تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820051868




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعالیت بیش از 900 طلبه خواهر در 8 مدرسه علمیه چهارمحال و بختیاری


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری خبر داد؛
فعالیت بیش از 900 طلبه خواهر در 8 مدرسه علمیه چهارمحال و بختیاری خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری از فعالیت بیش از 900 طلبه خواهر در 8 مدرسه علمیه چهارمحال و بختیاری همزمان با سال تحصیلی جدید خبر داد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، صبح امروز، در آیین آغاز به کار سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران فارسان، با تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید و همچنین روز دحوالارض، اظهار داشت: روز دحوالارض فرصت مغتنمی است تا انسان جسم و روح خود را در معرض نسیم آمرزش الهی قرار دهد تا هرچه بیشتر به خداوند متعال نزدیک شود و در پس این نزدیکی، آرامش و نشاط را به خود هدیه دهد.
 
وی همچنین به در پیش بودن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و با گرامی داشت این روزهای به یاد ماندنی، دوران دفاع مقدس را هویت ملت ایران عنوان کرد و افزود: همه لحظه های دوران دفاع مقدس کلاس انسان شناسی است که باید همه زوایای آن برای نسل جوان بازگو شود تا آن ها بدانند این انقلاب به دست چه کسانی و با رهبری چه کسی به ثمر نشسته است.
 
امام جمعه بلداجی در ادامه با تشریح وضعیت حوزه های علمیه خواهران این استان، به فعالیت بیش از 900 طلبه خواهر در استان اشاره کرد و افزود: این تعداد طلبه خواهر، در 8 مدرسه علمیه مشغول به تحصیل هستند که یکی از مهم ترین این مدارس، مدرسه علمیه زینبه فارسان است.
 
حجت الاسلام رحمانی با بیان این که مجوز تأسیس چند حوزه علمیه خواهران در استان را دریافت کرده ایم اما به سبب کمبود زیرساخت های مناسب، موفق به راه اندازی آن ها نشده ایم، تصریح کرد: متأسفانه در چند شهرستان مهم این استان که از نظر فرهنگی هم در فقر کامل به سر می برند، حوزه علمیه وجود ندارد و این خود عاملی برای عقب ماندگی آن مناطق شده است.
 
مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری ضمن درخواست از ائمه جمعه و مسؤولان استانی برای فراهم آوردن زیرساخت های حوزوی در شهرستان های استان، تصریح کرد: ما آمادگی تأسیس حوزه علمیه در هر منطقه ای از استان را داریم، به شرط آن که زیرساخت های آت فراهم باشد.
 
این مقام مسؤول همچنین از توافق حوزه های علمیه خواهران استان با اداره کل بهزیستی جهت واگذاری مهدهای کودک به فارغ التحصیلان این حوزه علمیه خبر داد و افزود: با این توافق هم می توانیم بسیاری از طلاب خواهر را مشغول کار کنیم و هم این که نونهالان و خردسالان نیز از معرض خطرات سبک زندگی غربی در امان خواهند ماند و از همان ابتدا با معارف اسلامی آشنا می شوند و این خود مهم ترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.
 
مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این که در پی آن هستیم که مذاکراتی نیز با آموزش و پرورش استان جهت جذب و به کارگیری طلاب خواهر استان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: دشمن برای این که کشور ما را از پایه ویران سازد، هم و غم خود را برای انحراف نسل جوان به کار گرفته است که می طلبد با ورود حوزه های علمیه به مراکز تعلیم و تربیت جوانان، در جهت مبارزه با این تهاجم برآییم و این شدنی است.
 
وی در پایان تبلیغ و ترویج دین و مسائل دینی را مهم ترین رسالت طلاب بیان کرد و افزود: هدف از تشکیل حوزه خواهران، گسترش دینداری در خانواده‌ها به وسیله مادری خوب بودن وشوهرداری است؛ به این منظور که افرادی تربیت کنند که بتوانند الگوی مادر و همسرینمونه در جامعه امروزی باشند./9457/پ202/ب2




۱۳۹۳/۶/۳۰






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن