تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803331085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توکل به خدا با دوستی با آمریکا همخوانی ندارد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: توکل به خدا با دوستی با آمریکا همخوانی ندارد
آیت الله محمد تقی مصباح یزدی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم گفت: اگر کسی به خدا توکل کرد قطعا پیروز خواهد شد وگرنه تکیه به آمریکا و دوستی با انگلیس ما را به جایی نمی رساند.
کد خبر: ۴۳۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰ - 17 September 2014


آیت الله محمد تقی مصباح یزدی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم گفت: اگر کسی به خدا توکل کرد قطعا پیروز خواهد شد وگرنه تکیه به آمریکا و دوستی با انگلیس ما را به جایی نمی رساند.

به گزارش مرکز خبر حوزه ، وی روز چهارشنبه درمراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه معصومیه قم ، توکل به خدا را مهمترین عامل پیروزی بر مشکلات دانست.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن می فرماید؛ من که خالق زمین و آسمان و مخلوقات هستم، آیا برای بندگانم کفایت نخواهم کرد که شما به دنبال مخلوقات دیگر من هستید که مشکلاتتان را رفع کنند؟ باید یاد بگیریم که اگر توکل می کنیم تا انتها باید از خدا بخواهیم نه دشمنانمان.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: در واقع سود و ارزش، مصداق بارز دنیا و آخرت است؛ مظهر دنیا سود است و مظهر اخلاق و آخرت، ارزش است؛ باید به دنبال ارزشها باشیم که اگر به دنبال آن باشیم در دنیا هم ضرر نخواهیم کرد، زیرا این وعده ای است که خداوند به ما داده است.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: انگیزه های طلاب نباید تضعیف شود و این مساله نیازمند آن است که در ابتدا طلاب انگیزه های خود را از طریق دانش و معرفت و عوامل شناختی بالا ببرند.

وی گفت: چهل سال پیش شاگردی داشتم که بی نهایت در درس موفق بود و در تهذیب و اخلاق هم مثال زدنی بود و در ابتدای هر درس تا دست اساتید خود را نمی بوسید نمی نشست؛ در اداره کلاس هم همیشه یار من بود، ولی همین ضعف در عوامل شناختی و انگیزه ها باعث شد که امروز حرفهایی بزند که نزدیک به الحاد است؛ چنین افرادی باید عبرت دیگران باشند تا بدانند که چگونه ممکن است یک انسان از این همه پاکی و تقوا به چنین جایی برسد.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بیان کرد: یکی از وظایف طلاب علاوه بر مطالعه مداوم و دقیق و عمیق، یافتن پاسخ تمام شبهاتی است که در ذهن او در خصوص دین وحوزه شکل می گیرد.

وی گفت: تحصیل در حوزه نیز دقیقا بر اساس همین دو عامل شکل می‎گیرد، ولی در ادامه ممکن است شناخت و انگیزه ومیل نیز به نسبت هم تغییر کنند و باعث تغییر در عمل اختیاری فرد شود؛ مثل اینکه ما اسلام را با تحقیق و علم پذیرفتیم و امروز باید انگیزه های آن را نیز در خود تقویت کنیم.

این استاد حوزه تصریح کرد: طلاب باید روی روش مطالعه در دین تمرین و ممارست داشته باشند؛ باید منابع شناختی یعنی عقل و وحی را به خوبی بشناسند و به آنها هم عمل کنند.

وی با ذکر این مطلب که نقش مربی نیز در تقویت ایمان و طی این مسیر بسیار مهم است، گفت: غیر از تقویت فکر باید انگیزه‎های خود را تغییر دهیم تا یک میل منحرف ما را از میل به معلم و حوزه و دین واندارد.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: تنوع طلبی در دین کار عقلانی نیست و انسان را به هلاکت می رساند در مقابل ثبات در دین مطلوب است و باید در آن ثابت باشیم.

آیت الله مصباح یزدی یکی از راههای مصون ماندن در مقابل لغزش ها را تعریف صحیح و دقیق از دین دانست و گفت: اگر حد و مرز آن را ندانیم ممکن است در تعریف‎ها و حدود آن به تردید و شک برسیم و آن وقت است که دیگر نمی توانیم دین داری مان را به ثبات برسانیم.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن