تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805239776




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیعیان حوثی فصل الخطاب صنعا/ مردم یمن سقوط سران فساد را جشن گرفتند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: شیعیان حوثی فصل الخطاب صنعا/ مردم یمن سقوط سران فساد را جشن گرفتند


انقلابیون یمن با تحصن در میادین اصلی، از سقوط سران فساد و جنایتکار کشورشان، ابراز خرسندی کردند . پس از بیش از یک ماه درگیری دولت یمن و مخالفان در نهایت گروه های سیاسی یمن با نظارت سازمان ملل توافقنامه صلح امضا و سران فساد استعفا کردند . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، به دنبال امضای توافقنامه صلح در یمن و استعفای محمد باسندوه نخست وزیر،  مردم یمن با تجمع  در میادین  اصلی ، سقوط سران فساد و جنایتکار کشورشان را جشن گرفتند .
مردم یمن سقوط سران فساد را جشن گرفتند

انقلابیون در راستای تکمیل و اصلاح انقلاب در این کشور با حمل پارچه نوشته هایی با مضمون "  انقلاب علیه فساد  " ، با حضور در خیابان ها و میادین ، از سقوط سران فساد و جنایتکار کشورشان ابراز خرسندی کردند .
پس از بیش از یک ماه درگیری دولت یمن و مخالفان در نهایت گروه های سیاسی یمن توانستند با نظارت سازمان ملل توافقنامه صلح امضا کنند. در این توافقنامه که در صنعا پایتخت یمن و در حضور عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور و نمایندگان انصار الله این کشور امضا شد تشکیل دولتی قدرتمند و توقف فوری درگیری ها پیش بینی شده است . بر اساس این توافقنامه رئیس جمهور قرار است سه روز پس از امضای توافقنامه فردی بی طرف را به عنوان نخست وزیر و مشاوران خود از بین نمایندگان انصارالله و جنبش جنوب انتخاب کند.
به گفته جمال بن عمر، فرستاده سازمان ملل متحد برای یمن که متن این توافقنامه را قرائت کرد، رئیس جمهور همچنین وزرای دفاع، کشور، امور خارجه و دارایی را بعد از رایزنی با مشاوران خود انتخاب می کند و دیگر وزرا را نخست وزیر از بین نمایندگان گروه های سیاسی انتخاب خواهد کرد.
در این توافق نامه بر اجرای اصلاحات گسترده اقتصادی،  مالی و اداری و تحقق رفاه اقتصادی و خدمت به مصالح عالی ملی به عنوان مطالبه عمومی تاکید شده است .
در این توافقنامه به علاوه کاهش قیمت سوخت پیش بینی شده است. تصمیم اخیر دولت برای افزایش قیمت سوخت سبب شد تا شورشیان انصار الله از آن برای بسیج کردن طرفداران خود بهره ببرند.
آنها از بیش از یک ماه قبل در اطراف صنعا اردو زده اند.
امضای این توافقنامه در پایان روزی اعلام شد که با پیشروی قابل توجه مخالفان در پایتخت همراه بود .آنها چند مرکز نظامی و راهبردی از جمله مقر دولت و ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح را تحت کنترل در آوردند .
مردم یمن سقوط سران فساد را جشن گرفتند

محمد باسندوه نخست وزیر یمن هم در پی گسترش اعتراض ها وبه منظورتسهیل در روند امضای توافق نامه استعفا کرد. اعتراض مخالفان دولت یمن در اعتراض به وضعیت سیاسی و اقتصادی در یک ماه گذشته به سرکوب شدید معترضان و کشته شدن ده ها تن منجر شد.
دانلود
یمن رسما شکست خورد، دولت، رئیس جمهور، احزاب و جریان های دینی رسما شکست خوردند، آنها نتوانستند مشکلات چندین و چند ساله خود را حل کنند. چون نمی توانند از پس بحرانشان بر آیند یکدیگر را متهم به دریافت حمایت خارجی می کنند و مدعی می شوند که طرحی برای تجزیه یمن و بهره برداری از مردم آن کشیده شده است. اما همان هایی که متهم می کنند پشت پرده در حال توافق و ساخت و پاخت با رقبا هستند.

توافقات در این مرحله فقط محدود به توافقات داخلی در یمن نیست، همه چیز بر روی ورق آمده است. توافقات علنی و سری همگی جاذبه هایی برای هر کدام از طرف های بحران دارند. روشنفکران می گویند انقلاب فعلی «پیروزی فقرای بر آمده از صعده» است. پیروزی همان کسانی که یک سوم جمعیت یمن را تشکیل می دهند. فقرایی که هیچ گاه در اولویت های حکومت های یمن نبوده اند، اکنون مذاکره می کنند تا به دستاوردی برسند.

عربستان برای خود شرایطی گذاشته است و تلاش دارد بر روند مذاکرات گروه های سیاسی با یکدیگر تاثیر بگذارد. به رغم روابط تیره کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس، اعضای این شورا تلاش دارند تا طرح خود را در یمن اجرا کنند. عربستان می خواهد راه حلی فوری برای یمن یافت شود، برای همین می گوید حاضر است به طرح شورای همکاری به عنوان مرجع حل اختلافات تمکین کند. ریاض هیچ مشکلی با آشوب یا انقلاب یا هر نوع دیگری از درگیری ها ندارد مشروط بر این که استقلال کشور و شالوده های اقتصادی و تمامیت ارضی یمن حفظ شود. آنها می گویند نباید از توافقی که در ریاض امضا شد حتی یک بند کم شود. ریاض باید همچنان پایتخت سایسی یمن باقی بماند حتی اگر الحوثی ها به صنعا برسند.

از آن سو امریکا نیز طرحی در جیب خود دارد، طرح امریکا بر آمده از توافقات امنیتی ای است که سال ها پیش با یمن امضا کرده است. برای همین امریکا اصرار دارد که اوضاع ملتهب سیاسی همچنان از نقشه های سیاسی دور بماند، برای همین اعلام آمادگی کرد که با الحوثی ها مذاکره کند، عملا هم همین کار را می کند، از طریق نماینده سازمان ملل، گویی بحران پیش آمده جزئی معلق مانده در روابط امریکا با صعده است. واشنگتن نگران مستعمرات خود در یمن است، نمی خواهد شاهد چند پارگی آن و از دست رفتن هر آن چه در آن داشته است، شود. به ویژه در پرونده مبارزه با تروریسم که یمن در راس فهرست کشورهایی است که امریکا در آن با تروریسم مبارزه می کند. امریکایی ها می گویند الحوثی ها به هر جا که خواستند برسند اما کاری با مناطقی که امریکایی ها در آن حضور دارند، نداشته باشند، مثل باب المندب و جنوب.

ایران نیز برای خود در یمن برنامه هایی دارد. ایران می گوید باید تکیلف آن دسته از اتباع ایرانی که دولت یمن بدون ارائه سند و مدرک دستگیر کرده است، آزاد شوند. عبد ربه منصور، رئیس جمهور یمن که اکنون می توان گفت رئیس جمهور کشوری از هم پاشیده است، تا کنون فقط ناسزا به ایران گفته و عملا هیچ کاری برای حل بحران کشورش نکرده است. دائما می گوید برای حل بحران دست به دامن سازمان ملل و ایالات متحده امریکا و عربستان می شود.

همه نشانه ها حاکی از آن است که حوثی ها برنده تحولات اخیر هستند. همچنین جمعی از روشنفکران منعطف به آنها و اخوان المسلمینی که درصدد همکاری با آنها هستند. اما بازندگان، علی عبدالله صالح، جناح رئیس جمهور هادی و جناح علی محسن الاحمر محسوب می شوند. البته اسلام گرایان نیز بازنده این میدان هستند، همان کسانی که بعد از حکومت علی عبدالله صالح زیر سایه هادی قدرت را به دست گرفتند. غرور سیاسی آنها را در برابر مردم خسته از بحران و ناامنی ناکارآمد کرد. همان شیوخ سلفی و قبیله ای که یک پایشان در اتاق حمید الاحمر مشهور بود و پای دیگرشان در فرودگاه استانبول.

حالا بعد از آن که همه امتحانشان را پس داده اند و طرح کشورهای خارجی یک به یک شکست خورده، نوبت به ایران رسیده است تا بحران یمن را با نفوذ خود حل کند. ایران خوب می داند چه کند و چگونه بازی را هدایت کند، یمنی ها مشتاق هستند که تهران را پای میز مذاکره ببینند، هر چه باشد اکنون این ایران است که فصل الخطاب جریان های سیاسی قرار دارد.

 

لینک را کپی کنید


دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن