تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819605378




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قیمت گذاری غیرکارشناسی خوراک پتروشیمی آسیب جدی به این صنعت وارد می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: قیمت گذاری غیرکارشناسی خوراک پتروشیمی آسیب جدی به این صنعت وارد می کند تهران-ایرنا- سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت گذاری غیرکارشناسی خوراک پتروشیمی ها ضربات جبران ناپذیری به صنعت پتروشیمی کشور می زند و توان تولید و رقابت را از سرمایه گذاران می گیرد.


«غلامرضا کاتب» امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: در تهیه مواد قانونی باید مراقب باشیم تا به جای کمک به تولید، اشتغال و رونق اقتصادی زمینه های ورشکستگی و نابودی صنعت پتروشیمی را فراهم نکنیم.
نماینده مردم گرمسار،آرادان و ایوانکی در مجلس به بررسی لایحه تنظیم مقررات مالی دولت در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اشاره کرد و اظهارداشت: در بند 4 ماده یک این لایحه مقرر شد قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی از سال 1394 به بعد مطابق قانون بودجه سال گذشته به همراه تغییرات قیمت آن در ابتدای هر سال بر اساس قیمت محاسباتی نفت مندرج در بودجه سنواتی تعیین شود و اجرا نشدن این بند در حکم تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی است.
کاتب ادامه داد: هر چند این بند در کمیسیون تخصصی به تصویب رسید اما باید توجه داشت که افزایش نرخ زمینه افزایش قیمت محصولات پتروشیمی را فراهم می کند و با توجه به مشکلاتی که مردم و خصوصا تولیدکنندگان و کشاورزان دارند افزایش قیمت این محصولات ضربات جبران ناپذیری را به آنها وارد خواهد کرد.
وی تصریح کرد: اگر می خواهیم هر چه زودتر از رکود به وجود آمده در کشور خارج شویم باید توجه ویژه ای به تولید و خصوصا رونق تولید در صنایع پایه داشته باشیم و گرفتن تصمیمات غیر کارشناسی می تواند مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کند.
نماینده مردم گرمسار در مجلس تصریح کرد: برای رسیدن به ثبات اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری در کشور باید برای سرمایه گذار اطمینان خاطر ایجاد کنیم که ثبات لازم در قیمت وجود دارد لذا می بایست قیمت ها برای پنج سال آینده روشن و مشخص باشد.
کاتب با بیان این که برای تولید کننده داخلی ایجاد انگیزه کرد تا در رقابت های بین المللی از رقبا عقب نیفتد، گفت: از سوی دیگر باید زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی برای ورود به صنعت پتروشیمی کشور را فراهم کنیم.
وی همچنین گفت: سال گذشته و در بررسی بودجه سال 1393 به مساله قیمت گذاری در نرخ خوراک پتروشیمی ها ورود کردیم که به نفع این صنعت و اقتصاد کشور نبود و امسال نیز ورود به قیمت گذاری و تعیین قیمت به نفع اقتصاد کشور نخواهد بود، بنابر این مجلس به جای پرداختن به قیمت باید نگاه سیاست گذاری کلان داشته باشد و ضوابط و سیاست های لازم را به شکلی تصویب کند تا ضمن توجه به رونق اقتصادی از فساد و رانت در سیستم جلوگیری شود.
رییس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس به مساله رانت خواری در کشمکش های بوجود آمده طی سالیان گذشته درباره نرخ خوراک پتروشیمی ها اشاره و تصریح کرد: اگر اطلاعات برای همه شفاف و روشن باشد و اطلاعات صحیحی در دست تولید کننده،مصرف کننده و فعالان بورس وجود داشته باشد شاهد این مشکلات نخواهیم بود.
سیام(4)**2021**1336


26/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن