تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798774190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیر حوزه های علمیه کشور: راه اندازی مجمع سادات حرکتی شایسته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیر حوزه های علمیه کشور: راه اندازی مجمع سادات حرکتی شایسته است قم - ایرنا - مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: راه اندازی مجمع سادات در کشور کاری بسیار شایسته و ستودنی است زیرا احترام به سادات، احترام به نبی مکرم اسلام (ص) است.


به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله "سید هاشم حسینی بوشهری" روز دوشنبه در جریان دیدار رییس سازمان ثبت احوال کشور با وی، اظهار کرد: راه اندازی مجمع سادات در کشور، بلند آوازه کردن نام ذریه رسول اعظم(ص) است که بسیار نیکو و پسندیده است.
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: جامعه نسبت به پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) دلبستگی خاصی داشته و هرچه می توانید این مجامع را در کشور پررنگ تر و پررونق تر برگزار کنید.
این استاد حوزه هدف اصلی از برگزاری این مجامع را پررنگ کردن نام سادات عنوان کرد و گفت: مهمترین مسئله در برگزاری این مجمع، جنبه الگو بودن آن است که هم نقش تربیتی برای خود سادات داشته و هم مردم بیشتر به سمت آنها سوق داده می شوند که نتیجه آن گرویدن مردم نسبت به قرآن و اهل بیت(ع) است.
حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه برگزاری مجمع سادات، کاری کاملا اخلاقی و تربیتی است، اظهار کرد: از جمله فعالیت هایی که در این زمینه باید انجام گیرد، شناسایی سادات در بُعد بین المللی است که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز هست.
وی اظهار کرد: اگر بتوانیم این سادات را در عرصه بین المللی شناسایی کنیم ارتباط معنوی گسترده ای در میان امت اسلامی شکل می گیرد.
مدیر حوزه های علمیه کشور اظهار کرد: با این حرکت، احساس پیوستگی میان سادات در کشورهای مختلف ایجاد می شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: توصیه بنده این است که محور برگزاری مجامع در استان ها، نمایندگان ولی فقیه و امامان جمعه باشند؛ چرا که آنها در میان مردم شاخص بوده و باعث برگزاری هر چه بهتر این مجمع خواهند شد.
این استاد حوزه با اشاره به اینکه این حرکت شما نشانه محبت به اهل بیت(ع) است، اظهار کرد: این کار عمل صالحی برای شما بوده و یقینا در کارنامه اعمال شما ثبت خواهد شد.
رییس سازمان ثبت احوال کشور نیز در این دیدار گفت: گسترش مجمع سادات در عرصه بین المللی از برنامه های این سازمان است تا بتوانیم سادات دنیای اسلام را شناسایی کنیم.
"محمد ناظمی اردکانی" به تشکیل مجمع سادات کشور اشاره کرد و افزود: این مجمع سال گذشته در 28 استان کشور برگزار شد.
وی اظهار کرد: برای گسترش این مجمع در کشور و عرصه های بین المللی باید نهادهای حاکمیتی و تشکل های مردم نهاد نیز وارد شده تا بتوانیم به بهترین نحو آن را برگزار کنیم.
ناظمی اردکانی تاکید کرد: بهترین اشخاصی که در کشور می توانند به سازمان ثبت احوال در این زمینه کمک کنند، ائمه جمعه هستند که در این راستا با رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور نیز گفت و گوهایی داشته ایم.
وی به ایجاد کارگروه برگزاری مجامع سادات در کشور اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم کارگروهی با حضور مدیریت حوزه های علمیه، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات، صدا و سیما تشکیل دهیم.
رییس سازمان ثبت احوال کشور یادآور شد: پیش بینی شده است که این برنامه در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در مصلاها و یا امامزاده های محوری استان ها انجام شود.
مدیرکل روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور نیز در این دیدار به اهداف برگزاری مجمع سادات در کشور اشاره کرد و گفت: توجه به سیره عملی اهل بیت(ع)، زنده نگه داشتن واقعه غدیر خم، احیای سنت حسنه احترام به سادات و تجدید بیعت با ولی امر مسلمین از اهداف برگزاری این مجمع است.
مهدی تدین افزود: تشکیل دبیرخانه همایش در ستاد سازمان و اداره های کل استان ها، فراخوان مقاله، تشکیل ستاد کارگروه های اجرایی، انجام امور تبلیغاتی و ابلاغ شیوه نامه ها و نحوه زمان بندی از اقدام هایی است که در این راستا انجام شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین سادات در استان مازندران زندگی می کنند، بیان کرد: استان های یزد، کهکیلویه و بویر احمد، گیلان، قم و سمنان رتبه های بعدی را دارند.
591/550/7406


24/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن