تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815573893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصحاب رسانه نقش مؤثری در تبیین پیام‌های دینی دارند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان البرز:
اصحاب رسانه نقش مؤثری در تبیین پیام‌های دینی دارند خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان البرز با بیان اینکه اصحاب رسانه می توانند پیام های آسمانی را با گفتار، هنر و ادبیات به جامعه انسانی عرضه کنند، گفت: اهل قلم و هنرمندان چشم و گوش و زبان گویای اسلام و تبیین کننده معارف الهی هستند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرج، حجت الاسلام محمدابراهیم سلطانی، مدیر حوزه های علمیه برادران استان البرز صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران،  برگزار شد، گفت: در هر جامعه ای رشد و تحول منوط به فرهنگی است که در آن جامعه رشد و توسعه پیدا می کند.
 
حجت الاسلام سلطانی تصریح کرد: در کشور جمهوری اسلامی ایران، نظامی حاکمیت دارد که فرهنگ آن برخاسته از قرآن و عترت است، از این رو فرهنگی که متناسب و در راستای تعالیم قرآن و احادیث انبیا (ع) باشد باید در جامعه ترویج شود و هر چیزی که مخالف آن باشد باید برای برچیده شدنش زمینه سازی کرد.
 
وی با بیان اینکه دین اسلام پاسخگوی تمام نیازهای بشری است بیان داشت: فرهنگ برخاسته از قرآن و عترت فرهنگی که تمام ابعاد نیاز بشری را پاسخ می دهد و بشر را به آن آرامش آرمانی می رساند که متناسب با خلقت بشری است، از این رو متولیان فرهنگی و دست اندرکاران نسبت به احیای این فرهنگ باید تلاش مضاعف داشته باشند.
 
مدیر حوزه های علمیه برادران با بیان اینکه امروزه باید توجه ویژه و خاصی به مقوله فرهنگ داشت خاطرنشان کرد: توجه به مادیات در جامعه امروزی بیش از فرهنگ است از این رو امروزه به جهت گستردگی نیاز به فرهنگ پاک و سلامت بیش از پیش احساس می شود.
 
حجت الاسلام سلطانی تصریح کرد: اصحاب رسانه و خبرنگاران به خوبی می توانند پیام های آسمانی و پیام های سلامت انسانی را با گفتار، هنر و ادبیات به جامعه انسانی عرضه بدارند.
 
وی با بیان اینکه اصحاب رسانه می توانند بزرگترین وسیله برای تبیین پیام های دینی برای جامعه بشری باشند، افزود: اهل قلم و هنرمندان چشم و گوش و زبان گویای اسلام هستند و تبیین کننده معارف الهی و دینی در این مسیر بزرگ خواهند بود.
 
مدیر حوزه های علمیه برادران استان البرز به برخی از فرهنگ های وارداتی که جزء آسیب های اجتماعی محسوب می شود  اشاره کرد و گفت: باید با فرهنگ سازی مناسب و صحیح، برای برچیده شدن برخی از  آسیب های جامعه که برخاسته از فرهنگ های وارداتی است توجه و دقت زیادی داشت.
 
حجت الاسلام سلطانی به ریشه اصلی فرهنگ سازی در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: فرهنگ سازی دینی در کشور ما از سوی حوزه و حوزویان، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بوده از این رو افراد بی شماری با تبعیت از حوزه های علمیه کارهای بزرگی را خلق کرده اند.
 
وی با بیان این که حوزه علمیه در جامعه امروزی مورد غفلت مسؤولان واقع شده است، گفت: حوزه های علمیه که سرچشمه فرهنگ ناب و فرهنگ سازی سالم در جامعه بشری هستند متاسفانه مورد غفلت نهادها و دستگاه های اجرایی واقع شده است.
 
حجت الاسلام سلطانی با تاکید بر این که حوزه علمیه استان علی رغم فرهنگ سازی غنی جایگاهی در استان ندارد، گفت: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری، استان البرز، ایران کوچک و سرچشمه تمام طوایف و قبایل استان های کشور است.
 
وی با بیان اینکه حوزه های علمیه منشأ فرهنگ در جامعه هستند ولی مورد کم کاری مسؤولان واقع شده اند گفت: نهادها  و سازمان ها به تنهایی نمی توانند این استان را آباد کنند بابد با برنامه ریزی مناسب و هدف دار برای رشد و تعالی آن گام بردارند، از این رو باید چشم اندازی نوشته شود تا همه نهادها و سازمان ها به صورت متحد عمل کرده و از جزیره ای عمل کردن پرهیز کنند.
 
مدیر حوزه های علمیه البرز در پایان اظهار داشت : با وجود جمعیت بالای استان و تقاضای زیاد جوانان علاقه مند جهت تحصیل در مدارس علمیه ، عدم فضای مناسب یکی از مهمترین مشکلات حوزه های علمیه استان البرز می باشد که مسوولین باید به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند./9596/پ202/ب4




۱۳۹۳/۶/۲۵






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن