تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه از حق دَم مى زند با سه ويژگى شناخته مى شود: ببينيد دوستانش چه كسانى هستند؟ نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803911759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهان آينده، شاهد خاتمه نظام سلطه خواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ شهريور ۱۳۹۳ (۱۲:۳۳ب.ظ)
بيانيه مجمع جهاني صلح اسلامي؛ جهان آينده، شاهد خاتمه نظام سلطه خواهد بود مجمع جهاني صلح اسلامي به مناسبت روز جهاني صلح 30 شهريور ماه ضمن صدور بيانيه‌، بر منزلت «مسئوليت» همگاني بر ايجاد و پايدارسازي صلح، به مثابه بال ديگري به نام «حقوق ملتها بر صلح» تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، مجمع جهاني صلح اسلامي ضمن صدور بيانيه‌اي به مناسبت "روز جهاني صلح" 30 شهريور ماه (21 سپتامبر) بر منزلت «مسئوليت» همگاني بر ايجاد و پايدارسازي صلح، به مثابه بال ديگري به نام «حقوق ملتها بر صلح» تاکيد کرد.
متن بيانيه مذکور به شرح ذيل است:

ديرزماني است که ملل، فرهنگ‌ها و اديان توحيدي، صلح و عدالت را به عنوان بخشي مهم از شاخص‌هاي زندگي متعالي انسان و جامعه بين المللي مطالبه کرده و بشريت را به اين مسير فراخوانده‌اند. اما در عمل، به همان ميزان که مطالبه اين ارزش‌هاي مشترک بشري و ادياني تقويت گشته است، ظلم و بي عدالتي در برخي از نقاط جهان نيز به ويژه توسط برخي بازيگران تشديد شده است. ساختارهاي جامعه بين المللي معاصر که جدي‌ترين دوران سياست زدگي را تجربه مي‌کنند، در ايجاد شالوده‌هاي يک صلح جهاني عادلانه و ماندگار عاجز مانده، بلکه گاه به دليل تصميمات معطوف به منافعي معين، بر عمق بحران هاي منطقه‌اي و جهاني مي‌افزايند.
سالي که گذشت، در تهديد و نقض صلح و عدالت جهاني، دست کمي از پيش‌تر نداشت بلکه اوج گرفتن تروريسم تکفيري و مداخلات نامشروع در امور داخلي برخي ملل و نهايتاً جنايات گسترده عليه مردم مظلوم غزه، وضعيت صلح در سال 2014 را بسيار بغرنج و آسيب ديده نمود. در مقابل، عملکرد جامعه بين المللي در تحقق صلح و عدالت جهاني نيز ضعيف‌تر از پيش نمودار شد. تروريست‌هائي که منطقه را هدف ارعاب و خشونت قرار دادند، هنوز هم بدون واکنش موثر مانده اند؛ جنايتکاراني که فجيع‌ترين کشتارهاي غيرنظاميان را رقم زدند، از تعقيب و مجازات بين المللي طفره رفته و محاکم بين المللي نيز بر مسئوليت هاي خود در تعقيب اين جنايات عليه نظم بين المللي چشم بسته است. بازيگراني که تحريم و فشار اقتصادي را به بهاي نقض اساسي‌ترين حقوق بيماران و دانشجويان تحميل کرده اند، همچنان به گسترش آنها پرداخته اند. بازيگراني که با نقض موازين آمره بين‌المللي به کسب و توسعه سلاح‌هاي کشتارجمعي پرداخته‌اند، همچنان دستاويز عدم گسترش و تضمين امنيت جهاني را براي تضعيف منافع ملي دولت‌هاي جوياي توسعه در دوره گذار و نظم جهاني جديد علم کرده اند. از اين روست که به وضوح بيلان عملکرد يکساله جامعه بين المللي در زمينه صلح و عدالت، منفي است.
مجمع جهاني صلح اسلامي باور دارد که جهان آينده، شاهد خاتمه نظام سلطه و به بار نشستن جوانه هاي عدالت خواهد بود. در اين افق، منزلت «مسئوليت» همگاني بر ايجاد و پايدارسازي صلح، به مثابه بال ديگري به نام «حقوق ملتها بر صلح» خواهد بود. اين تکاليف، حقوق، ارکاني هستند که از تعاريف فردي و مجزا به سمت نوع‌دوستي مبتني بر منابع همگاني و فطرت بشري گذار خواهند کرد. جامعه بين‌المللي ملتها، دولتها و بشريت بايد در راستاي رقم خوردن اين نظم جديد جهاني مشارکت همه جانبه و صادقانه را به اجرا بگذارد.
مجمع جهاني صلح اسلامي همه نخبگان، مجامع مردم نهاد، رسانه ها و ارکان جامعه بين المللي را دعوت مي کند که ضمن تجديدنظر در صلح مبتني بر نظم جهاني سلطه گرانه اي که ناکارآمدي را تاريخ قرون جاري اثبات کرده است، مسير صلح خواهي عادلانه در محيط بين المللي را در پيش گرفته و نقشه راهي جهان‌شمول در اين راستا را بر پايه ارزشهاي مشترک و همگاني به ويژه کرامت بشري تدوين کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن