تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802442312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس: ائتلاف آمریکا برای از بین بردن داعش یک دروغ بزرگ است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده مجلس: ائتلاف آمریکا برای از بین بردن داعش یک دروغ بزرگ است مشهد - ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ادعاهای اخیر آمریکا مبنی بر تشکیل ائتلاف برای از بین بردن داعش یک دروغ بزرگ و تفریحی برای ایران است.


به گزارش ایرنا، "علیرضا زاکانی" چهارشنبه شب در سلسله نشست های "بزم اندیشه" که با موضوع "نظام سیاسی مطلوب" در مشهد برگزار شد، افزود: آمریکا به دنبال جهانی سازی است و قصد دارد کدخدای دنیا شود و ادعای ساختن خاورمیانه بزرگ و بسیاری از اهداف دیگر آمریکا از این قضیه نشات می گیرد.
وی گفت: آمریکا اهداف بسیاری از به دست آوردن خاورمیانه دنبال می کند که فقط یک هدف آن دستیابی به منابع انرژی در کشورهای حاشیه خلیج فارس است زیرا آمریکا یکی از مصرف کنندگان عمده نفت و گاز است و منابع در اختیار آن کفاف نیازش را نمی دهد.
وی بیان کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس 850 هزار میلیارد بشکه نفت دارند و ایران اسلامی به دو حوزه غنی از انرژی نفت و گاز دسترسی دارد و به همین سبب رسیدن به قلب خاورمیانه و احاطه ایران برای آمریکا بسیار حایز اهمیت است.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب معادله استکبار را برای مکیدن خون کشورهای خاورمیانه برهم زده و انقلاب اسلامی توانسته است قطب مستضعفین را سامان دهد و محور قرارگیرد و در تقابل با نظام سلطه چیرگی خود را به رخ بکشد.
زاکانی در تشریح سطوح نظام بین الملل گفت: این سطوح شامل سلطه گر، سلطه پذیر و سلطه ستیز است که سلطه گر بر محور آمریکا به نمایندگی از کفر و صهیونیزم جهانی و زورگویان عالم استوار است و تلاش می کند با اختلاف افکنی بین مسلمانان سلطه را در منطقه گسترش دهد.
وی بیان کرد: سطح سلطه پذیر شامل اکثر دولتهای جهان به علت حاکمیت فرهنگ ذلت پذیری، بی اعتقادی، بی بصیرتی و فقدان جرات و جسارت مطالبه حقوق خود، پیروی از مدلهای توسعه غربی دیکته شده توسط سلطه گران، فدا نمودن عزت و آبروی ملی خود بواسطه جبن و ترس از ظالمان، درمانده و خسته از پیروی، بردگی و غرب زدگی، ظلم پذیر ولی علاقه مند به سلطه ستیزان می باشد.
وی اظهار کرد: ایران اسلامی محور و نماینده قطب سلطه ستیزان است که پیگیر زمینه سازی برای تحقق وعده الهی در حکومت صالحان و جهانی شدن، گسترش مدل پیشرفت اسلامی، در حال عبور دشوار از دسیسه های سلطه گران و آفات دوره جهاد اکبر و دارای پیام اعتقادی، فرهنگی و عقلانی می باشد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کار ایران اسلامی تقابل با سلطه گر در همه عرصه ها، تقابل با فرهنگ سلطه پذیری، تقویت جبهه سلطه ستیزی و جذب سلطه پذیران است و در طول مسیر اگر زمانی با سلطه گران مذاکره می کند یا نرمش قهرمانانه است یا یک نفعی برای جبهه مستضعفین دارد.
زاکانی افزود: جهان اسلام نیز شامل اسلام تکفیری با محوریت عربستان، اسلام سکولار با محوریت ترکیه و اسلام ناب با محوریت ایران است.
وی گفت: ایران اسلامی تقابل هوشمندانه را با اسلام سازش و تکفیری دارد و با اسلام سکولار رقابت مدبرانه می کند و در جهت جذب این محور است.
وی بیان کرد: ایران اسلامی در پی یکپارچه سازی امت اسلامی است و این همان اراده ملت ماست که متن جامعه اسلامی را بیدار کرده است.
زاکانی افزود: اکنون ما در دوره جهاد اکبر بسر می بریم که این دوره ویژگی هایی دارد و شرایطی را تحمیل می کند که اگر کسی موفق شود و بتواند بندگی خوب خدا و توفیق را در این عرصه داشته باشد قیمتش از دوره جهاد اصغر (زمان جنگ تحمیلی) خیلی بیشتر است.
وی اظهار کرد: ما باید با داشتن نظام سیاسی مطلوب بتوانیم مشارکت و همکاری و تقابل را با همه فعالان و بازیگران عرصه داخلی و بین المللی از منظر ولایت بازشناسی کنیم لذا نیازمند عناصر و اجزایی هستیم که با تکیه بر این عناصر راستی و درستی حرکت خود را بازبشناسیم.
وی افزود: از این منظر وقتی شما در دوره جهاد اکبر زندگی می کنید، داشتن بصیرت رکنی موثر برای رسیدن به توفیقات در دوره جهاد اکبر است اما بصیرت لایه های مختلفی دارد.
زاکانی گفت: لایه های بصیرت شامل شناخت حق و باطل و میزان و ملاک های آن، شناخت دوست و دشمن و همراهان و مبلغان آن، شناخت نقشه راه دو جبهه حق و باطل و اصل و فرع کردن عناصر آن و مواجهه درست با برنامه های دقیق با هر یک از عناصر حاضر در صحنه است.
وی افزود: بهترین نوع بصیرت از دیگاه امام راحل و رهبر معظم انقلاب، داشتن توان استنباط و بهره مندی مجتهدانه و روشمند از آنها برای فهم موقعیت خویش در جبهه حق و باطل و شناخت درست تکلیف و عمل بهنگام است.
این نماینده مجلس بیان کرد: مسلمین می توانند میدان مطالبات رهبری را گسترش دهند و مسیر را به گونه ای دنبال کنند که مطالبات رهبری بسته به میزان دریافت درست آنان از موقعیت و حضورشان در صحنه روز به روز بیشتر شود.
زاکانی گفت: مولفه های موفقیت صاحبان بصیرت شامل رعایت تقوا در همه عرصه ها از جمله در مسایل سیاسی و اجتماعی، تسلط بر حوزه تخصصی مورد نظر، شناخت به موقع و عنصر زمان شناسی، داشتن منظومه کلی و الگویی دقیق و قابل اطمینان، آشنایی با میزان ها و ویژگی های مطلوب برگرفته از این الگو و برداشت واقعی از فعالان و بازیگران صحنه می باشد.
وی افزود: سطوح پنجگانه تحلیلی از منظر ولایت شامل نظام بین الملل، جهان اسلام، نظام اسلامی، نظام ولایی و نظام رفتاری ملازمین است.
وی اظهار کرد: در نظام بین الملل از منظر ولایت، در سطح جهانی با موفقیت انقلاب اسلامی در سال 57 قطب سومی در کنار دو قطب موجود جهانی یعنی "سلطه گران" و "سلطه پذیران" پا به عرصه حیات گذاشت و امروز ایران اسلامی به عنوان قطب سلطه ستیزان معادله قدرت در سطح جهانی را بهم زده است.
وی گفت: در جهان اسلام از منظر ولایت، انقلاب اسلامی با طرح "اسلام ناب محمدی" در کنار دو الگوی اسلام آمریکایی یعنی اسلام تکفیری و اسلام سکولار که از سوی غرب و نظام سلطه در جهان اسلام تبلیغ و حمایت می شد، الگوی جدید و اندیشه اصولگرایان معتدل و عقلانی را به جهانیان معرفی کرد.
وی بیان کرد: برای سنجش بیشتر جریانات سیاسی خودی نسبت به ولایت مطلقه فقیه با اصطلاحات برگرفته از تعابیر دینی و مذهبی در نهج البلاغه و ادعیه، شاهد سه گروه "خودی متاخر"، "خودی متقدم" و "خودی ملازم" هستیم گرچه در ادبیات اعتقادی ما "سرنوشت غیرملازمین قرین به سعادت نخواهد بود.
وی گفت: در نظام رفتاری ملازمین از منظر ولایت، در سالهای اخیر تفاوت هایی میان طیف های مختلف جریان خودی ملازم رخ نمود که با خصوصیت های مطرح شده از منظر رهبر فرزانه انقلاب آنها را می توان به سه گروه "آرمان گرای واقع بین"، "آرمان گرا" و "واقع گرا" دسته بندی کرد.
وی افزود: سطوح نظام اسلامی شامل خودی، غیرخودی، بی تفاوت و غیر سیاسی، سطح نظام ولایی شامل خودی متقدم، خودی ملازم و خودی متاخر و نظام رفتاری ملازمین شامل آرمان گرایی صرف، آرمان گرایی واقع بین و واقع گرای صرف می باشد.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: برای داشتن نظام سیاسی مطلوب باید آرمانگرای واقع بین و خودی ملازم بود، اسلام ناب را پیشه کرد و قطب مستضعفین و مسلمین یعنی سلطه ستیزان را تقویت نمود./2
7489 / 664


27/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن