تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804857481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظريف:دولت امريكا غرق تحريم‌هاي ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ظريف:دولت امريكا غرق تحريم‌هاي ايران است
ايران و 1+5 عصر امروز دور جديدي از مذاكرات را براي دستيابي به توافق جامع هسته‌اي شروع كردند، مذاكراتي كه به خاطر گستردگي اختلافات بين طرفين، چشم‌انداز موفقيت آنها كمتر شده است. با اين حال محمد جواد ظريف گفته كه نسبت به حصول توافق خوش‌بين است و رسيدن به توافق را همچنان امكان پذير مي‌داند.
ايران و 1+5 عصر امروز دور جديدي از مذاكرات را براي دستيابي به توافق جامع هسته‌اي شروع كردند، مذاكراتي كه به خاطر گستردگي اختلافات بين طرفين، چشم‌انداز موفقيت آنها كمتر شده است. با اين حال محمد جواد ظريف گفته كه نسبت به حصول توافق خوش‌بين است و رسيدن به توافق را همچنان امكان پذير مي‌داند.

به گزارش «جوان»، پيش از شروع دور جديد مذاكرات ايران و 1+5، چهارشنبه شب كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا كه تا مدتي ديگر اين پست را ترك مي‌كند، با محمد جوادظريف ملاقات كرد. آن طور كه ظريف گفته، او در اين ملاقات، مسائل گذشته و اختلافات موجود را مرور كرده است. بعد از اين ملاقات، اشتون ديدارهاي فشرده‌اي را هم با تك تك اعضاي 1+5 داشت و ملاقات هايي هم بين عراقچي با تك تك اعضاي 1+5 برگزار شد تا زمينه براي نشست عمومي ايران و 1+5 براي عصر ديروز فراهم شود. به رغم ملاقات‌هاي دوجانبه كارشناسي روز پنج‌شنبه، بين تيم ايراني با اعضاي 1+5 از جمله امريكا، اختلافات همچنان به قوت خود باقي است.

 «گري سيمور»، از اعضاي سابق تيم مذاكره كننده هسته‌اي امريكا و كارشناس ارشد انديشكده «بلفر» در اين باره گفت كه به نظر مي‌رسد طرفين سعي مي‌كنند تا آخرين مهلت منتظر مانده و سپس به هم نزديك شوند و اقدام‌هايي را انجام دهند. وي تأكيد كرد بعيد است درباره موضوع غني‌سازي كه عمده‌ترين موضوع مورد بحث مذاكرات است پيشرفتي صورت پذيرد. هر چند طي روز‌هاي اخير گفته شده كه ملاقات دوجانبه كري با ظريف، به پيشرفت مذاكرات در سطوح پايين‌تر موكول است ولي ديروز يك مقام بلند پايه وزارت خارجه امريكا در گفت و گو با رويترز، گفت كه ظريف و كري احتمالا در نيويورك ملاقات مي‌كنند تا مشخص شود كه طرفين از آزمودن هيچ راهي براي حل اختلافات ابا ندارند.

 ظريف: كنفرانس پاريس ائتلاف توبه‌كاران بود
وزير امور خارجه از فرصت حضور در نيويورك براي ملاقات با نخبگان سياست خارجي امريكا استفاده كرد. ظريف يك روز پس از گفت‌وگو با راديو محلي امريكا، شامگاه چهارشنبه طي سخناني در انديشكده شوراي روابط خارجي نيويورك، با انتقاد از سياست‌هاي اشتباه امريكا گفت: تحريم‌ها راه به جايي نمي‌برد.

محمدجواد ظريف افزود: اگر هدف، اطمينان يافتن از صلح‌آميز بودن برنامه هسته‌اي ايران است، حل و فصل اين مسئله بسيار آسان است، اما مشكل اينجاست كه دولت امريكا در بحث تحريم‌ها غرق شده و كنگره امريكا خواستار باقي ماندن تحريم‌هاست. وي با اشاره به افزايش تعداد سانتريفيوژهاي ايران از 200 عدد قبل از وضع تحريم‌هاي غيرقانوني به 20 هزار عدد كنوني گفت: اين افزايش يكي از دستاوردهاي تحريم‌ها براي امريكا بوده است. ظريف افزود: افزايش نفرت مردم ايران از امريكا به دليل آثار ناشي از تحريم‌ها يكي ديگر از دستاوردهاي تحريم‌ها براي امريكاست. وي تصريح كرد: موضوع تحريم براي امريكا كالاي ارزشمندي نيست كه بخواهد به خاطر آن، دورنماي حل و فصل موضوع هسته‌اي و همكاري با ايران را از بين ببرد.

ظريف در بخش ابتدايي اين جلسه در سخناني با تأكيد بر اينكه ايران به عنوان يك قدرت منطقه‌اي مسئول همواره برخورد واقع‌بينانه‌اي با مسائل منطقه داشته است، به موضوع داعش و كنفرانس اخير پاريس اشاره كرد و گفت: برخي حاضران در نشست پاريس به نحوي در ايجاد و تقويت گروه تروريستي داعش ايفاي نقش كرده و در حال حاضر اين گروه جنايتكار سراغ خالقان خود رفته است. وي نشست پاريس را «ائتلاف توبه‌كاران» ناميد و افزود: داعش نه دولت است نه اسلامي است، بلكه يك سازمان پيچيده تروريستي است.

  نجفي: دو سؤال به خاطر بي‌اعتباري تكميل نشده اند
موازي با دور جديد مذاكرات ايران و 1+5، اختلافات ايران و آژانس در حال افزايش است. اتحاديه اروپا روز پنج‌شنبه در واكنش به گزارش اخير آژانس در باره دو سؤال باقي مانده ايران، با ابراز تأسف از طفره رفتن ايران از پاسخ به سؤالات اعلام كرد كه اين پاسخ‌ها مي‌توانند در مذاكرات اتمي براي رسيدن به يك توافق درازمدت ميان ايران و گروه ۵+۱ تعيين‌كننده باشند. لورا كندي، نماينده امريكا در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي با ابراز نگراني درباره سرعت كم تحقيقات بازرسان آزانس درباره برنامه هسته‌اي ايران گفت: نگراني درباره ابعاد احتمالي نظامي برنامه اتمي ايران بايد به عنوان بخشي از توافق جامع بين ايران و قدرت‌هاي جهاني مورد توجه قرار گيرد؛ تنها وقتي اين اتفاق بيفتد ممكن خواهد بود كه از صلح‌آميز بودن برنامه اتمي ايران اطمينان حاصل كنيم. به گزارش خبرگزاري مهر، رضا نجفي گفت كه ايران به صورت داوطلبانه 18 اقدام عملي را انجام داده است كه از اين ميان، دو اقدام به علت پيچيدگي، بي‌اعتباري اطلاعات آژانس يا به عبارت بهتر بي‌اعتباري اطلاعاتي كه به آژانس داده شده بودند و عدم وجود شواهد مستدل در اختيار آژانس، تاكنون تكميل نشده است. آژانس آگاه بود كه ممكن است تاريخ تعيين شده 25 اوت تحقق نيابد و لذا به كار‌گيري عبارت «از دست دادن مهلت تعيين شده» كاملاً غير دقيق است.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن