تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه يكى از شما به خانه خود وارد مى‏شود، سلام كند، چرا كه سلام بركت مى‏آورد و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798302010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره جنازه‌های جنجالی+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: جشنواره جنازه‌های جنجالی+تصاویر
نمایشگاه اجساد واقعی شاید غیرانسانی‌ترین و البته ترسناک‌ترین نمایشگاهی باشد که در قرن اخیر آن‌هم در یکی از متمدن‌ترین کشورهای دنیا یعنی فرانسه برگزار شده است.
گروه خواندنی های نامه نیوز - مرگ حق است اما برای هر حقی که قرار نیست نمایشگاه برگزار کرد! حتما با خواندن تیتر متوجه موضوع متفاوت ما برای گزارش امروز شده‌اید.
 
نمایشگاه‌های ترسناکی با موضوع جنازه و مرگ و اندام تکه و پاره شده، هر سال در کشورهای مختلف دنیا برگزار می‌شود. گرچه همیشه ادعا شده که این نمایشگاه‌ها غیر قانونی هستند و از نهادهای ذی ربط مجوزهای لازم را دریافت نکرده‌اند اما این موضوع هرگز برگزاری آنها را از مداومت نینداخته است.


جشنواره جنازه‌های جنجالی+عکس



بسیاری از نمایشگاه‌ها با جنبه‌های تجاری برگزار می‌شوند. مثل نمایشگاه نفت و انرژی یا نمایشگاه صنعت ساختمان. برخی با هدف یاری رساندن به مردم ضعیف جامعه و ایجاد شرایطی مطلوب برای خرید تشکیل می‌شوند، مثل نمایشگاه‌های فصلی و مناسبتی که عرضه به‌طور کل در آنها به صورت مستقیم صورت می‌گیرد. بخش دیگری از نمایشگاه‌ها نیز با اهداف آموزشی و فرهنگی و تاکید بر ابعاد تعالی انسانی برپا می‌شوند. مثل نمایشگاه کتاب، نمایشگاه ادوار مختلف تاریخی و...

اما برخی نمایشگاه‌ها هم هستند که هدف از برگزاری آنها به‌طور دقیق مشخص نیست. برگزاری «نمایشگاه مرگ» هم از این دسته است که معلوم نیست هدف برگزار کنندگان، معنوی است و می‌خواهند به بازدیدکنندگان درباره یک زندگی فانی هشدار بدهند یا فقط یک برنامه ترسناک برای شوخی با مردم را تدارک دیده‌اند. در هر حال نمایشگاه مرگ در هر کشوری که برگزار بشود، موافقان و مخالفان خاص خودش را دارد.
 
جسد محکومان به اعدام در فرانسه
نمایشگاه جهان اجساد، نمایشی از بدن انسان‌های مرده است که با تزریق مواد پلاستیکی به داخل آن نگه داشته می‌شوند. این نمایشگاه در سراسر جهان به‌نمایش درآمده است. مخترع روش پلاستینه‌کردن اجساد، یک کالبدشناس آلمانی به‌نام گانتر وان هاگنز بوده که ثروت هنگفتی از این طریق به‌چنگ آورده، اما به چه قیمتی؟‌

نمایشگاه اجساد واقعی شاید غیرانسانی‌ترین و البته ترسناک‌ترین نمایشگاهی باشد که در قرن اخیر آن‌هم در یکی از متمدن‌ترین کشورهای دنیا یعنی فرانسه برگزار شده است. در این نمایشگاه جسد ۱۷ نفر چینی کالبد شکافی و هر عضوی به طریق روشی معروف به پلاستیناسیون برای جلوگیری از فساد مومیایی شده است.

این ۱۷ جنازه مربوط به جوانانی بود که از طرف دولت چین محکوم به اعدام شده و به محض اجرای حکم، با قراردادی به پژوهشگران سپرده شدند تا برای نمایشگاه آماده شوند. البته خیلی زود برگزارکنندگان با شکایت انجمن‌های غیردولتی مواجه شدند و سر انجام قاضی لوئی مری رنزر دستور تعطیلی این نمایشگاه را صادر کرد. وی درمورد این حکم گفت: طبق قانون تنها مکان مجاز برای نگهداری اجساد قبرستان است و نمایش اجسام در ملاء عام خلاف قانون است، به ویژه اینکه این اجساد به طور هنری کالبدشکافی و رنگ‌آمیزی شده باشد.
از طرفی برگزارکنندگان این نمایشگاه مدعی بودند که نمایش این اجساد کالبد شکافی شده بیشتر با هدف تربیتی و آموزشی است تا افراد با دیدن اعضای قطعه شده و به صورت واقعی به داخل بدن خود سفر کنند. برگزارکنندگان این نمایشگاه که پیش از این، این اجساد را در امریکا، کانادا، استرالیا، اسپانیا و شهر لیون فرانسه به نمایش گذاشته‌اند، اعلام کردند که نسبت به حکم صادره فرجام‌خواهی خواهند کرد. قاضی صادرکننده حکم ضمن ابلاغ حکم هشدار داد در صورت دیرکرد در تعطیلی این نمایشگاه که با نمایش اجساد انسان‌ها بیشتر منظور تجاری دارد، برای هر روز ۲۰ هزار یورو جریمه نقدی مقرر کرده است.


جشنواره جنازه‌های جنجالی+عکس

 

نمایشگاه اجساد واقعی در سرزمین اشغالی
چند سال قبل یک نمایشگاه اجساد واقعی نیز در بیت المقدس برگزار شد. این نمایشگاه ظاهرا به تقلید از نمونه فرانسوی کلید خورده بود که البته به عاقبتی مشابه هم گرفتار شد. چند سازمان مدافع حقوق بشر دادخواستی را در دیوان عالی رژیم صهیونیستی مطرح و در آن نمایشگاه اجساد واقعی را به نشان دادن اجساد متعلق به مردم چین بدون اجازه خانواده‌های‌شان متهم کردند.
هم‌چنین در این دادخواست آمده است که خانواده‌های این اجساد حتی نمی‌دانند که نزدیکان‌شان کجا هستند و در نمایشگاه نیز به آنها توهین شده است. به نوشته روزنامه اورشیلم پست، ۲۰۰ جسد در این نمایشگاه که در تل‌آویو برگزار شده به نمایش در آمده و بر اساس رای دادگاه ۱۲ روز زودتر از زمان اختتامیه آن تعطیل شد. سازمان‌های حقوق بشری درپی صدور رای دیوان عالی رژیم صهیونیستی از آن استقبال کردند اما در بیانیه خود از استفاده از این اجساد بدون اجازه انتقاد کرده‌اند.
 
جذب گردشگر با اجساد مردگان
 چندی قبل، مسئولان آرامگاه محلی در «سن برناردوی» کلمبیا وقتی متوجه شدند که اجساد این آرامگاه به جای آن که تجزیه شود، خود به خود مومیایی می‌شوند، تصمیم گرفتند، فرصت مشاهده این پدیده استثنائی را برای همه مردم فراهم کنند.

مقامات محلی سن برناردو با گشودن تعدادی از گورها و قرار دادن اجساد مومیایی شده در محفظه‌های شیشه‌ای، نمایشگاه برپا کردند. جسد پیرزنی که ۱۰ سال پیش از دنیا رفته بود، از معروف‌ترین مومیایی‌های به نمایش درآمده در این نمایشگاه رعب انگیز است. همه روزه ده‌ها نفر از ساکنان شهر و گردشگرها برای دیدن جسد مومیایی شده وی که بلوز پشمی برتن و یک شاخه گل میخک قرمز در دست دارد، به سرداب نمایشگاه می‌روند.

دانشمندان هنوز نتوانسته‌اند دلیل علمی این پدیده را توضیح دهند، اما چندین فرضیه مطرح شده؛ ویژگی‌های منحصربه‌فرد مواد غذایی مورد استفاده ساکنان منطقه و درجه حرارت خاک قبرستان از عوامل محتمل این پدیده هستند.
 
نمایشگاه «مرگ» در هنگ‌کنگ
نمایشگاه مرگ در هنگ کنگ حدود ۹ سال قبل و با این هدف که دیدگاه چینی‌ها درباره مرگ باید تغییر کند، برگزار شد. دراین نمایشگاه از طریق تابلوهای مفهومی ترسناک نشان داده شد که رفتارها و برخوردهای مردم با مسئله مرگ جهان معاصر چه تفاوت‌هایی با گذشته داشته است.
بسیاری از مردم درچین اعتقاد دارند مرگ مسئله‌ای است که بهتر است زیاد درباره آن گفته نشود.
با این حال «آئو یئونگ» از کسانی که در این نمایشگاه شرکت کرده، گفت: آموزش مرگ مسئله‌ای بسیار آموزنده در هنگ کنگ است. «فونگ یوک چون» ‪ ۷۳‬ساله پس از بازدید نمایشگاه گفت: نمایشگاه هنری بسیار جالبی است و البته هر کسی بالاخره یک بار در زندگی‌اش می‌میرد.




۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن