تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند براى خانواده اى خير بخواهد آنان را در دين دانا مى كند، كوچك ترها بزرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814725270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیان امپراتوری اقتصادی در شهرداری رنگ و بوی سیاسی دارد/ منتقدان شبیه تاکسی خالی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان سقاییان نژاد در پاسخ به خبرنگارن:
بیان "امپراتوری اقتصادی" در شهرداری رنگ و بوی سیاسی دارد/ منتقدان شبیه تاکسی خالی هستند
اصفهان – خبرگزاری مهر: شهردار اصفهان گفت: بیان لغاتی مانند امپراتوری اقتصادی و قدرت و ثروت در شهرداری اصفهان از زبان برخی از مسئولان رنگ و بوی سیاسی دارد و این در حالی است که مدیریت شهری محل بازی‌های سیاسی نیست.



به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی سقاییان نژاد شامگاه یکشنبه در جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران با بیان اینکه نمیدانم امپراتوری اقتصادی در شهرداری به چه معناست اظهار داشت: معنای واقعی این کلمه را باید از افرادی که این لفظ را به کار برده‌اند پرسید.

وی با بیان اینکه با استفاده از لفظ امپراتوری می‌توان دو برداشت کرد، افزود: در یک معنا با توجه به اینکه شهرداری‌های کشور در سال جاری بیش از 35 هزار میلیارد تومان بودجه نقدی و 50 هزار میلیارد تومان نیز بودجه غیر نقدی داشتند را می‌توان به تعبیری امپراتوری اقتصادی بیان کرد و به تعبیری دیگر این حرف را می‌توان به این معنا تعبیر کرد که قشر خاصی بر پول شهرداری‌ها حاکمیت دارند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه باید توجه داشته باشید که شش ارگان بر فعالیت‌های شهرداری نظارت می‌کنند، افزود: من معنای قدرت و ثروت در شهرداری را نیز نمی‌فهمم به نظر من این حرف ها جنبه سیاسی دارد و در مباحث شهری جایگاهی ندارد.

وی با اشاره به فعالیت 35 ساله خود در صحنه‌های سیاسی اظهار داشت: در خصوص ثروت و قدرت باید قبل از انتخاب شهردار بحث شود و طرح کردن این بحث‌ها در حال حاضر جنبه سیاسی داشته و بیان چنین حرف‌هایی جز تشویش اذهان عمومی سود دیگری ندارد.

افرادی که سند و مدرکی از من ندارند مانند تاکسی خالی بوق می‌زنند

سقاییان نژاد با تشبیه منتقدان خود به تاکسی بدون مسافر و با بیان اینکه اگر تاکسی مسافر داشته باشد بوق نمی‌زند و در صورتیکه خالی باشد و چیزی در دست نداشته باشد بوق می‌زند، ادامه داد: آنهایی که چنین حرف‌هایی را می‌زنند باید با سند و مدرک به میدان بیایند و اگر این افراد مدرکی در دست داشتند در سکوت حرف خود را با مراجع قضایی در میان می‌گذاشتند و نه اینکه مدام بوق بزنند.

وی با بیان اینکه من مثل شیر در میدان ایستاده و فعالیت‌های خود را انجام می‌دهم،‌گفت: کسانی که از امپراتوری اقتصادی حرف به میان می‌آورند باید هر اتفاق و حرفی اگر هست را به سینه دیوار بزنند  و به ارگان‌های قضایی ارجاع دهند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه فضای تعاملی بین شهرداری و شورای شهر باید ایجاد شود، افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری دو مرکز ثقل هستند که اگر با هم تعامل داشته باشند می‌توانند در نتیجه اعتماد مردم را جلب کنند.

کم شدن اعتماد مردم به شورا و شهرداری ناشی از کم ظرفیتی برخی مسئولان است

وی با بیان اینکه در 10 سال فعالیت خود در دوره اول تا سوم شورای اسلامی شهر اصفهان به دلیل تعاملی که بین شهرداری و شورا وجود داشت به میزان قابل توجهی در راستای جلب اعتماد مردم اقدامات لازم انجام شده بود، افزود: باید توجه داشته باشیم که این اعتماد مردم در دوره جدید نباید کم شود و باید ارتقا یابد.

سقاییان نژاد در ادامه با اشاره به آخرین لایحه مدیریت شهری که دولت به مجلس ارایه داده است نیز بیان داشت: در بخشی از این لایحه پیشنهاد انتخاب شهرداران به واسطه برگزاری انتخابات مردمی عنوان شده است که این امر به بیانی کاهش اختیارات شورای شهر را به دنبال خواهد داشت چرا که یکی از دو وظیفه شورای شهر انتخاب شهردار است.

وی با بیان اینکه کاهش اختیارات شوراها در ابعاد نظارتی بر فعالیت‌های شهرداری نیز از دیگر پیامدهای تغییر روند انتخاب شهرداران به ویژه در کلانشهرها خواهد بود،‌ اظهار داشت: شوراها نباید به سمتی حرکت کنند که اقتدارشان را از دست بدهند و باید به عنوان پاسدار حقیقی شوراها از حقوقشان دفاع کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه افزایش اختیارات شورای شهر باید مورد توجه اعضای شورا باشد، ادامه داد: اعضای شورای شهر باید توجه داشته باشند که فعالیت آنها به راننده‌ای شبیه است که چنانچه ناشی (غیرحرفه ای) باشد هم خودش و هم اتومبیلش را عوض می‌کنند.

رابطه شهرداری و شورا مادر و فرزندی است

وی رابطه شورای شهر و شهرداری را به رابطه مادر و فرزندی تشبیه کرد و بیان داشت: قانون فعالیت‌های شورا و شهرداری را از همدیگر مستقل کرده و بهتر است هر کس در جایگاه خودش به وظیفه قانونی اش عمل کند.

سقاییان نژاد ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر باید ظرفیت داشته باشند من قلب بازی دارم و 10 سال است که تمام توان خود را برای تعامل بین شهرداری و شورای شهر بکار گرفته‌ام.

وی در ادامه  در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص بررسی برخی از تخلفاتش با حضور یکی از وزیران و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: هر چند وقت یکبار جلساتی در خصوص مسکن و شهرسازی با حضور وزیر مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود که رئیس شورای شهر نیز در این جلسات حضور دارد.

اگر برخی مسئولان تاکنون وزیر ندیده‌اند به من ربطی ندارد

شهردار اصفهان با بیان اینکه طرح برخی از مشکلات شهر اصفهان در جلسه با وزیر راه و شهرسازی و در قالب شورای عالی شهرسازی اتفاق قابل توجهی نیست، ادامه داد: اگر برخی از مسئولان تاحالا وزیر ندیده‌اند و یک بار دیدار با وزیر برایشان اینقدر اهمیت دارد به من ربطی ندارد.

وی با بیان اینکه بررسی تخلفات در حضور وزیر محاکمه قانونی نبوده و امری عادی است،‌ ادامه داد: زدن حرف‌های کلی فایده‌ای ندارد و ضروری است هر کس حرفی درباره من می‌زند با سند و مدرک حرف بزند.

سقاییان نژاد در مورد ایجاد آرامستان‌های جدید در اطراف شهر اصفهان نیز بیان داشت: در حال حاضر تنها یک آرامستان برای اصفهان وجود دارد که فاز سوم آن نیز آماده شده است و تا 20 سال آینده نیز ظرفیت دارد.

وی آرامستان‌های محلی را مهم‌ترین معضل شهر اصفهان در بحث آرامستان‌ها عنوان کرد و افزود: البته ما اعتقاد داریم در چهار گوشه شهر اصفهان آرامستان ایجاد شود ولی دید مردم نسبت به ایجاد آرامستان منفی است.

شهردار اصفهان در ادامه در خصوص اتباع بیگانه و عواقبی که حضور بی رویه این افراد در شهر اصفهان دارد، بیان داشت: حضور این اتباع در اصفهان ناملایماتی را ایجاد کرده که از آن جمله افزایش 12.8 درصدی نرخ بیکاری، مشکلات بهداشتی و تجمع آنها در برخی از نقاط شهری خرده فرهنگ‌های نا مناسبی را ایجاد کرده است.

وی در خصوص اختلاف شهرداری و شورا در تعیین نرخ بلیت شهربازی رویاها بیان داشت: در حال حاضر بسیاری از مسئولان بالارتبه اصفهان اعتقاد بر جذب سرمایه در استان دارند و این در حالی است که برخی دیگر با اعتقاداتی که دارند سرمایه گذاری را به دنبال خواهند داشت.

سقاییان نژاد با بیان اینکه شهرداری برای انجام مذاکره با شریک چینی برای تعیین نرخ بلیت شهربازی رویاها از اعضای شورای شهر اصفهان خواست تا در جلسات مذاکره حضور داشته باشند، افزود: اما هیچ یک از اعضای شورای شهر حاضر به حضور در این مذاکرات نشدند.

نتوانسته‌ایم شریک چینی شهربازی رویاها را برای اجرای مصوبه شورا راضی کنیم

وی با بیان اینکه هنوز نتوانسته‌ایم شریک چینی شهربازی رویاها را در خصوص اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص تعیین نرخ بلیت ورودی این شهربازی قانع کنیم،‌ادامه داد: البته باید توجه داشته باشیم که شریک چینی برای اجرای این پروژه علاوه بر تکنولوژی 11.3 میلیون یورو که معادل 50 میلیارد تومان می‌شود سرمایه گذاری کرده و به راحتی نمی‌توان این خدمات را نادیده گرفت.

شهردار اصفهان با بیان اینکه به دنبال اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص شهر بازی رویاها هستیم،‌ادامه داد: اما اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان باید توجه داشته باشند که چنانچه شریک چینی شکایت کند و این مساله به حقوق بین‌الملل کشیده شود و به دنبال آن شهربازی رویاها به تعطیلی برسد چه کسی پاسخگوی شهروندان خواهد بود.

اعضای شورا حرف‌های پوپولیستی را دور بریزند

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر بر مصوبه خود در خصوص شهربازی رویاها اصرار دارند، افزود: البته اعضای شورای شهر باید حرف‌های پوپولیستی را دور بریزند من هم معتقد به خرده فروشی بلیت شهربازی رویاها بودم ولی نتوانستم موافقت شریک چینی را در اجرای این مصوبه جلب کنم.

سقاییان نژاد با بیان اینکه نباید بیهوده اذهان عمومی را پریشان کرد،‌ ادامه داد: اعضای شورای شهر  اگر می‌خواهند از دست من شکایت کنند باعث افتخار من است که به خاطر دفاع از منافع مردم محاکمه شوم.

وی با بیان اینکه باید حافظ حرکت‌های سرمایه گذاری در شهر اصفهان باشیم،‌افزود: من را از استیضاح نترسانید من 35 سال است که خادم مردم در شهر اصفهان هستم مگر رهبر معظم انقلاب نفرمودند حامی دولت و شهرداری‌ها باشید.

اعضای شورا در ارایه آرا خود استقلال رای دارند

سقاییان نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه دخالت برخی از مدیران شهری در انتخابات هیات رئیسه شورای شهر و فشارهایی را که برخی از این مدیران به اعضای شورا وارد می‌آوردند را چگونه توجیه می‌کنید،‌ بیان داشت: البته این موضوع را باید از اعضای شورای شهر پیگیری کنید اما باید توجه داشته باشید که در حال حاضر در شورای شهر 4 فراکسیون وجود دارد که هر کدام از این فراکسیون‌ها نیز نمایندگان و طرفدارانی هم در شهرداری و هم در سطح شهر دارند.

وی با بیان اینکه با توجه به فراکسیون‌های موجود در شورای شهر تنها با ائتلاف می‌توان امور را اداره کرد، افزود: تا قبل از اینکه هر اتفاقی صورت پذیرد تضارب افکار ایجاد می‌شود و در انتها هر یک از اعضای شورای شهر با توجه به استقلال رأیی که دارند می توانند نظر خود را ارایه دهند.

شهردار اصفهان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چرا شهردار به جای دفاع از حقوق شهروندان در خصوص شهربازی رویاها از حقوق شریک چینی دفاع می‌کند نیز بیان داشت: در حال حاضر برنامه‌‌ریزی برای اجرای طرح نظر سنجی از مردم در خصوص شهربازی رویاها در حال انجام است.

وی در در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چه پاسخی برای روند نا رضایتی مردم اصفهان از فعالیت شهر بازی رویاها  و به ویژه بزرگسالانی که به این مکان مراجعه می‌کنند و علی رغم پرداخت هزینه 40 هزار تومانی ورودی ناکام بر می‌گردند، دارید اظهار داشت: در آینده برای این افراد نیز تمهیداتی اندیشیده خواهد شد.


۱۳۹۳/۶/۳۱ - ۱۰:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن