تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819912502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شناسنامه دار شدن 12.5 هکتار از باغات ارومیه/ افزایش سرانه فضای سبز به 12 متر مربع


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان غربی مناف زاده در گفتگو با مهر؛
شناسنامه دار شدن 12.5 هکتار از باغات ارومیه/ افزایش سرانه فضای سبز به 12 متر مربع
ارومیه - خبرگزاری مهر: مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری ارومیه از صدور شناسامه برای 12.5 هکتار از باغات موجود در محدوده داخلی شهر ارومیه تا کنون خبر داد.



ولی مناف زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام اینکه  12.5 هکتار باغ به صورت باغات خصوصی در حریم شهر قرار گرفته که توسط سازمان فضای سبز نسبت به صدور شناسنامه باغ برای آنها اقدام شده، افزود: بقای ارومیه به عنوان یک باغ شهر جز سیاستهای اصلی شورا و شهرداری ارومیه بوده که در این راستا برنامه ریزیهای لازم انجام شده است. وی با بیان اینکه در این راستا باغی در منطقه دیگاله ارومیه تملک شده و چند مورد باغ نیز به پیشنهاد این سازمان توسط اداره املاک شهرداری در سطح شهر در حال اقدام برای تملک هستند، اظهار داشت: با اجرای این طرح اطلاعات این اراضی بروز رسانی نیز می شود. مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری ارومیه اعلام کرد: متاسفانه هم اکنون حفظ باغات در محدوده قانونی شهر برای مالکان توجیه اقتصادی نداشته و آنها با استفاده از خلاهای قانونی و روشهای غیر قانونی در صدد تغییر کاربری و تفکیک اراضی خود هستند. مناف زاده با اشاره به شناسایی 200 هکتار باغ در محدوده قانونی شهر اورمیه، عنوان کرد: باید در طرح تفصیلی شهر ارومیه مشوق هایی برای مالکان برای حفظ و نگهداری از باغات در قالب پارک باغ یا باغات نمادین در نظر گرفته شود تا با کاشت اقلام گیاهی بومی منطقه از قبیل گل محمدی، انواع توت، گردو و... ازنابودی باغات جلوگیری شود. وی با اشاره به اینکه تهیه شناسنامه با هدف حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی رویه درختان بوده و نیز محلهایی که به تشخیص شورای اسلامی شهر، باغ شناخته شوند در محدوده و حریم شهرها اجرا می شود، گفت: تعداد کل روستاهای حوزه استحفاظی ارومیه 101 روستا بوده که مساحت باغات برداشت شده در این روستاها 7 هزار و 940 هکتار است. وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه قطع بی رویه درختان جهت ساخت و ساز، بر اساس قانون قابل پیگیری و با متخلفان به شدت برخورد می شود، گفت: همچنین قطع درخت از طرف مالکین به نحوی باشد که باغی را از بین ببرد و از زمین آن به صورت تفکیک و خانه سازی استفاده کند همه زمین به نفع شهرداری ضبط و به مصرف خدمات عمومی شهر و محرومین می رسد.

افزایش سرانه فضای سبز ارومیه به ازای هر نفر به 12 متر مربع مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری ارومیه با اعلام اینکه بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده سرانه فضای سبز شهر ارومیه تا سال 95 به بیش از 12 متر مربع  ارتقا می یابد، افزود: سرانه فضای سبز شهری در ارومیه به ازای هر  نفر 10 متر مربع است.  مناف زاده اضافه کرد: طی ماه های آینده پروژه های فضای سبز منطقه یک شهرداری حداقل به مساحت 15 هکتار شامل فضای سبز خطوط گلشهر، پارک طلائیه، باقیمانده پارک دانشجو، خدا دوست، حسن نژاد، فضای سبز خطوط آخر بلوار سعدی افزایش می یابد. وی همچنین اظهار داشت: در این راستا باغ حلاوت کار  واقع در در فلکه جاده دریا اول گلمانخانه با مساحت 885 هکتار به صورت 2 هکتار پارک و بقیه به صورت باغ- پارک درمی آوریم که این موضوع از پروژه های مورد نظر این سازمان در ماههای آتی است.  وی گفت:  با توجه به اینکه در بعضی مناطق ساخت و سازهای بدون برنامه ریزی انجام شده و کاربری فضای سبز انجام نگرفته،نسبت به شناسایی محل هایی برای احداث فضای سبز در مناطق حسین آباد، علی آباد، امتداد خیابان نور و اطراف خیابان ابوذر اقدام ی کنیم. مناف زاده با بیان اینکه در معابر و کوچه های داخل محدوده شهر ارومیه حدود 120 میلیون اصله درخت وجود دارد که این مقدار منهای درختان موجود در پارکها، فضاهای سبز و پارکهای جنگلی هستند، عنوان کرد: علاوه بر این درختان، حدود 180 هکتار درختان میوه به صورت باغات داخل محدوده شهر موجود است. مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه با اشاره به کاشت 4 میلیون بوته گل از ابتدای سال جاری تاکنون، اظهار داشت: در ایام باقیمانده تابستان و نیمه اول پاییز آمار به بیش از 4 میلیون بوته می رسد و تا آخر سال نیز به بیش از 8 میلیون بوته می رسد.

توسعه تفرجگاه های طبیعی در اطراف ارومیه وی با بیان اینکه اکثر گونه های گل که در سطح شهر کاشته شده توسط واحد تولیدات گیاهی اداره فنی-اجرای سازمان انجام می شود، تصریح کرد: اجرای طرح های توسعه شهری یکی از مهمترین عوامل تخریب فضاهای سبز موجود در سطح شهر هستند. وی ایجاد فضاهای سبز جدید و اجرای طرحهای توسعه و ساماندهی فضاهای موجود را اولویت های اصلی این نهاد دانست و افزود: متاسفانه اجرای طرحهای توسعه شهری یکی از عوامل مهم تخریب فضاهای سبز موجود است که مسئولان باید در طراحی طرحهای توسعه به این موضوع توجه ویژه داشته باشند. وی از توسعه تفرجگاههای طبیعی در اطراف ارومیه خبر داد و گفت: ایجاد کمر بند سبز ارومیه با هدف تقویت و احیای توان اکولوژیکی محیط پیرامون،کمک به کاهش آلودگی، افزایش سطح فضای سبز در حاشیه شهر و ارتقا سرانه فضای سبز ، جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و گسترش بی رویه شهر، استفاده از مناطق کوهستانی اطراف شهر ارومیه از ضروریات حوزه فضای سبز شهر ارومیه  هستند. مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری ارومیه با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه کمی سرانه فضای سبز در مناطق بحران کمبود فضا خبر داد و اضافه کرد: تعادل و توازن در میزان آگاهی شهروندان از اثرات زیست محیطی فضای سبز ضروری است. مناف زاده با اشاره به در دست اجرا بودن پروژه شبکه 10 آب خام شهری، اعلام کرد: با بهره برداری از این طرح بالغ بر 30 درصد فضای سبز شهر ارومیه تحت پوشش آبیاری قرار می گیرد که بهینه سازی مصرف آب با طراحی سیستم آبیاری هوشمند هم اکنون در دست مطالعه و بررسی است. وی از برنامه ریزی برای توسعه فضاهای سبز شهری در مناطق بافت فرسوده خبر داد و اعلام کرد: متوسط افزایش فضای سبز به صورت سالانه یک متر، مورد تصویب شورای اسلامی شهر ارومیه قرار گرفته که امیدواریم با فراهم کردن ساز و کار لازم، این امر عملیاتی شود. مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری ارومیه با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه کمی سرانه فضای سبز در مناطق بحران کمبود فضا خبر داد و  یادآور شد: تعادل و توازن در میزان آگاهی شهروندان از اثرات زیست محیطی فضای سبز ضروری است.


۱۳۹۳/۶/۲۶ - ۱۰:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن