تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798301721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسياری از عوامل تفرقه ميان مسلمانان بعد از پيروزی انقلاب از بين رفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > یزد ميرمحمدي:
بسياری از عوامل تفرقه ميان مسلمانان بعد از پيروزی انقلاب از بين رفت
يزد ـ خبرگزاري مهر: استاندار يزد با تاكيد بر اهميت وحدت در بين مسلمين گفت: خوشبختانه با پيروزي انقلاب اسلامي بسياری از مشكلات قبل از انقلاب كه عامل افتراق جهان اسلام بود از بين رفت و مواردی که اختلافات را در جامعه اسلامي عميق تر مي‌كرد رفع شد.



به گزارش خبرنگار مهر، سيدمحمد ميرمحمدي شب گذشته در جلسه نمايندگي ستاد بين‌المللي غدير در دفتر امام جمعه يزد با حضور اعضاي ستاد بزرگداشت غدير استان يزد اظهار داشت: غدير مي‌تواند جزو مشتركات همه مسلمانان جهان باشد، اظهار داشت: مسلمين بايد حول محور مشتركات به وحدت برسند زيرا اصلي تري موضوع مسلمين جهان حفظ وحدت است. وي با اشاره به واقعه غدير خم بيان كرد: بحث امامت و پيشوايي در بين همه جوامع يك اصل بسيار مهم و اساسي است و در روز غدير پيغمبر خدا كه مقبول همه مسلمانان بوده و هدايت جامعه اسلامي را بر عهده داشته و حكومت اسلامي را ترتيب داده، شخصيتي را هم به عنوان وصي خویش معرفي می‌كند. وی تصریح کرد: ما باید از روز غدير خم و دهه ولايت استفاده كنيم و موارد مشترکی كه متعلق به اين ايام است را تبيين كنيم. بسياری از عوامل تفرقه ميان مسلمين بعد از پيروزی انقلاب از بين رفت استاندار یزد افزود: خوشبختانه با پيروزي انقلاب اسلامي بسياری از مشكلات قبل از انقلاب كه عامل افتراق جهان اسلام بود از بين رفت و مواردی که اختلافات را در جامعه اسلامي عميق تر مي‌كرد رفع شد و این روند که با رهبری امام خمینی(ره) آغاز شده بود اکنون نیز با رهبري خردمندانه مقام معظم رهبري تداوم يافته و ایشان روز غدير را روز اتحاد مسلمين بر می‌شمارند.

میرمحمدی با طرح این سئوال که "مشکل جهان اسلام در امر اتحاد چیست؟" گفت: مشكل آنجاست كه دشمن نمي‌خواهد بين مسلمين همبستگي و اتحاد باشد و هر کجا اختلاف ايجاد شود از همان در وارد می‌شود و ویرانی به بار می‌آورد برای همین است که تمام تلاش حضرت امام خمینی(ره) اين بود كه فرصت‌هايي براي نهادينه كردن اين اتحاد و تقويت آن انديشه كند و به همین دلیل روز قدس و مراسم برائت از مشرکین در حج را پایه گذاری کردند. وی سپس خواستار پرداختن به مشترکات جهان اسلام و پیدا کردن راه حلی برای رفع تهدیدات عمومی که مسلمانان را در سراسر جهان آماج خود قرار داده شد و افزود: تاکید بر مشترکات جهان اسلام و خطراتی که همه مسلمین را تهدید می کند، می تواند از عوامل مهم اتحاد مسلمانان باشد. ديوارهاي ايجاد شده بين مسلمين بايد خراب شود استاندار یزد با بیان اینکه بايد ديوارهاي في مابين مسلمانان كه دشمن كشيده را رفته رفته خراب كنيم و فواصل را از بين ببريم و يكي شويم و احساس مشترك را در قبال استكبار در بين جوامع مسلمان ايجاد كنيم، گفت: برنامه‌هايي كه براي دهه ولايت و امامت مطرح می‌شود همگی می‌تواند در این موثر باشد به خصوص برگزاری برنامه‌هایی برای اهل سنت که باعث نمود بیشتر و ایجاد همگرایی و همدلی بیشتر می‌شود و نمادی از وحدت است.

میرمحمدی تکریم سادات در دهه ولایت و امامت را، یک سنت حسنه دانست و سپس با اشاره به عقد اخوت بسته شده میان مسلمانان جهان خاطرنشان كرد: منافع مشترک و مصالح همه مسلمین ایجاب می‌کند تا با هم باشیم و در برابر دشمنان مشترکمان اتحاد خود را حفظ کنیم. استاندار يزد خواستار توجه بیشتر به ویژگی‌های اخلاقی و انسان ساز حضرت علی(ع) شد و ضمن تاکید بر بهره مندی از کتاب نهج البلاغه امیرالمومنین(ع) گفت: بيشترين آسيبی كه ما مي‌بينيم ناشي از غفلتهاي ماست و عوامل غفلت زا نیز فراوان است و باید با افزایش اعتماد به نفس در مسير حق قدم برداریم. برنامه هاي غدير براي كودكان و نوجوانان راهگشاست استاندار یزد، برنامه‌های دهه غدیر در ارتباط با کودکان، نوجوانان و جوانان را بسیار راهگشا و اساسی دانست و بر لزوم تربیت نسل جدید بر پایه اصول انسان ساز اسلام تاکید کرد و این امر را به منزله خشت اول تربیتی ایشان دانست و گفت: تربیت صحیح کودکان، نوجوانان و جوانان ایشان را نسبت به آسيب‌هاي مختلف فرهنگي و اجتماعي جامعه مصون می کند و نسلی بالنده، آگاه و خداشناس رشد می یابد. میرمحمدی از همه دستگاه های مربوطه استان خواست تا با جدیت و برنامه‌ریزی مناسب، نسبت به برگزاری دهه غدیر در عرصه حضور یابند و تمامی تمهیدات لازم را برای پررنگ‌تر كردن اتحاد بین همه طیف‌ها و فرقه‌هاي اسلامی به کار گیرند.








۱۳۹۳/۶/۳۱ - ۰۸:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن