تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806921371




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسافران هسته ای در ایستگاه نیویورک


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مسافران هسته ای در ایستگاه نیویورک


تهران- ایرنا- این بار آمریکا میزبان مذاکرات هسته ای ایران و شش کشور است و دیپلمات های کشورهای مرتبط با موضوع، از امروز چمدان های خود را در ایستگاه نیویورک باز می کنند. در اولین گام "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران و "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا دور جدید مذاکرات را با یک ناهار کاری در نیویورک آغاز می کنند.
بر اساس برنامه اعلام شده، نشست رسمی ایران و گروه 1+5 عصر پنجشنبه برگزار می شود. این دور از مذاکرات در حاشیه شصت و نهمین نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می شود. در حالی که به پایان مهلت توافق نامه ژنو نزدیک می شویم اظهارنظرهای مختلفی از روند مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 ارائه می شود. دیروز یک مقام انگلیسی گفت: مذاکرات ایران و گروه 3+3 به منظور دستیابی به توافقی جامع در مورد برنامه ی هسته یی ایران به لحظه ی حساسی رسیده است. از سوی دیگر "وندی شرمن" معاون وزیر امورخارجه آمریکا همچنان بر سر موارد اختلافی اصرار می ورزد و می گوید که دستیابی به توافق نهایی تا زمانی که ایران ظرفیت غنی سازی اش را کاهش ندهد، ممکن نخواهد بود. همچنین عراقچی پیش از عزیمت به آمریکا درباره این دور از مذاکرات گفت: بعید می دانم با توجه به حجم موضوعاتی که باید مورد مذاکره قرار بگیرد، بتوانیم در نیویورک به توافقی دست پیدا کنیم. اما "مجید تخت روانچی" معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه در دیدار با قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس در آستانه دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 در نیویورک گفت: ما با جدیت به مذاکرات ادامه می دهیم و امیدواریم طرف مقابل نیز جدیت و انعطاف لازم را داشته باشد تا بتوانیم قبل از چهارم آذرماه به توافق جامع برسیم. این عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای که در سوئیس بسر می برد، این مطلب را در دیدار با «ایو رسیه» (ROSSEIR) قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس مطرح کرد.

* شرمن: توافق نهایی بدون کاهش ظرفیت غنی سازی ایران ممکن نیست
همچنین معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: دستیابی به توافق نهایی تا زمانی که ایران ظرفیت غنی سازی اش را کاهش ندهد ممکن نخواهد بود.یک مقام ارشد دولت آمریکا در گفتگو با پایگاه خبری المانیتور گفت که وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه و سرپرست تیم مذاکره کننده هسته ای این کشور در جمع سفرای 20 کشور خارجی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران، متذکر شده است: دور بعدی مذاکرات ممکن است آخرین فرصت برای حل نگرانی های بین المللی در مورد برنامه هسته ای ایران باشد.به گفته این مقام آمریکایی شرمن همچنین در گفتگو با سفرای خارجی در آمریکا تأکید کرده است: دستیابی به توافق نهایی ممکن نخواهد بود مگر این که ایران با کاهش قابل توجه ظرفیت فعالیت های غنی سازی اش موافقت کند.شرمن همچنین از ایران خواسته بود تا از این فرصت باقیمانده برای دستیابی به توافق هسته ای نهایی استفاده کند.به گزارش المانیتور، پیام شرمن به ایران در حالی مطرح شده است که ایران و گروه 1+5 قرار است اواخر هفته جاری در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار کنند و به رایزنی های خود در خصوص فعالیت های هسته ای ایران و لغو تحریم های بین المللی علیه این کشور ادامه دهند.همچنین یک مقام ارشد عضو گروه 1+5 به المانیتور گفت: ما خیلی خوش بین نیستیم چون بسیاری از اختلافات هنوز به قوت خود باقی است.وی افزود: اساس اختلافات بر سر تعداد سانتریفیوژها است. گروه 3+3 معتقد است که ایران باید تنها تعداد محدودی سانتریفیوژ داشته باشد اما ایرانی ها در مورد ظرفیتی بیشتر از این صحبت می کنند. از این رو حل این اختلاف بسیار سخت است.این مقام غربی در ادامه با اشاره به تصمیم ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 برای تمدید مذاکرات تا 25 نوامبر سال جاری، اظهار کرد: وقتی ما زمان را به عقب برمی گردانیم امیدهایی برای موفقیت وجود داشت. ممکن است ایران یک گام به جلو بردارد. شاید آنها فکر می کنند که ما نیز چنین خواهیم کرد.وی تأکید کرد: ما فاصله زیادی از یکدیگر داریم اما امیدواریم که در نیویورک اتفاقات خوبی بیفتد.
ایرانی ها بدون توافق می توانند زندگی کنند
"رابرت اینهورن" مذاکره کننده سابق آمریکا پیش از این به المانیتور گفته بود من فکر می کنم اختلافات اساسی هنوز وجود دارد. به عقیده من ایرانی ها به دنبال یک توافق هستند اما بر این باورند که می توانند بدون توافق نیز زندگی کنند. به سختی می توان تعیین کرد که این موضع سخت ایران در مورد ظرفیت غنی سازی اش یک تاکتیک رایزنی است یا به واقع حرف آخر آنها است. اما آن چه که من برداشت می کنم این است که فاصله ها قابل کم کردن نیست.
ایران و گروه 1+5 در نوامبر سال 2013 به یک توافق اولیه دست یافتند که بر اساس آن ایران متعهد شد در ازای کاهش تحریم های اقتصادی غرب بخشی از فعالیت های هسته ای اش را به حالت تعلیق درآورد. این کشورها در ماه ژوئیه پس از آن که نتوانستند به راه حل نهایی در خصوص فعالیت های هسته ای ایران دست پیدا کنند، مذاکرات را چهار ماه دیگر یعنی تا 24 نوامبر سال جاری تمدید کردند. کشورهای غربی به رهبری آمریکا ایران را به تلاش برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته ای متهم می کنند. این در حالی است که ایران همواره تأکید می کند که برنامه هسته ای اش ماهیت کاملا” صلح آمیز دارد و سلاح هسته ای در دکترین نظامی ایران هیچ جایگاهی ندارد.

* مذاکرات هسته ای به لحظه ی حساسی رسیده است
در این میان سفیر انگلیس در سازمان ملل گفت: انگلیس متعهد است تا از طریق مذاکرات به یک راه حل صلح آمیز درباره برنامه ی هسته ای ایران دست پیدا کند. سفیر انگلیس در سازمان ملل در بیانیه ای خطاب به شورای امنیت این کشور با اشاره به مذاکرات هسته یی ایران و گروه 1+5 یاد آور شد: مذاکرات ایران و گروه 3+3 به منظور دستیابی به توافقی جامع در مورد برنامه ی هسته یی ایران به لحظه ی حساسی رسیده است. این گروه متعهد است تا پیش از 24 نوامبر به توافقی جامع دست پیدا کند و مذاکرات طی روزهای آینده در نیویورک از سر گرفته خواهد شد.او در ادامه این بیانیه آورده است: پیشرفت هایی در مذاکرات حاصل شده و دستیابی به توافق محتمل است. اما اکنون ضروری است که ایران به ویژه در مواجهه با ظرفیت غنی سازی اش از خود انعطاف نشان دهد. ایران هم چنین باید بیش از گذشته با آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه ی تحقیقاتش همکاری کند.سفیر انگلیس در سازمان ملل درادامه بیانیه ی خود به کاهش بخشی از تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران پس حصول توافق اولیه ژنو اشاره کرد و گفت: ما باید مشخص کنیم که بخش اعظم تحریم ها شامل تحریم های سازمان ملل و محدودیت های اعضای این سازمان که در ارتباط با قطعنامه های شورای امنیت صادر شده به قوت خود باقی است.وی در ادامه این بیانیه با تکیه بر ادعاهای غرب مبنی بر همکاری نکردن کامل ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی متذکر شد: ما هنوز در مورد پایبندی ایران به تعهدات بین المللی اش و پاسخگو نبودن این کشور به نگرانی های جامعه ی بین الملل نگران هستیم. هم چنین ایران تاکنون در مورد کشف یک کشتی حامل سلاح های ساخت ایران در دریای سرخ که سازمان ملل تایید کرد نقض تحریم های بین المللی علیه ایران است، پاسخ درستی نداده است. ما از ایران می خواهیم تا به سوالات ما در این زمینه پاسخ دهد.او در پایان تاکید کرد: انگلیس متعهد است تا در مورد برنامه ی هسته ای ایران از طریق رایزنی به یک راه حل صلح آمیز برسد. ادامه مذاکرات که به منظور دستیابی به یک توافق جامع انجام می شود بهترین فرصت در طول سال های اخیر برای دستیابی به این هدف بوده است.وی افزود: ما به تلاش های مان برای رسیدن به یک توافق جامع ادامه می دهیم و از ایران نیز می خواهیم که این گونه رفتار کند.

* احتمال دیدار وزرای خارجه در سازمان ملل وجود دارد
معاون وزیر خارجه روسیه از احتمال دیدار وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.این درحالی است که پیش از این عراقچی دیدار وزرای خارجی را منوط به پیشرفت مذاکرات دانسته بود. «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه ای با ریانووستی اعلام کرد که وزرای خارجه ایران و شش قدرت جهانی مذاکره کننده درباره برنامه هسته ای تهران ممکن است در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار کنند.ریابکوف دراین باره گفت: ممکن است به برگزاری جلسه میان وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 نیاز باشد. دلایلی برای برقراری تماس هایی در این قالب وجود دارد.وی اعلام کرد که جلسه وزرا به دور جدید مذاکرات هسته ای میان مدیران سیاسی ایران و گروه 1+5 بستگی دارد که در نیویورک و از 18 الی 22 سپتامبر برگزار خواهد شد.معاون وزیر خارجه روسیه در پایان گفت: تصور می کنم اگر جلسه نتایجی را به همراه داشته باشد آنگاه جلسه ای با یک فرمت کامل 6+1 با ایران برگزار خواهد شد.

* چین خواستار رویکردی منعطف در مذاکرات شد
معاون نماینده چین در سازمان ملل از همه طرف های مرتبط با موضوع هسته ای ایران خواست رویکرد عملگرا و انعطاف پذیر برای حل و فصل جامع موضوع هسته ای ایران در دور بعدی مذاکرات، اتخاذ کنند. «وان مین» معاون نماینده دایم چین در سازمان ملل همچنین خواستار تجدیدنظر شورای امنیت در مورد آخرین تصمیم کمیته 1737 در خصوص تحریم های ایران شد.کمیته تحریم های 1737 کمیته ای است که پس از قطعنامه 1737 برای پیگیری کارشناسی اجرای تحریم ها علیه ایران تشکیل شد.به نوشته روز سه شنبه چاینا دیلی، وی با اشاره به این که چین همیشه اهمیت زیادی برای کار کمیته قائل است و به طور فعال در کار کمیته شرکت می کند، گفت که این کمیته باید ماموریت خود را به شیوه ای عمل گرا، پایدار و متعادل انجام دهد.معاون نماینده دایم چین در سازمان ملل همچنین با تاکید بر اینکه قطعنامه های شورای امنیت باید به طور کامل و با دقت اجرا شود، گفت که تحریم ها تنها یک وسیله است و معیاری برای اندازه گیری کار کمیته نیست.وی گفت: در شرایط فعلی کمیته 1737 و شورای امنیت باید به سمت پیداکردن راه حل دیپلماتیک پیش بروند.وان مین با استناد به تغییرات مثبت در مورد موضوع هسته ای ایران از آغاز سال جاری میلادی تاکنون، گفت که مرحله بعدی مذاکرات برای رسیدن به توافق جامع برنامه ریزی شده بسیار مهم است.معاون نماینده چین در سازمان ملل در ادامه اظهار امیدواری کرد که همه طرف ها در دیدارها و مذاکرات هسته ای نگرش انعطاف پذیر و عملی داشته باشند.وی معتقد است نتیجه این مذاکرات در نهایت باید رسیدن به توافق جامع عادلانه و متوازنی باشد که دو طرف سود ببرند.این دیپلمات چینی در پایان آمادگی پکن را در شرایط جدید برای حضور فعال در مذاکرات اعلام کرد تا سهمی در حل و فصل جامع موضوع هسته ای ایران داشته باشد.گفتگوهای نیویورک هفتمین دور از مذاکرات جامع میان طرفین است که در مذاکرات وین شش به دلیل اختلاف نظرهای عمیق بر سر مسائلی چون میزان و حجم غنی سازی اورانیوم ایران، طول مدت زمان توافق نهایی، راکتور آب سنگین اراک، تاسیسات فردو و نحوه برداشته شدن تحریم ها نتوانستند به توافق جامع دست یابند.

* کاخ سفید: اوباما و روحانی در نیویورک دیدار نمی کنند
شصت و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به ریاست سام کوتسا از اوگاندا امروزآغاز می شود. براساس برنامه منتشر شده توسط سازمان ملل، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان دومین سخنران نشست صبح 25 سپتامبر (فردا) خواهد بود. پیش از سخنرانی رئیس جمهور کشورمان، رئیس جمهور کامرون نطق خود را ایراد خواهد کرد.همچنین کاخ سفید اعلام کرد: رئیس جمهور آمریکا با «حسن روحانی» و «ولادیمیر پوتین» در نیویورک دیدار نخواهد داشت. روز گذشته کاخ سفید اعلام کرد: «باراک اوباما» در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با روسای جمهور ایران و روسیه دیدار نخواهد داشت.بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از گفت وگوی تلفنی باراک اوباما رییس جمهور آمریکا و حسن روحانی همتای ایرانی اش پس از اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در 2013 گمانه زنی ها در مورد احتمال دیدار این دو مقام ارشد آمریکا و ایران افزایش یافته است.جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: تا آنجایی که من می دانم دیدار با روحانی و پوتین روسای جمهور ایران و روسیه در برنامه هفته آینده اوباما در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل نیست.این خبرگزاری در ادامه آورده است: اما از آنجایی که کاخ سفید هنوز برنامه رسمی باراک اوباما در نیویورک را منتشر نکرده این دیدارها غیرمحتمل نیست.گفتگوی تلفنی اوباما و روحانی در سپتامبر سال گذشته یک رویداد تاریخی بود که موجب شد انتظارها در مورد بهبود روابط تهران واشنگتن افزایش یابد، اما با توجه به حساسیت های سیاسی، مذاکرات هسته ای و مداخله آمریکا در عراق و سوریه پیش بینی ها در مورد هرگونه برقراری رابطه مستقیم میان اوباما و روحانی در نیویورک را تضعیف کرده است.
منبع: ابتکار
اول**1368**


26/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن