تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821256071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناهنجاری های اجتماعی کانون خانواده را تهدید می کند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گلستان عبداللهی:
ناهنجاری های اجتماعی کانون خانواده را تهدید می کند
علی آبادکتول - خبرگزاری مهر: مدیرکل امور بانوان استانداری و مشاوراستاندار گلستان با بیان اینکه ناهانجاری های اجتماعی جامعه و خانواده ما را تهدید می کند، گفت: باید با اطلاع رسانی خانواده و شناساندن ناهنجاری های از فروپاشی کانون خانواده ها در کشور جلوگیری کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، فائزه عبداللهی، بعد از ظهر سه شنبه در نشست کارشناسان و مشاوران امور خانواده و بانوان فرمانداری های استان گلستان، گفت: کانون خانواده می بایست به عنوان کوچکترین عنصر و واحد اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و از آسیبها و ناهنجاریهای اجتماعی که خانواده ها را تهدید می کند، آگاهی یابد. عبداللهی گفت: لازم است در جلسات عمومی و خصوصی این ناهنجاریها به اطلاع عموم رسیده و از فرو پاشی کانون خانواده ها جلوگیری شود. وی  افزود: بانوان فرهیخته در سطح شهرستان ها باید روشنگری کنند و در مدارس و دانشگاهها در بحث تحکیم خانواده و آسیبهای اجتماعی و فرهنگی اطلاع رسانی و آگاهی سازی کرده و جوانان را در مقابل ناهنجارهای اجتماعی واکسینه و انها را از خطرات مصون بدارند. وی خاطر نشان کرد: در اسلام الگوهای زیادی داریم که برای نسل امروز به ویژه بانوان اسوه هستند که از جمله حضرت معصومه (س) است. عبداللهی  همچنین اظهارداشت: اگر ما برای فرزندان خود الگوسازی نکنیم ، آنها در یک فضای مبهم قرار می گیرند و در نتیجه خلاء بزرگی درشکل گیری شخصیت آنها ایجاد می شود. احمد تجری مفرد ، فرماندار علی آباکتول هم، حجاب را اسلحه محکمی دانست که زن با آن می‎تواند از حقوق و ارزش‎های خویش دفاع کند و گفت: زن به دلیل ارزش و کرامتی که دارد، می‎تواند با رعایت حجاب از بسیاری بلاها محفوظ بماند. وی افزود: حجاب دستوری قرآنی، قانونی الهی، تکلیفی انسانی و برنامه‎ای اخلاقی است به همین دلیل بانوان با تأسی از حضرت فاطمه (س) و حفظ حجاب اسلامی، متانت و وقار خویش علاوه بر انجام وظیفه همسری و مادری به فعالیت‎های سیاسی و اجتماعی می‎پردازند. فرماندار علی آباد کتول اذعان داشت: ضرورت رعایت حجاب در جامعه تا به آنجاست که لازم است با برگزاری کارگاه‎ها و دوره‎هایی برای اقشار مختلف جامعه حجاب و عفاف را در جامعه نهادینه کنیم. تجری با تاکید بر لزوم رعایت حجاب در ادارات و دستگاهها خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‎های اجرایی بحث حجاب و عفاف را جدی بگیرند و بیشتر در این زمینه کار کنند بانوان شاغل می‎توانند مبلغان خوبی برای ترویج حجاب و عفاف  در جامعه باشند. وی با اشاره به نامگذاری سال 1393 به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جدید بر دو مقوله مهم و اساسی به نام اقتصاد و فرهنگ تاکید فراوان داشته اند که در هر دو موضوع نقش مهم زنان به خوبی نمایان است. وی در ادامه گفت: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، نگرش به زن در جامعه اسلامی دچار تحول اساسی شد به طوری که زن توانست در صحنه اول اجتماعی کشور نقش آفرینی کند و جمهوری اسلامی بر خلاف دیگر حکومتهای دنیا به منزلت و جایگاه واقعی زن در جامعه می اندیشد و نگاه ابزاری و منفعت طلبانه به زنان ندارد. تجری سپس با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر احیای سبک زندگی اسلامی گفت: محورهایی که مقام معظم رهبری در سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی مطرح کردند، نکاتی دقیق، جامعه شناسانه، کارشناسی و عالمانه است که اگر به آن پرداخته شود، قطعا منشا اثرات مثبت در جامعه خواهد بود.


۱۳۹۳/۶/۲۵ - ۱۵:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن