تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798340034




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزینه بسیار بالای جنگ با داعش و بودجه محدود پنتاگون


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تحلیل مدیرکل مرکز سیاست بین‌المللی آمریکا
هزینه بسیار بالای جنگ با داعش و بودجه محدود پنتاگون
در شرایطی که این روزها صحبت از جنگ با داعش در محافل سیاسی آمریکا مطرح می‌شود، یک نکته در این میان مغفول باقی مانده و آن هزینه بسیار بالای این جنگ و بودجه محدود پنتاگون برای انجام آن است.


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه آمریکایی هیل در گزارشی به قلم "ویلیام هارتونگ"، تحلیل‌گر مسائل امنیتی در مرکز سیاست بین‌المللی آمریکا در این‌باره آورده است: صداهای هماهنگی از کنگره مبنی بر اینکه جنگ علیه داعش در عراق و سوریه اقدامی درست است، شنیده می‌شود، اما نمایندگان کنگره از این مسئله غفلت کرده‌اند که بودجه پایه پنتاگون که در قانون فعلی تعیین شده است،‌ به بالاترین حد خود رسیده است.


بر اساس این گزارش،‌ اکنون نمایندگان کنگره آمریکا در بحث‌های خود این نکته را فراموش کرده‌اند که بودجه سالیانه پنتاگون هم‌اکنون در اختیار این وزارت‌خانه قرار دارد. در این میان دو نکته باید مد نظر قرار گیرد، نخست‌ آنکه اگر طرح تجهیز گروه‌های شورشی میانه‌رو سوری مد نظر باشد، کنگره طرح تعیین بودجه اضافی برای پنتاگون به صورت جداگانه را مورد بررسی قرار خواهد داد. بنابراین اتخاذ این تصمیم نیازمند صرف بودجه‌ای هنگفت فارغ از بودجه تعیین‌شده برای پنتاگون در سال جاری است.


نکته دوم اینکه بودجه فعلی پنتاگون برای مسائل مربوط به جنگ ده‌ها میلیارد دلار بیشتر از هزینه‌ای است که جنگ در افغانستان به آن نیاز دارد. در شرایط کنونی قصد دارد از مقادیر بسیار زیادی از این پول برای خرید ش جنگنده اف 35 جدید استفاده کند، حتی با وجود این که این جنگنده‌ها تا دست‌کم 2016 آماده نخواهند بود.


اما در عین حال به نظر می‌رسد وزارت دفاع آمریکا می‌تواند از شرایط آشفته کنونی در زمینه بودجه سود ببرد. اگر کنگره قانونی را مبنی بر ادامه باز بودن دست دولت در استفاده از بودجه تصویب کند، سطح بودجه پنتاگون در سطح سال جاری باقی خواهد ماند که بر اساس آن پنتاگون 15 میلیارد دلار هزینه برای جنگ تنها برای دو ماه آینده در اختیار خواهد داشت.


تاکنون پنتاگون اعلام کرده است که بودجه جنگ با داعش 7.5 میلیون دلار در هر روز خواهد بود و یا به عبارت دیگر سه درصد بودجه کل این وزارت‌خانه که روزی 232 میلیون دلار است. بنابراین حتی اگر استراتژی اوباما علیه داعش بیش از این هزینه در بر داشته باشد، مقدار بودجه باقی مانده برای پنتاگون بسیار بیشتر خواهد بود. اکنون دلایل بسیاری وجود دارد که عاقلانه بودن گسترش جنگ به عراق و سوریه را زیر سوال ببرد، به ویژه با توجه به اینکه مالیات‌دهندگان آمریکایی باید بر نحوه هزینه کردن مالیات‌های خود برای سال آینده نیز نظارت داشته باشند. 


با توجه به این مسئله به نظر می‌رسد بودجه پنتاگون همچنان فراتر از حد تصور است، حتی با وجود اینکه در سال‌های اخیر به میزان 10 درصد از این بودجه کاسته شده است. از سوی دیگر حیف و میل کردن و هدر دادن‌های زیادی نیز در مورد این بودجه رخ داده است. در عین حال برنامه‌های تولید سلاح چندین میلیارد دلاری مانند جنگنده‌های اف 35 نیز در دستور کار قرار دارد. برنامه تولید اف 35 به تنهایی نیاز به 1.4 تریلیون دلار بودجه دارد.
به این‌ها باید هزینه مدرن کردن جنگ‌افزارهای هسته‌ای، موشک‌های بالستیک و زیردریایی‌ای بالستیک را نیز که تا اواسط دهه 2030بیش از یک تریلیون دلار هزینه در برخواهد داشت، اضافه کرد. این هزینه‌ها نیز بیهوده است. زیرا آمریکا می‌تواند هزینه‌های هسته‌ای خود را با توجه به قابلیت‌های نظامی دیگری که دارد، کاهش دهد. در نهایت اینکه بهترین راه برای حذف خطر هسته‌ای، خلاص شدن از سلاح‌های هسته‌ای است، با این کار می‌تواند میلیاردها دلار صرفه‌جویی کرد.


شاید مشهودترین نشانه اینکه به پنتاگون بیش از حد نیاز بودجه داده شده است، این باشد که این وزارتخانه توان انجام حتی یک حسابرسی ساده را نیز ندارد. مقامات این وزارتخانه نمی‌دانند که چه تعداد نیرو دارند، وضعیتی که نشانه هدر رفتن بودجه و ایجاد شرایط مناسب برای اختلاس و سوءاستفاده مالی است. دو سناتور آمریکایی دریافته‌اند که پنتاگون اکنون میلیون‌ها دلار مهمات بسیار خوب در اختیار دارد که در حال از بین رفتن است و این در حالی است که همچنان اصرار به خرید مهمات بیشتر دارد.


در بخش پایانی این گزارش آمده است: در بحبوحه درگیری‌های بودجه‌ای در سال‌های آینده، مالیات دهندگان آمریکایی ممکن است از پنتاگون درخواست کنند که اقدامات موثرتری درباره صرف صحیح بودجه تعیین‌شده برای این وزارت‌خانه انجام دهد، به ویژه اینکه این وزارت‌خانه هر ساله بودجه بسیار بیشتری نیز طلب می‌کند.






انتهای پیام./






تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن