واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:
حجتالاسلام ماندگاری:
اعتقاد به ولایت با عدم تبعیت از ولایت متفاوت است خبرگزاری رسا ـ حجتالاسلام ماندگاری با بیان اینکه اعتقاد به ولایت با عدم تبعیت از ولایت متفاوت است، عدم تبعیت از امام حق را گناه نابخشودنی خواند و گفت: کسانی که در جنگ احد تنگه را رها کردند کمر پیامبر(ص) را شکستند همانطور که فتنهگران در فتنه 88 هزینه سنگینی را بر نظام تحمیل کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام محمدمهدی ماندگاری، عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا، شامگاه یکشنبه در پنجمین جلسه سوژههای سخن که در نمازخانه سفیران هدایت قم برگزار شد اظهار داشت: در جریان شناسی از جبهه حق و باطل باید به ملاکهای حق توجه کرد و نباید عنوان و اشخاص ما را گمراه کنند و به جبهه باطل سوق دهند. اعتقاد به ولایت با عدم تبعیت از ولایت متفاوت استحجتالاسلام ماندگاری با بیان این که اعتقاد به ولایت با عدم تبعیت از ولایت متفاوت است ابراز داشت: با توجه به اعتقاد و محبت برخی افراد نسبت به ولایت در تاریخ آیا هر کسی که در تبعیت از امام حق کوتاهی کرده است در جریان باطل قرار دارد؟وی با اشاره به نهضت مختار و توابین تصریح کرد: اگر کسانی معتقد به ولایت باشند و در مسیر پیروی از حق کوتاهی کنند گرچه کوتاهی آنها به نفع جبهه باطل تمام میشود اما عضو جبهه باطل نیستند و نباید الگوی فرد یا جامعه قرار بگیرند.حجتالاسلام ماندگاری، عدم تبعیت از امام حق را در شرایطی گناه نابخشودنی عنوان کرد و گفت: کسانی که در جنگ احد تنگه را رها کردند کمر پیامبر(ص) را شکستند همانطور که فتنهگران در فتنه 88 هزینه سنگینی را بر نظام تحمیل کردند. جبهه حق دنیاداری میکند اما جبهه باطل دنیا پرستی داردعضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا به شاخصههای حق و باطل اشاره و تأکید کرد: جبهه حق دنیاداری میکند اما جبهه باطل دنیا پرستی دارد و به میزان دنیاگراییاش با جبهه حق درگیر است. وی در تبیین دنیاداری خاطرنشان کرد: این که فردی دنیا را از طریق حلال کسب کند، حقوق واجبه و انفاق داشته باشد و در هزینه کردن آن اموال، رضایت خدا را در نظر داشته باشد که ساختن مسجد، مدرسه، اشتغال زایی، ساختن مکان تفریحی سالم برای مردم، کانونهای فرهنگی و هر امر خیری مورد رضایت خداوند است.حجتالاسلام ماندگاری افزود: با توجه به این که بیشترین مذمت از دنیا را حضرت علی(ع) داشته است اما درباره دنیا فرموده است: «الدنیا دارالصدق لمن صدقها» دنیا خانه صداقت است برای کسی که دنیا را تصدیق کند، یعنی دنیا را باید در دست گرفت نه این که آن را در قلب جا داد.وی دنیا را پل عبور مردم به سمت بهشت و جهنم عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به روایات، ضروریات مانند نفقه زن و فرزند و رفاهیات به اقتضای عرف در زندگی هر فردی وجود دارد اما هوسها مانند تجملگرایی، اسراف و تبذیر، چشم و هم چشمی را شرع رد کرده است و نباید در زندگی وجود داشته باشد.حجتالاسلام ماندگاری، مدعیان حق را بسیار اما فدائیان جبهه حق را کم خواند و اضافه کرد: برخی از مدعیان جبهه حق مبتلا به ویروس حب دنیا میشوند که رأس هر خطائی است. میل و رغبت به دنیا، حرص و اسراف از علائم دنیاگرایی استوی میل و رغبت به دنیا را از مراحل مبتلا شدن به دنیا پرستی اعلام کرد و گفت: آرزو، خواب و گفتوگوهای دنیایی از علائم رغبت به دنیا است که قرآن درباره آن میفرماید «تحبون العاجله و تذرون الاخره».عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا، تمایل به دنیا را موجب کم شدن رغبت به آخرت دانست و گفت: اگر رغبت به آخرت کم شود تمایل به شهادت و جهاد در راه خدا نیز از بین میرود که داروی آن گفتوگوی آخرت است و به همین دلیل توصیه شده سوره واقعه را زیاد بخوانید.وی ادامه داد: حرص دومین مرحله از دنیاگرایی است که اگر مدیریت و جهت دهی شود میتوان از آن در مسیر علم، عبادت و اطاعت خداوند بهرهبرداری کرد.حجتالاسلام ماندگاری در پایان با اشاره به ادامه این بحث در جلسه بعد گفت: اسراف و تبذیر سومین مریضی در دنیاگرایی است و به طور کلی زیادهروی و استفاده نکردن صحیح از نعمت عمر، اسراف محسوب میشود و راه درمان آن ایثار است که انسان باید از وجودش در راه خیر استفاده کند./908/پ202/ی
۱۳۹۳/۶/۳۱
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]