تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804649293




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار گیلان: رویکرد دولت، گسترش روابط با کشورهای منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار گیلان: رویکرد دولت، گسترش روابط با کشورهای منطقه است رشت - ایرنا - استاندار گیلان در دیدار با نمایندگان رسانه های جمهوری آذربایجان گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید، گسترش روابط با کشورهای منطقه است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمدعلی نجفی" روز پنجشنبه در این نشست بیان کرد: رسانه های دو کشور باید با انعکاس توانمندی ها و نقاط مشترک در گسترش و تعمیق روابط ایران و آذربایجان نقش اساسی داشته باشند.
وی افزود: پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، ارتباطات بین مردم گیلان و جمهوری آذربایجان افزایش یافت و در این سال ها با تلاش های وزارت خارجه ، بخش خصوصی و رسانه ها، شناخت های مردم دو طرف از همدیگر افزایش یافت و بسیاری از ابهامات برطرف شده است.
نجفی با اشاره به مزیت های استان گیلان شامل برخورداری از موقعیت ممتاز جغرافیایی و قرارگرفتن در مسیر نوستراک ، همجواری با کشورهای آسیای میانه از طریق مرز خاکی و آبی، وجود تنها منطقه آزاد تجاری صنعتی شمال در بندر انزلی و منطقه ویژه اقتصادی آستارا تصریح کرد: گیلان رتبه های بالا و ممتازی در تولید محصولات کشاورزی از جمله چای ، فندوق ، بادام زمینی ، پیله ابریشم ، برنج ، زیتون و مرکبات دارد و با توجه به تولید کی از کیفی ترین برنج های دنیا در این استان، می تواند این محصول را به همراه چای به جمهوری آذربایجان صادر کند.
وی ادامه داد: در حوزه صنعت نیز گیلان دارای توانمندی های بسیار مناسب است که می تواند در خدمت گسترش روابط دو کشور قرار گیرد.
استاندار گیلان با بیان اینکه رسانه های محلی و ملی ایران گزارش های خوبی از توانمندی های جمهوری آذربایجان منتشر کرده اند، گفت: شما نیز به عنوان نمایندگان رسانه های جمهوری آذربایجان می توانید از پتانسیل های ناشناخته گیلان برای مردم کشورتان اطلاع رسانی کنید.
وی تصریح کرد: این اطلاع رسانی ها منجر به گسترش روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان می شود.
نجفی با بیان اینکه گیلان تنها استان کشور است که دارای مرز آبی و خاکی با جمهوری آذربایجان است، گفت : در گذشته از بندرانزلی تا باکو گردشگری دریایی برقرار بود که باید تلاش کنیم گردشگری دریایی گیلان به باکو احیاء شود.
استاندار گیلان افزود: بخش خصوصی و بنادر با پتانسیل بالا و منطقه آزاد انزلی هم می تواند به این تحرک جدید کمک کنند.
وی حضور رییس مجلس آذربایجان در مراسم سوگند دکتر روحانی در مجلس شورای اسلامی، سفر الهام علی اف به تهران پس از چند سال و تشکیل کمیسیون های مشترک اقتصادی را فرصت های مناسب و انگیزه های جدیدی برای تقویت روابط ایران و آذربایجان ذکر کرد.
نجفی همچنین به وجود بزرگراه قزوین - رشت و عزم جدی برای ادامه آن به انزلی و آستارا اشاره و اضافه کرد: دولت به طور جدی پیگیر است تا راه آهن قزوین – رشت – بندرانزلی به طول 205 کیلومتر به آستارا متصل شود که با این اقدام، تحولی بزرگ در حمل و نقل کشورهای شمال و جنوب و نوستراک ایجاد می شود.
وی خاطرنشان کرد : از جمهوری آذربایجان نیز می خواهم در کنار تکمیل راه آهن گیلان ، راه آهن جمهوری آذربایجان از طریق آستارا این کشور به گیلان متصل شود.
نماینده عالی دولت در گیلان به پتانسیل بالای استان در توریسم درمانی و استقبال خوب مردم جمهوری آذربایجان از این امکانات نیز اشاره و بیان کرد: گیلان با پزشکان متخصص و خوبی که در کشور و سطح منطقه دارد؛ می تواند بیماران کشورهای همسایه را مداوا کند.
وی مشترکات فرهنگی و مذهبی را نیز در استقبال بیماران جمهوری آذربایجان از امکانات پزشکی گیلان مؤثر دانست.
استاندار گیلان پیگیری برای لغو دریافت روادید برای ورود اتباع ایرانی به جمهوری آذربایجان را در توسعه روابط دو کشور مؤثر دانست و گفت: از آنجائیکه جمهوری اسلامی ایران از چند سال قبل دریافت روادید برای ورود اتباع جمهوری آذربایجان را بصورت یکطرفه لغو کرده، هم اکنون فرصت خوبی است که اقدام متقابل انجام پذیرد.
نجفی خواستار تمدید تفاهمنامه صدور پروانه گذر مرزی برای مرزنشینان دو کشور تا عمق 45 کیلومتری شد و گفت : تمدید این تفاهمنامه تحول بزرگ در افزایش ارتباطات شهرهای مجاور آستارا و تالش ایران با آستارا و لنکران آذربایجان ایجاد می کند و موجب رونق تجارت می شود.
وی افزود: فعال سازی بازارچه های مشترک مرزی ،کاهش تعرفه های موجود برای ورودی کالاهای دو کشور ، فعال کردن شبانه روزی گمرکات از برنامه های مهم در توسعه روابط گیلان با جمهوری آذربایجان باشد.
استاندار گیلان ایجاد مرکز تجاری ایرانیان در باکو را نیز از پیشنهادات دیگر در توسعه روابط عنوان و اضافه کرد: تشکیل شرکت های سرمایه گذاری مشترک بخش خصوصی و تعاونی و حمل و نقل در تسریع روند ارتباطات تجاری و بهبود وضعیت اقتصادی دوجانبه بویژه بین استان گیلان با استان های جنوبی آذربایجان راهگشاست.
وی گفت: در برقراری پرواز هوایی نیز گیلان پیشنهاد دارد که پرواز رشت به آستاراخان به پرواز رشت - باکو - آستراخان تبدیل شود.
به گزارش ایرنا، هیأت رسانه ای جمهوری آذربایجان که سه شنبه گذشته وارد گیلان شده بودند، دیروز از چند واحد تولیدی در شهرهای صنعتی رشت و لاهیجان بازدید کردند.
این هیأت متشکل از خبرنگاران و تصویربرداران شبکه های تلویزیونی ITV ، ATV ، TNTERAZ ، ANS ، APATV و خبرگزاری ترند گزارش هایی از مناطق گردشگری و صنایع استان گیلان تهیه می کنند.ک/3
7295/695


27/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن