تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802739388




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حدود400 هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: باهنر: حدود400 هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد کرمان - ایرنا - نایب رییس مجلس شورای اسلامی، افزود: حدود 400 هزار میلیارد تومان طرح عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد.


به گزارش ایرنا، "محمدرضا باهنر" روز دوشنبه در نشست شورای آب استان کرمان در محل استانداری با بیان این که وضعیت بودجه عمرانی کشور روشن است، افزود: اگر خیلی خوب عمل کنیم 30 تا 40 هزار میلیارد تومان بتوانیم سالیانه کار کنیم.
وی با بیان اینکه نگرانی در مورد بحران کمبود آب طی چند سال گذشته دغدغه خاطر برخی خواص بوده است، تصریح کرد: البته اقداماتی نیز در این زمینه انجام شده که نتیجه قابل قبولی نداشته است.
وی افزود: کشور از نظر اقلیمی در موقعیتی قرار دارد که با کمبود آب مواجه است و باید از منابع آبی موجود بهتر استفاده شود.
باهنر گفت: اگر مصرف آب را بر مبنای اقتصاد تعریف نکنیم، مطمئن باشید وضعیت غیرقابل کنترل یا وضعیتی با هزینه های کنترل بسیار سنگنی به وجود می آید.
وی تاکید کرد: چاره نداریم جز اینکه به آب به عنوان مقوله کاملا اقتصادی نگاه کنیم.
وی گفت: سهم آب آشامیدنی و صنعت در استان کرمان حدود شش درصد و در کشور این سهم حدود هشت و نیم درصد است و بیش از 90 درصد آب موجود در بخش کشاورزی مصرف می شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر فقط در بخش کشاورزی هفت درصد در مصرف آب صرفه جویی کنیم، مشکل آب در بخش آشامیدنی و صنعت کشور حل می شود.
وی گفت: اگر آب را از چاه تا مزرعه با لوله انتقال دهیم، تمامی اضافه برداشت را که سالانه حدود یک میلیارد متر معکب است، جبران می کند.
وی ادامه داد: کم آبی مساله ملی است و فقط به استان کرمان مربوط نیست.
باهنر گفت: به دلیل اینکه نزولات آسمانی و دستیابی به آب کم بوده است اما رعایت عرفی و سنتی در صرفه جویی آب لحاظ می شود که کفایت نمی کند و باید فکر اساسی کرد.
وی به نقل یک فرد آگاه در بخش کشاورزی استان کرمان، افزود: طی 50 سال گذشته به قیمت امروز 20 میلیارد دلار پسته فروخته و 40 میلیارد دلار آب مصرف کرده ایم.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت موجود به دلیل بهره وری نادرست از منابع آبی برای محصول گران قیمتی مانند پسته است که البته این وضعیت در مورد محصولات دیگر کشاورزی مانند خیار، گوجه و هندوانه وضعیت بدتری است.
وی از اینکه استان کرمان داوطلبانه ستادی در زمینه مدیریت بحران آب تشکیل داده و کار را آغاز کرده است تشکر و از این اقدام حمایت کرد.
وی با بیان اینکه حاکم عادل کسی است که منافع مردم را بر رضایت کوتاه مدت مردم ترجیح دهد، تصریح کرد: اما متاسفانه همیشه عکس این کار انجام شده است که به نظر من این کار خیانت است.
باهنر گفت: در بسیاری مواقع با ارایه آموزش، می توان منافع مردم را با رضایت آنها همسو کرد و اگر این دو باز هم در تضاد با هم بودند ما مکلف هستیم منافع مردم را به رضایت آنها ترجیح دهیم.
وی اوضاع آب شیرین را در آینده نگران کننده پیش بینی کرد و افزود: تردید نکنید در 30 سال آینده سوپر تانکرهایی که امروز نفت جابجا می کنند، باید آب جابجا کنند.
وی تصریح کرد: متاسفانه آب های شیرین در قاره ما وجود ندارد و بالای 30 درصد آب های شیرین دنیا در کانادا و آمریکا قرار دارد.
باهنر ادامه داد: در هر حال اوضاع دنیا در حال عوض شدن است و با تدبیر و فکر می توان با شرایط جدید کشور را اداره کنیم.
وی گفت: دولت یازدهم تدبیر خوبی دارد ولی کمی باید چاشنی شجاعتش را بالا برده و محافظه کاری را کنار بگذارد.
وی افزود: استان کرمان کارهای بسیار خوبی شروع کرده است و این دسته کارها بطور حتم همکاری نماینده ها را می طلبد و نمایندگان استان آمادگی برای همکاری با دستگاه های اجرایی دارند و ما نیز در قوانین و پیگیری و اجرای قوانین آماده خدمت گزاری هستیم.
7433/8154 / 1539


24/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن