان زنجان گفت: دولت قبل، زنجان را با چهار سینما گرفت و با یک سینما تحویل داد مسعود الماسی افزود: در زمینه تعداد سالن های سینما در استان و صندلی های سینما و تماشاگران با ریزش وحشتناک در هشت سال گذشته مواجه بوده ایم که همه آنها روی اقتصاد سینما در زنجان تاثیر منفی داشت.

  حوزه هنری استان زنجان که توانسته بود با ساخت سینما جدید بهمن زنجان به جای بنای فرسوده سابق این سینما مجموعه زیبا و ارزنده برای شهروندان زنجانی تدارک بیند بعد از این موفقیت به سراغ دیگر سینمای شهر زنجان رفت تا این سینما را نوسازی کند بنای فرسوده و کلنگی این  سینما از یک سو و تجهیزات قدیمی و از رده خارج آن از سوی دیگر مسئولان حوزه هنری را برآن داشت تا نسبت به تخریب سینما و ساخت مجموعه سینمایی مدرن اقدام کنند که این روند به دلیل مشکلات اعتباری به رغم تلاش مسئولان حوزه هنری به سرانجام نرسیده است. رئیس حوزه هنری استان زنجان  در خصوص روند ساخت سینما قدس زنجان در گفتگو با خبرنگار مهر از طی مراحل ادارای ساخت این سینما  و ارجاع آن به ماده پنج استانداری خبرداد و گفت: پردیس سینمایی  قدس در همان محل سابق ساخته می شود. حمید رضا اسماعیلی با رد برخی شایعات مطرح شده  مبنی بر تملک زمین سینما قدس توسط مالک سابق سینما قدس افزود: طی یک سال این امر به هیچ وجه به صورت رسمی و غیر رسمی مطرح نشده است  هر چند در چند سال گذشته موردی  در این خصوص مطرح شده که این فرد به نتیجه نرسید. وی با بیان اینکه در حدود یک سال از تخریب سینما قدس زنجان می گذرد، علت طولانی شدن آغاز ساخت پروژه پردیس سینمایی قدس را ناهماهنگی بین دستگاههای مرتبط در  این زمینه عنوان کرد و  ادامه داد: تفاوت دیدگاهها و نظرات بین دستگاهها موجب شد جمع بندی نهایی در این زمینه حاصل نشود و این  امر موجب شد تا  روند آغاز ساخت این سینما طولانی شود.

اسماعیلی گفت: پردیس سینمای زنجان در صورت ساخت در قالب یک مجموعه سینمایی دارای فضاهای سینمای ، فرهنگی و تجاری خواهد بود که بخش خصوصی ساخت این پردیس سینمایی را برعهده  خواهد داشت. به شدت با کمبود فضاهای سینمایی در زنجان مواجه هستیم وی با بیان اینکه در استان و شهر زنجان به شدت با کمبود سینما مواجه هستیم، احداث پردیس سینمایی قدس را برای رفع این کمبود مورد تاکید قرار داد و گفت: در پردیس سینمایی قدس حداقل سه سالن سینمایی ایجاد خواهد شد. اسماعیلی گفت: مسئولان استان همچنین بر ساخت پردیس سینمایی قدس در همان محل سابق خود داشتند. وی لزوم ورود سرمایه گذار بخش خصوصی و همچنین شهرداریهای استان را به بحث ساخت  فضاهای سینمایی را در استان مورد تاکید قرار داد و با انتقاد از عدم توجه شهرداری زنجان به حوزه فرهنگ در زنجان گفت: متاسفانه بخش خصوصی تمایل زیادی برای ورود به ساخت سینما در استان ندارد. رئیس حوزه هنری استان زنجان با اذعان به اینکه مسئولان شهری زنجان گام عملی برای کمک به رفع معضل سینما برنداشته اند افزود: شهرداری زنجان مشوق های خوبی برای سازندگان پردیس های سینمایی در نظر بگیرید تاکنون این روند  وضعیت مطلوبی  را نداشته است. همه حمایت ها از فرهنگ در حد حرف است اسماعیلی با بیان اینکه شهرداریها و فرمانداریها شهرستانها می توانند نقش مهمی در زمینه کمک به ساخت فضاهای سینمایی داشته باشند به عدم اقبال در تعامل با شهرداری زنجان در زمینه کمک به ساخت سینما در شهر زنجان اشاره کرد و افزود: شهرداری و دستگاههای مرتبط هنوز گام  اساسی در زمینه ساخت سینما در شهر زنجان برنداشته اند  و همه چیز  در حد حرف است.  

با توجه به توسعه جمعیت شهری زنجان و ایجاد شهرک های اقماری و متمرکز بودن مجموعه سینمای بهمن در مرکز شهر و در آینده در صورت ساخت سینما قدس در همان محل قبلی شهر زنجان نیازمند ساخت سینما و پردیس های سینمایی در مناطق حاشیه ای شهر  است به گونه ای که می توان عنوان کرد این پراکندگی نوعی ایجاد بستر مناسب و تاثیرگذار در جلوگیری از بسیاری از چالش ها و آسیب های اجتماعی و فرهنگی است. متاسفانه در استان زنجان بعد از اینکه چالش های فرهنگی و آسیب های اجتماعی خود را نشان می دهد مسئولان تازه به یاد رفع مشکلات می افتند تا آن را با هزینه های به مراتب بالاتر رفع کنند در حالی که در مقطع زمانی مناسب می توانستند با کمترین هزینه مالی و فرهنگی بیشترین تاثیرگذاری را  شاهد بوده و برای ایجاد بستر مناسب برای آینده بهتر و سالم فرایندی مناسب را داشته باشند.  




۱۳۹۳/۶/۳۱ - ۱۱:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن