تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802516684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حامیان سابق در پی مبارزه با داعش


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: برگزاری نخستین نشست ائتلاف در پاریس؛ حامیان سابق در پی مبارزه با داعش تهران - ایرنا - نشست ائتلاف بین المللی با عنوان«صلح و امنیت در عراق»برای مبارزه با داعش در پاریس در حال برگزاری است. در نشست پاریس نمایندگانی از 20 کشور که در بین آنها وزرای خارجه کشورهای پنج عضو دائم شورای امنیت و اتحادیه عرب حضور دارند دیده می شوند، علاوه بر این نمایندگانی از کشورهای همسایه عراق هم حضور خواهند داشت. امروز قرار است نقش هر کشوری که به عضویت این ائتلاف بین المللی در آمده تعیین و مشخص شود.


نشست پاریس بعد از یک هفته دیدارهای پی درپی جان کری، وزیر خارجه آمریکا، با مقامات کشورهای منطقه برگزار می شود. در این مدت کری با مقامات عالی رتبه بسیاری از کشورهای منطقه خاورمیانه دیدار و گفت وگو کرد و سرانجام این دیدارهای یک هفته ای اندیشه تشکیل ائتلاف بین المللی بود که در نشست جده عربستان سعودی حاصل شد. در آن نشست 10 کشور منطقه ای زیر این طرح را امضا کردند، البته چیزی که جالب بود موضع دولت ترکیه بود چرا که با وجود حضور مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، وی از امضای این توافق خودداری کرد.
قاهره هم اعلام کرد که می خواهد تمام طیف های اسلام سیاسی و در راس آنها اخوان المسلمین در فهرست گروه های تروریستی گنجانده شوند. امری که در صورت پذیرش بالطبع با مخالفت هایی جدی مواجه می شد و اختلافات را گسترش می داد.
اما در این بین ایران حساب هایش از نوعی دیگر است و بدلیل این که اهداف و مقاصد ائتلاف را روشن و شفاف نمی داند اعلام کرده در چنین ائتلافی شرکت نخواهد کرد. حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه، در این باره گفته است: ما هنوز حامیان عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم هستیم اما ما قصد مشارکت در نشست نمایشی مبارزه با تروریسم را نداریم.
از سوی دیگر علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، نیز در این باره گفت: آمریکا با دست آویز قرار دادن موضوع مبارزه با تروریسم درصدد نقض حاکمیت کشورهاست. گفته های شمخانی به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا اشاره دارد که عنوان کرده برای حمله به داعش در داخل خاک سوریه و برای انجام حملات نظامی هوایی با دمشق هماهنگی صورت نخواهد گرفت.
همچنین اگر چه کشورهای اروپایی تلاش دارند نشان دهند نقش فعالی در این ائتلاف دارند اما سفیر اتحادیه اروپا در عراق در نشست کمیته سیاست خارجی پارلمان این اتحادیه گفته تعدادی از کشورهای اروپایی از گروه تروریستی داعش نفت خریداری می کنند. پیشتر نیز گزارش هایی درباره اقدام دولت ترکیه در خرید نفت از گروه تروریستی داعش و گروه وابسته به القاعده جبهه النصره منتشر شده بود. بر اساس گزارش دستگاههای اطلاعاتی آمریکا، گروه داعش از راه فروش نفت، قاچاق انسان و دریافت رشوه، روزانه 3 میلیون دلار درآمد دارد.
در کل به نظر می رسد ائتلاف جدیدی که آمریکا می کوشد آن را تحت رهبری خود و به بهانه مبارزه با داعش سامان دهد، در حقیقت همان ائتلاف موسوم به دوستان سوریه است که حدود 3 سال پیش علیه دولت سوریه شکل گرفت. همین ائتلاف از گروه های مسلح و تروریست های سوریه حمایت کرد و می کند و باعث شد که گروه هایی نظیر جبهه النصره و داعش ظهور کنند. لذا به نظر می رسد این کشورها برای تحقق اهدافی که نتوانستند آنها را در سوریه به انجام برسانند یعنی تضعیف یا سرنگونی حاکمیت سوریه و اشغال مجدد عراق با شرایط جدید و تحت نام درخواست دولت عراق، وارد عمل شده اند.
اول ** 1521


25/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن