تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 14 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

طراحی سایت تهران سایت

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1800206960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرلشكر جعفري: امريكا از حمله به سوريه پشيمان خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سرلشكر جعفري: امريكا از حمله به سوريه پشيمان خواهد شد
سرلشکر جعفري درخصوص توانمندي‌هاي نيروي قدس سپاه، با بيان اينکه اقرار دشمنان بهترين ارزيابي از عملکرد اين نيرو است، گفت: کمک فکري يا آموزش مردم مستضعف منطقه را نيروي قدس سپاه انجام داده و موفق هم بوده است.


به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمدعلي جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صبح ديروز در نشستي با حضور خبرنگاران که به مناسبت 26‌شهريورماه سالروز دستور حضرت امام(ره) مبني بر تشکيل نيروهاي سه‌گانه سپاه برگزار شد، به تشريح مهم‌ترين مسائل داخلي و خارجي و دستاوردهاي سپاه پاسداران در حوزه امنيتي و دفاعي پرداخت و تأکيد کرد که امريکا از حمله به سوريه پشيمان خواهد شد.

 امريكايي‌هـا بـراي اهــداف خودشـان ائتلاف عليه داعش تشكيل مي‌دهند
سرلشكر جعفري در پاسخ به سؤالي در خصوص ائتلاف امريکا عليه داعش اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبري فرمودند اين حرکت امريکايي‌ها بيشتر به يک «شو» شبيه است و همه مي‌دانند حمايت و پشتيباني آنها و اسرائيلي‌ها اين تشکيلات وابسته را درست کرده تا مردم و مسلمانان منطقه را به جان هم بيندازند و يک مانع داخلي براي کشورها و مقاومت در برابر رژيم‌صهيونيستي باشند.
وي افزود: اين حرکت آنها نشان مي‌دهد که امريکايي‌ها از ايفاي نقش مؤثر داعش و امثالهم در منطقه نااميد شدند و چون احساس خطر کردند که توسعه اين گونه گروه‌ها ممکن است روزي مانع توسعه خود آنها شود، اين اقدامات را انجام مي‌دهند و قطعاً اگر از ايران دعوت هم مي‌کردند ما در ائتلافي با محوريت امريکا شرکت نمي‌کرديم. ايران از روز اول با داعش و اين گروه‌ها مخالف بوده و به سوريه هم براي مقابله با آن کمک کرده است. امريکايي‌ها براي اهداف خودشان اين ائتلاف را تشکيل مي‌دهند و ما در اينکه هدف جدي آنها نابودي داعش باشد، ترديد داريم.
فرمانده کل سپاه در بخش ديگري از سخنانش در خصوص حمله اسرائيل به غزه و پيروزي فلسطيني‌ها گفت: مقاومت 51 روزه مردم مسلمان غزه، استمرار مقاومت و پايداري در برابر نظام سلطه و رژيم‌صهيونيستي در منطقه است و نشان داد مي‌توان با دست خالي و اراده مردم يک جامعه در برابر ارتش کلاسيک دنيا ايستادگي کرد و از طرفي هم بحق بودن اين مقاومت را نشان داد. اين نوع ايستادگي در برابر ارتش کلاسيک مشخص کرد که اگر مردم اراده کنند مي‌توانند هر ارتشي با هر تجهيزاتي را شکست دهند.

آمادگي نظامي ما با هدف بازدارندگي است
سرلشكر جعفري در خصوص سامانه پدافندي سوم خرداد اظهار داشت: اين سامانه‌اي كه طراحي شده به دنبال تحقيقات سپاه براي دفاع از آسمان کشور براي فناوري جديد و به‌روز و با ترکيب رادارهاي مختلف و فناوري موشک‌هاي ضدهوايي ايجاد شده است. سامانه موشکي سوم خرداد در کلاس سيستم‌هاي پدافندي پيشرفته دنيا با برد، عمق و ارتفاع مناسب است.  
سرلشكر جعفري همچنين اعلام کرد: در رژه 31 شهريور نيروهاي مسلح برخي دستاوردهاي راداري و موشکي سپاه حضور خواهد داشت.  وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه آيا حضور امريکا در پايگاهي در شمال عراق تهديدي براي ايران است يا خير، گفت: اين تهديدي براي ما نيست و ما معتقديم تهديد مستقيم ابرقدرت‌ها را پشت سر گذاشته‌ايم و هر چقدر که دشمنان بي‌فکر باشند و نتوانند آينده خود را پيش‌بيني کنند هم بحث تهديد مستقيم را منتفي مي‌دانيم و اين اقدام امريکايي‌ها براي حمايت از کردها در شمال عراق است که در منطقه اربيل مستقر شده‌اند.  
فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينکه پنتاگون افزايش توان دفاعي ايران را تهديد دانسته، گفت: برآورد توان نظامي ما با ديگر کشورها متفاوت است، چون آنها متکي به سلاح و تجهيزات هستند ولي ما بيشتر به نيروي ايمان، ‌انگيزه و اقدامات نرم‌افزاري در بحث دفاعي و در تاکتيک‌ها متكي هستيم، البته در تکنيک و سلاح هم اقداماتي انجام داده‌ايم اما متکي به آن نيستيم. اين محوريت خيلي نياز به بودجه ندارد ولي چون بازدهي زيادي دارد آنها احساس خطر مي‌کنند. توسعه آمادگي‌هاي نظامي ما با هدف بازدارندگي است.

 مورد به مورد هر تهديدي را پاسخ مي‌دهيم
سرلشكر جعفري در بخش ديگري از سخنانش در خصوص اوضاع سوريه گفت: هدفي که دشمنان از  ايجاد مشکل در سوريه دارند حذف نظام فعلي حاکم بر سوريه است و چون سوريه را در جبهه انقلاب اسلامي مي‌دانند، هر اقدامي براي تضعيف آن انجام مي‌دهند.
وي افزود: هنوز گروه‌هاي مسلح و ترکيبي از معارضان در سوريه هستند و بخش‌هايي در دست‌شان است و تمام نشده اما گسترش بي‌رويه آنها براي دشمنان هم ايجاد نگراني کرده، لذا براي جلوگيري از توسعه بخشي از آنها مثل داعش اعلام جنگ مي‌کنند اما امريکا هنوز از برخي ديگر از گروه‌هاي معارض حمايت مي‌کند. به هر حال توسعه اقدامات اين گروه‌ها هنوز وجود دارد اما گسترش آن با توجه به توان ارتش سوريه و دفاع وطني بعيد است.   سرلشكر جعفري در پاسخ به اينکه سوريه اعلام کرده پدافند هوايي اين کشور با جنگنده‌هاي متجاوز امريكايي مقابله خواهد کرد و امريکا نيز اعلام كرده در پاسخ حمله گسترده به نقاط پدافندي اين کشور را انجام خواهد داد، گفت: واکنش ما قطعاً در ابعاد سياسي حتمي است اما به صورت مستقيم اقدام نظامي نداريم. سياست جمهوري اسلامي ايران حمايت از سوريه است و اين اقدام امريکا در موضع قلدري و محکوم است و اگر اين اقدام را انجام دهند، پشيمان مي‌شوند.
سرلشكر جعفري درباره پاسخ ايران به تجاوز پهپادهاي خارجي به آسمان کشورمان گفت: ما مورد به مورد هر تهديدي را پاسخ مي‌دهيم و همين ساقط کردن پهپادهاي متجاوز جواب ما در ميدان و صحنه نبرد است.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه آيا عمليات آمرلي مي‌تواند آغازي بر پايان داعش باشد و آيا ايران نيز در آن شرکت داشته گفت: عمليات آمرلي محدود به شهر آمرلي نبود و منطقه وسيعي از ارتفاعات استراتژيک حمرين، جنوب کرکوک، شرق تکريت و يک منطقه سوق‌الجيشي و حساس بود که داعشي‌ها با اتکا به اين روستا که در وسط اين منطقه است به آن مسلط شده بودند اما اکنون شهر به تصرف درآمده و پاکسازي شده است و عمليات آمرلي يک عمليات بزرگ و موفق بود که توسط نيروهاي دفاع وطني و ارتش عراق صورت گرفت.
 وي افزود: نقش ايران در اين خصوص نقش مستشاري و کمک فکري بود و نيازي به ورود نيروي نظامي ايران نبوده است و همانطور که شاهد بوديد 20 هزار نفر از عراقي‌ها (سپاه بدر) که در زمان دفاع مقدس به ايران آمده بودند و تجربه زيادي دارند در کنار مردم عراق و جوانان غيور اين کشور با آنها مقابله کردند و نيازي به حضور ايران نبود.
فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينکه رويکرد سپاه در ورود به حوزه‌هايي مانند زيردريايي‌ها و جنگنده‌ها چيست؟ گفت: در تعيين خطوط واصل مأموريتي بين نيروهاي دريايي و هوايي سپاه و ارتش قرار نيست ما به تجهيزات سنگين دريايي يا جنگنده‌ها مجهز شويم و اين سياست وجود ندارد. نيروي هوايي و دريايي سپاه مکمل هم هستند و سپاه مجهز به تجهيزات بومي و سبک است که به نوعي در نبردهاي ناهمتراز کارايي داشته باشند. جنگ سپاه، جنگ کلاسيک نيست بلکه نامتقارن مي‌جنگد.

 سياست سپاه همكاري با همه دولت‌هاست
سرلشكر جعفري همچنين در خصوص ادامه همکاري سپاه با دولت گفت: سياست سپاه همکاري با همه دولت‌هاي وقت به خصوص در عرصه سازندگي است و اعلام کرده آماده کمک همه‌جانبه است. در اوايل اين دولت ابهاماتي وجود داشت اما بعد خود آنها متوجه توان سپاه در سازندگي کشور شدند و همکاري خوبي بين دولت و سپاه برقرار است.  
همچنين سرلشكر جعفري با بيان اينکه عرصه کار بسيج در داخل کشور و براي مقابله با حرکت‌هاي ضدامنيتي و ضدانقلاب است، گفت: حوزه نيروي قدس سپاه حوزه خارجي و کمک به نهضت‌هاي اسلامي، توسعه انقلاب اسلامي و کمک به مقاومت و پايداري مظلومان در سراسر دنياست و در کشورهايي مثل لبنان، سوريه و عراق که مردم به کمک نياز داشته باشند، سپاه به وسيله نيروي قدس اين کمک‌ها را انجام مي‌دهد.  وي افزود: اقرار دشمنان بهترين ارزيابي از عملکرد نيروي قدس است، هر چه آنها بر ساقط کردن دولت سوريه يا ايجاد ناامني در عراق تلاش کردند موفق نبودند و همچنين شاهد ايستادگي شيعيان جنوب لبنان بوديم، اين حمايت‌ها و پشتيباني‌ها مواردي است که کاملاً روشن و شفاف است و همه مي‌دانند، البته اصل موفقيت در اين کشورها خود مردم هستند و کمک‌هاي فکري يا آموزشي در اين عرصه توسط نيروي قدس بوده که موفق هم شده است.

 توانايي سايبري سپاه بالاست
سرلشكر جعفري در خصوص فعاليت‌هاي سايبري سپاه گفت: يکي از عرصه‌هاي دفاعي ما حوزه سايبري است و حملات سايبري از گذشته بوده و تمام نشده و بدون ترديد بايد خود را در اين خصوص آماده کنيم که براي ايجاد زيرساخت‌هايي براي مقابله با اين تهديدات اقدامات خوبي صورت گرفته و زيرساخت‌هايي ايجاد کنيم که زيرساخت‌هاي خوبي به وجود آمده و رو به گسترش است. توانايي سايبري سپاه بالاست و تاکنون اثر بازدارنده هم داشته است.  فرمانده کل سپاه در خصوص نقش نيروي هوافضاي سپاه گفت: حوزه ايجاد پهپادها در حوزه شناسايي و غيره يا ساقط کردن پهپادهاي متجاوز با توانمندي راداري و موشکي صورت مي‌گيرد که در حوزه هوايي است اما هوافضا بالاتر از آن و در حوزه ساخت و پرتاب ماهواره و استفاده از آن است که در اين راستا تلاش مي‌شود.  سرلشکر جعفري در خصوص نقش سپاه در تسليح کرانه باختري گفت: اقدامات سپاه بنا به درخواست‌هاي خود کشورهاست و درخواست‌هايي که مي‌شود سپاه پاسخ مي‌دهد و ما هم دفاع و حمايت از ملت‌هايي را که تحت ستم امريکا و اسرائيل قرار دارند وظيفه خود مي‌دانيم و هر گونه انتقال فناوري را که از انتقال سلاح مهم است انجام مي‌دهيم، کما اينکه سپاه از قبل نيز اعلام کرده بود اين کار را انجام داده و با مطالبه‌اي که در هر کجا صورت بگيرد، اين کار را انجام مي‌دهد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن